Германският производител BMW започва най-мащабното настъпление на пазара в цялата си история, като основна роля в него ще играят електромобилите и хибридите. То трябва да приключи през 2025 г., когато гамата на марката ще изгрежда доста различно.
Началото е с iX3
Първата крачка в тази посока е прототипът на изцяло електрически кросоувър, който беше показан на автосалона в Пекин. Серийната версия ще се появи през 2020 г., като ще се конкурира с показания наскоро Jaguar I-Pace и бъдещото Audi E-Tron. В основата на електромобила е модифицираната платформа CLAR, която е в основата на BM 5-Series, 7-Series и на стандартното X3, което излезе през миналата година. Самото шаси е така направено, че за може да се използва от хибриди и електрически модели.
Прототипът BMW iX3 получи електромотор, който е обединен в един блок с трансмисията. Агрегатът предлага над 270 к.с. и се захранва от батерии с капацитет 70 кВт/ч. Това осигурява пробег от 400 км, като акумулаторите могат да се пълнят от специална станция за бързо зареждане само за час и половина.
12 модела на ток до 2025 г. А също и автопилот.
„До края на годината ще представим цяла гама напълно електрически концептуални модели, които по-късно ще се превърнат в серийни автомобили. След iX3 ще се появи флагманът на електромобилите ни iNext, а също така и моделът i4”, обяви президентът на компанията BMW Харалд Крюгер по време на ежегодната отчетна конференция в Мюнхен.
До 2025 г. баварската марка ще предложи на пазара не по-малко от 12 нови модели на ток. Сред тях са електрическа версия на хечбека MINI, чието поризводство стартира догодина. Тя ще има пробег от 400 км в базовата версия, а топ-вариантът ще изминава до 700 км.
През 2020 г. освен iX3 на пазара трябва да изледе i4, чийто прототип бе показан на автосалона във Франкфурт под името Vision Dynamics. За концептуалния модел се знае, че ускорява от 0 до 100 км/ч за 4 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. С едно зареждане на батериите пробегъг е 600 км.
Що се касае до серийния iNext, баварците са категорични, че това ще бъде „повече от автомобил”, тъй като ще позволи на компанията да направи огромна крачка към бъдещето. Серийният електромобил ще получи автопилот от 3 ниво, което означава, че ще може да се движи самостоятелно по магистрали и пътища с фиксирано движение, но шофьорът ще трябва да бъде в готовност да поеме управлението във всеки един момент.
Едновременно с появата на iNext компанията стартира и активни изпитания на безпилотни коли с четвърто и пето ниво, които са и крайната цел. BMW смята да създаде превозно средство, което да се движи без никакво участие на шофьор в управлението.
Още толкова хибриди
Паралелно с електромобилите BMW разработва и нови модели с хибридни силови агрегати, чиито батерии да се зареждат от електропреносната мрежа. През лятото баварците стартират серийното производство на откритата версия на спортния хирид i8, показана в края на миналата година.
Роудстърът се задвижва от комбинация от 1,5-литров бензинов турбомотор с 3 цилиндъра, развиващ 231 к.с. и електрически двигател със 143 к.с. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, като максималната скорост е ограничена по електронен път за 250 км/ч. Само на ток колата изминава над 50 км.
Хибридна модификация ще има и при кросоувъра BMW i3, като тя ще получи 2,0-литров бензинов двигател и електромотор. Общата мощност на агрегата в този случай ще е около 300 к.с.
Големият кросоувър X7
До края на месец май BMW ще представи серийната версия на големия си кросоувър X7. Това ще стане в завода в Спартенбърг, Южна Каролина, където ще се сгобява конкурента на Mercedes-Benz GLS. Производството на модела ще стартира до края на годината.
Предполага се, че гамата агрегати ще включва 3,0-литров мотор с 6 цилиндъра и мощност 340 к.с., а също така и 4,4-литров V8 с две турбини, развиващ около 450 к.с. Ще има и хибридна версия с 2,0-литров бензинов двигател и електромотор. Дизелът ще е един – 3,0-литров с 4 турбини и мощност 400 к.с.
За кросоувъра със 7 места е предвидена напълно нова информационно-развлекателна система с изцяло цифров приборен панел. Тя ще се управлява с гласови команди и ще поддържа връзка 5G.
Възраждането на 8-Series и спортното купе Z4
В средата на юни в рамките на легендарното състезание „24 часа на Льо Ман” BMW ще представи серийната версия на възроденото купе 8-Series, което се завръща почти 20 години след спирането на производството на оригиналната „осмица”. Купето използва платформата CLAR, което означава, че може да получи хибридно или електрическо задвижване.
Топ-версията на модела – M850i, ще разчита на 4,4-литров туин-турбо мотор с 540 к.с., задвижване на четирите колела и завиваща задна ос. По-късно ще излезе и чистокръвна M-модификация с двигателя от BMW M5 с 600 к.с. Ще има версия със свалящ се покрив, както и четириврато Gran Coupe.
Също до края на 2018 г. баварците ще представят възроденото Z4, чиято платформа е разработена съвместно с компанията Toyota. На свой ред японците ще покажат идеологическия приемник на легендарния модел Supra.
Снимки: BMW