Автомобилният експерт Джейсън Фенске обясни може ли да се потегли на втора предавка с автомобил с механична скоростна кутия и какви са опасностите. В повечето случаи това води до износване муфата на съединителя.
Когато включите на място втора предавка, се получава частично сцепление, което води до приплъзгване муфата на съединителя и впоследствие до нейното износване. Пълното сцепление се осъществява при скорост от около 8 км/ч при първа предавка и около 16 км/ч при втора. Разбира се, тези показатели се отнасят само за механичната скоростна кутия.
Фенске все пак отбелязва, че статирането от втора предавка е абсолютно безопасно при спускане по наклон, защото при превключването ще има пълно сцепление. Освен това при такова спускане и включване директно на втора, се получава "принудителен" старт на двигателя. Много шофьори правят точно това, когато акумулаторът е изтощен, дори при малък наклон, стига да има кой да помогне с бутането на колата, за да достигне необходимите 16 км/ч.
Експертът посочва, че при автомобилите с автоматична скоростна кутия, в която се използва хидравлика вместо дисков съединител, няма такива проблеми. Много от тези коли като правило стартират от втора предавка.