IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Competition носи още мощност на BMW M5

Баварците излязоха напред в лудата битка на "супер седаните"

Competition носи още мощност на BMW M5

BMW официално показа още по-мощна версия на модела M5, която получава името Competition. М5 не е част от състезателната програма на BMW, но това не означава, че клиентите не искат още мощност. Competition е с 25 конски сили по-мощен от „обикновения” М5, като мощността на автомобила с V8 двигател и задвижване 4х4 вече е 625 конски сили.

Competition носи още мощност на BMW M5

Важно е да се отбележи, че тук не става въпрос за M5, който получава пакет Competition, а по-скоро за сериозни промени по колата, като в духа на тези, които бяха приложени при създаването на наскоро представения M2 Competition и по-скоро става въпрос за напълно нов модел.

Моторът си остава същият – V8 4,4-литров с две турбини, но с мощност 625 конски сили при 6000 об/мин. Максималният въртящ момент е 750 Nm, който е на разположение на водача в изключително широк диапазон – между 1800 и 5800 об/мин. В сравнение с М5, този прозорец е с 200 об/мин по-широк.

Обикновеният М5 е с една идея по-ниска мощност от Е63 S на Mercedes-AMG, но сега M5 Competition поправя това и извежда баварците начело в битката за мощност при серийните „супер седани”. М5 Competition осигурява първото място на BMW и при ускорението – от 0 до 100 км/ч колата се изстрелва за 3,3 секунди, което с 0,1 секунда по-бързо от постижението на E63 S.

Competition носи още мощност на BMW M5

Конструкторите на BMW обаче не са търсили само увеличение на скоростта, мощността и подобрение на ускорението. Закрепването на двигателя е вече по-здраво, а това води до по-бърза реакция на предния мост при завой и се намалява прехвърлянето на теглото при спиране и завиване.

Шасито също е получило промени. То е смъкнато с 7 мм по-ниско, пружините са с 10% по-твърди, спомагателните пружини са по-къси, а това осигурява по-точна реакция на цялото окачване. Отделно от това стабилизиращата щанга на задния мост е допълнително втвърдена, а тази отпред е с напълно нови точки на закрепване.

Competition носи още мощност на BMW M5

Променена е и геометрията на предното окачване, като с това е променен и ъгълът на сходимост. Резултатът от този пакет промени е по-твърдо окачване и повече звук от мотора, достигащ до купето. А за последното се грижи и новата ауспухова система. Другите промени в дизайна на екстериора и интериора са минимални.

Накрайниците на изпускателната система са боядисани в черен металик, както и страничните огледала, въздухозаборниците, елементи от средните колонки, радиаторната решетка и задния спойлер на ръба на багажника. Естествено, на багажника се появява и надпис M5 Competition. Джантите остават 20-цолови, като при обикновения М5, но са по-леки и спиците им имат формата на буквата Y.

Снимки: BMW

Вижте още снимки на модела - в галерията горе.

0 от 500