IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Бившият шеф на Opel: Автомобилните компании са обречени

Карл-Томас Нойман се присъедини към двама бивши шефове от BMW в стартъпа Evelozcity

Бившият шеф на Opel: Автомобилните компании са обречени

Автомобилните компании не са готови да бъдат лидери при преминаването към следващото поколение транспортни средства и ще отпаднат от играта, прогнозира доскорошният главен изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман.

Бившият шеф на Opel: Автомобилните компании са обречени
Автомобилните компании не са способни да осъществят нужната революция в транспорта, твърди бившият шеф на Opel

Мениджърът, който напусна компанията след придобиването й от френската група PSA Peugeot-Citroen, сега се присъединява към стартъпа за електромобили Evelozcity. Той ще ръководи поделението й за мобилни услуги, базирано в Лос Анджелис. Една от задачите му е да работи върху интегрирането на блокчейн системи в автомобилите на бъдещето, пише FT.

Evelozcity бе създадена преди година от двама бивши служители на BMW - финансиста Щефан Краузе, с опит и от Deutsche Bank, и Улрих Кранц, който разработи първите два автомобила от i-сериите на BMW - i3 и i8. Преди да се отделят, двамата поработиха и за финансирания от китайски милиардер стартър Faraday Future. След напускането им от Faraday ги обвиниха в кражба на фирмени тайни, но Краузе и Кранц отрекоха категорично. Към тях се присъедини и дизайнерът Ричард Ким, също работил за BMW и Faraday.

Привличането на Карл-Томас Нойман в стартъра ще сложи най-после и край на упоритите слухове, че той е гласен за следващия шеф на Audi. Преди да поеме Opel, Нойман действително бе начело на операциите на Audi в Китай. Той обаче неведнъж е заявявал, че се съмнява в способностите на традиционните автомобилни компании да се справят с огромните промени, които предстоят в сектора.

Бившият шеф на Opel: Автомобилните компании са обречени
Нойман напусна Opel малко след сделката с Peugeot-Citroen. Слуховете твърдяха, че ще се върне при някогашния си работодател VW и дори че ще поеме управлението на Audi

"Нужни са ни нови концепции за транспорта и електрическата мобилност, за да освободим градовете от трафика и замърсяването", коментира Нойман след решението да се присъедини към Evelozcity. "Прегледах много възможности и вярвам, че традиционните автопроизводители не могат да движат тези промени. Докато Evelozcity отразява моите собствени убеждения какво е нужно, затова реших да се присъединя към тях ".

Нойман и преди е изразявал подобно мнение, и дори инвестира немалка част от спестяванията си в door2door, базиран в Берлин стартъп за оптимизирани транспортни услуги.

 

0 от 500
  • #1
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Така е, докато GM, VW и тойота се чудят как да удължат живота на ДВГ, който трови хората. Китайците и тесла правят колите на бъдещето и ще изхвърлят динозаврите от бизнеса. Лошото е че европа няма такава компания и това е много лошо за всички нас защото в момента европейските производители на коли са голяма част от икономиката на ЕС.