IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!

Вписват в стикера за преглед навъртяните на колата километри

Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!

Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от "приятели" или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни, стана ясно по време на кръгла маса, на която беше обсъден новия нормативен акт.

Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!

"Говорим за нерегламентираните ремонти, които застрашават безопасността и екологията", каза пред "Монитор" зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и допълни, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други.

Част от неправителствените организации не смятат, че транспортното министерство и по-точно Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) ще успее да контролира сервизната дейност. Между 15 и 17 хиляди сервиза работят у нас законно, по данни на министерството, но от браншът смятат, че броят им е двойно повече, а цифрата на нелегалните все още не е ясна.

За да контролират ремонтите по автомобилите от бившето ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа, които по сигнали на граждани, както и на легалните сервизи да правят проверка, коментира по време на срещата Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация".

Чрез новият закон се цели да бъде регламентирана работата на сервизите, те ще минат на регистрационен режим към ИААА, а в допълнителна наредба ще пише на какво трябва да отговорят – квалификация на служителите им, оборудване и др.

Проблемът е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му сега се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта на закона е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз.

Още по темата - четете тук.
 

0 от 500
  • #12
    13 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 1 година )
    И каква е логиката тогава да се минава технически преглед? Така би трябвало прегледът да отпадне и да се дава стикера от сервиза който обслужва колата, щом той ще е най-наясно какво се случва с автомобила. В този си вид закона е дублиране на функции и поредното цицане на гражданина. Хубаво е да има регламент ,но не и пълна забрана. И в Германия къдто уш са най-стриктни можеш да си ремонтираш сам, но минаваш стриктен преглед и ако е згепсано нещо гориш. А тук 1000 институции и ред никакъв.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    дядо и ряпа ( преди 1 година )
    демек прегледите отпадат щом ремонтите ще са лицензирани....
  • #10
    10 rate up comment 2 rate down comment
    gabron ( преди 1 година )
    мнооо сте тъпи законотворците.... ще си ремонтирам зад блока щом не може пред....
  • #9
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Така че ако техническите прегледи са коректни и спират автомобили, непригодни за пътя, проблеми надали ще има.
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Тинтири-минтири, по-скоро не си прав. Защото ако караш по 50 000 км. на година, както се случва при мен, не искаш да ти се разваля колата заради дребни проблеми и да останеш без нея. Затова обслужването й, въпреки че е стара, е по техническите предписания. Ако се развали поради лоша поддръжка, на мен това би ми коствало пари и време. За сметка на това баща ми минава по 2000-3000 км. на година и въобще не му пука за поддръжката с идеята - аз си карам само в града - ще я дръпна и ще я оправят. Так
  • #7
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    За да се гарантира техническата изправност си има технически преглед! Аз искам да попитам къде е логиката този преглед да е годишен? Аз минавам 9-12 хил км според годината. Комшията под мен не минава 2-3 хил, а другия комшия върти по над 50 хил км е дали ни е еднаква амортизацията? Техническият преглед трябва да е на изминати километри, а не време!
  • #6
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Еми ще сменям маслото зад блока
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Аморфис ( преди 1 година )
    Те се сетили... глупаци! А нелегалните технически прегледи? Пуснал ми бай Ганьо автомобил без клаксон, че не било проблем! Как да не е?! АБСУРД! Или маркучите за спирачките били за смяна? То разбирам да направиш компромис и да знаеш, че ще си го оправи до 2-3 седмици, но в България това го няма! Затова - техническите прегледи трябва да са на ниво!!! Смяната на маслото ли им е проблема? Трябва да се следи за качествени ремонти и поддръжка на автомобила, а не да се глобява за щяло и не щяло!
  • #4
    17 rate up comment 1 rate down comment
    ds ( преди 1 година )
    абе че не трябва да си сменяш маслото пред блока - не трябва! Но че никой няяма да следи това и да глобява е повече от ясно...
  • #3
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Оооо що е да те глобят ще следят! Крънкането на рушвет си е крънкане на рушвет независимо какъв е претекста...