IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германците все още вярват в бензина, но не и в дизела

Електромобилите продължават да набират популярност

Германците все още вярват в бензина, но не и в дизела

Германският институт Nordlight Research проведе проучване сред местни автолюбители, за да разбере какъв тип двигател те считат за оптимален в настоящите условия. Резултатите посочиха сериозен спад на интереса към дизеловите мотори, както и съществено нарастване на този към електромобилите.

Германците все още вярват в бензина, но не и в дизела

Около 38% от анкетираните са категорични, че при покупката на следващ автомобил ще заложат на бензинов мотор, докато 15% залагат на хибрид. Тези, които ще се насочат към електромобили, са 8%, а едва 5% остават верни на дизела. Само 1% от запитаните имат интерес към автомобили с водородни клетки.

Любопитното е, че 1/3 от анкетираните (33%) изпитват сериозни затруднения с даването на категоричен отговор, тъй като смятат, че положението в автомобилната индустрия ще претърпи съществени промени през следващите 3 години.

Другият въпрос показва, че 24% от гражданите на Германия виждат перспектива в използването на хибридни технологии, а 18% вярват в бъдещето на електромобилите и колите на водород. Само 11% от немците очакват бензиновите и дизеловите мотори да продължат да се използват в дългосрочна перспектива, докато 22% от запитаните не могат да отговорят категорично.

Пълно фиаско претърпяват купувачите на дизела. Само 19% от собствениците на коли с такъв мотор при смяна на автомобила биха заложили на същия тип двигател. Повечето анкетирани са раздразнени от скандалите с манипулираните дизели, а също така и от очакваната забрана на автомобили с такива мотори в големите градове.

Като цяло хибридните автомобили изпреварват значително електрическите в днешните предпочитания на клиентите. Проблемите с колите на ток, които притесняват евентуалните им купувачи са добре познати – нисък ресурс на батериите и слабо развита инфраструктура на зарядните станции. Повечето участници в анкетата са категорични, че електромобилите са идеални в градски условия (80%) и са готови да заложат на тях като втори автомобил в семейството (54%).

Около 40% от потенциалните купувачи на електрически или хибридни модели са готови да платят повече, отколкото за съпоставим автомобили с бензинов или дизелов мотор. Останалите 60% обаче не са съгласни, тъй като считат, че електромобилите са прекалено скъпи. От тях 45% са склонни да купят кола на ток, но втора употреба.

„През следващите няколко години предпочитания на купувачите съществено ще се променят и дилърите трябвя да бъдат подготвени за това. В протиен случай те ще загубят своя бизнес”, категоричен е управляващият директор на Nordlight Research - Томас Донат.

0 от 500
  • #4
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За какви пазарни принципи говориш бе село?!Защо не говори за тях, когато изкуствено понижиха акцизите за дизелите и му смъкнаха цената?Защо не говориш за измамните тестове, за манипулациите и измамите по отношение дизелите? Налагаха ги изкуствено и лъжеха. Надуваха балона, който накрая се спука. Само глупавите фенове на нафтовите печки още не можете да се осъзнаете как са ви лъгали и мамили производителите. Цял свят го знаят, но в гАйропата облъчването беше най-яко и глупаците се хванаха...
  • #3
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Преди 20 г. японците го знаеха това и започнаха да правят и развиват хибридните технологии. Тогава немците им се смееха, подиграваха и правеха фалшиви тестове, за да покажат как видите ли нафтовите им печки били по-екологични и икономични. След 20 г. изоставане, немските лоени мозъци осъзнаха истината. Те е осъзнаха под натиск, а не защото наистина са е осъзнали. Кога ли обаче феновете им ще го осъзнаят. Кога бай *** ще осъзнае, че дизелът е отрова и трови не само себе си, а и околните? Кога?
  • #2
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Dido ( преди 5 години )
    Това е резултат от очакваните забрани,а не то желанията на клиента.А точно тези забрани и субсидиите за ел.колите са причина за бавното развитие на тази технология и високите цени.Потъпкване на основни пазарни принципи!Просто всички разчитат,че така или иначе пазара ще бъде принуден да купува ел. коли и конглокенцията остава на второ място.В крайна сметка от това страдаме само крайните клиенти.
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Резултат от пропагандата срещу ДВГ, но той реално няма алтернатива, така че проучването показва не само какви са "нагласите" за автомобили а и количеството *** :D