Най-луксозният SUV в света вече официално е на пазара, след като Rolls-Royce представи модела си Cullinan точно в 14:00 часа българско време на 10 май. Това е първият автомобил с висока проходимост на марката, първият със задна врата и първият със сгъващи се задни седалки.
"Свръхлуксозният начин на живот еволюира и Rolls-Royce е начело на тази тенденция. Луксът не е вече градска концепция", коментира отговарящият за компанията член на борда на BMW Петер Шварценбауер. Според него това е автомобил за клиенти, които искат "неограничен достъп до върховния лукс".
Cullinan носи името на най-големия диамант, откриван някога в находищата в Южна Африка. Това е и първата триобемна машина в историята на най-луксозния бранд. Той е изграден върху същата алуминиева архитектура като новия Phantom и вече е преминал продължителни изпитания из най-различни точки на планетата, от Кения и ОАЕ до върховете на Алпите.
Задвижването е поверено на 6.75-литровия V12 двигател на Rolls-Royce с туин турбо, който развива 563 конски сили и цели 850 Нютонметра максимален въртящ момент. Изцяло нова е обаче системата за задвижване на четирите колела.
Британците претендират да предлагат най-добрите задни седалки в света, в две възможни конфигурации - индивидуална, при която има две отделни кресла, и Lounge, която може да побере и трима пътници. Задните облегалки могат и да се сгъват - също новост в над вековната история на марката. Разбира се, това става чрез електромотори, само с натискането на бутон. Багажникът при нормално разположение на седалките побира 560 литра. При нужда Cullinan може да натовари по-дълги предмети дори от дългата база на Range Rover. Товарното пространство обаче е отделено от пътническото с подвижна прозрачна преграда.
При отключване колата автоматично се снижава с 40 мм, за да направи качването по-удобно. Вратите се затварят с натискането на бутон като при Phantom.
Създателите му настояват, че това е технологично най-напредничавият автомобил от своя род в света. Той има система за нощно виждане, 4 камери с панорамен обхват, активен круиз контрол и активен асистент за поддържане на лентата, а също и най-големия head-up дисплей до момента (7x3).
Задните седалки са разположени по-високо от предните, което осигурява отличва видимост през големите прозорци. За задните седалки също има голям тъчскрийн с навигация и достъп до всички други системи. Cullinan има пет USB порта. Вратите са специално конструирани така, че да предпазват праговете от кал и да не се цапате, когато слизате от колата.
Саморегулиращото се въздушно окачване обещава най-мекото возене в сегмента. Всички елементи от окачването и кормилната уредба са подсилени за тежък терен. Електронното управление на окачването прави над милион изчисления в секунда, пренастройвайки се според условията. Отзад то разчита на пет рамена. В традициите на марката, тук няма сложни настройки за различни офроуд режими. Вместо това клиентът получава един прост бутон за "Навсякъде", който подготвя колата за каране извън асфалта. Дълбочината на газене е 54 см.
Cullinan e дълъг 5.34 метра - само с 2 мм повече от Ghost. Все още не е известна цената, но според слуховете тя ще започва от порядъка на 260 000 eвро.