fallback

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Над ¼ от катастрофите се дължат именно на технически незправности

Близо 90% от предлаганите на пазара втора ръка автомобили в България са катастрофирали по-рано,  а над 25% от катастрофите по пътищата ни се дължат на техническа неизправност на колите. Това обявиха пред журналисти в София експерти от Института за пътна безопасност и „Карстори” - платформа, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили. На специално организирана дискусия по темата "Некоректните търговски практики на пазара за продажби на употребявани автомобили" те посочиха основните проблеми, свързани с покупко-продажбата на употребявани автомобили в България.Специалистите твърдят, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели. Колите са претърпели удари, но преди продажбата им се привеждат в търговски вид. Според експертите, около 90% от машините, предлагани на автоборсите, са катастрофирали по-рано. Всяка трета от тях е с превъртян километраж.„Скритите дефекти на тези автомобили не се обявяват и неоптитните купувачи няма как да знаят за тях. Обичайна практика е фалшифицирането на сервизни книжки, прикриват се проблеми с въздушните възглавници, както и с АBS-системата. Самите коли са с нарушена геометрия, но въпреки това се продават. А държавата не проявява никакво желание да реши проблемите”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. За да се справят с проблемите, от „Карстори” са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията е отговорът на порочната практика за внос на употребявани автомобили със съмнително техническо състояние, които се предлагат на пазара като "перфектни" - т. нар. модел "Горубляне".Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на специален сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта. Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за състоянието на набелязания автомобил. Снимка: Архив „Булфото”

Тагове:
fallback
  • #34
    Анонимен ( преди 6 години )
    KLASIKA,От София съм, да. Wаne е прав и е изредил още доста неща, които спомагат за по сигурно, лесно и приятно придвижване. Всъщност не съм изброил почти никакви екстри от сегашния ми автомобил, а има много. Цената му е далеч от 40к евро, само 28к евра. Когато си поръчваш автомобил, сам може да си го конфигуририашНавито е леко безсмислена екстра, една преносима върши същата работа. Парктроници и камери също влизат в тази графа, мога да си паркирам колата сам
  • #33
    Анонимен ( преди 6 години )
    Поздрав за всички проектомутри, които с 25 000 лева си купуват 10 годишна S-класа, вместо чисто нова кола от не толкова поп фолк възхвалявана марка. Продължавайте - Европа ви обича, спасявате им *** от рециклиране.
  • #32
    Wane ( преди 6 години )
    и пуснат десния мигач, отзад мигаше левия.Действието се развиваше преди около 2 години, когато имах некъсмета да пребивавам в България. Надявам се въпросната кола да е претопена вече.
  • #31
    Wane ( преди 6 години )
    none, това като го каза се сетих за един Passat, който засякох няколко пъти на бул. България. Та на въпросната таратайка като
  • #30
    none ( преди 6 години )
    Държавата го позволява и хората го правят. Едните лъжат че продават коли, другите лъжат че ги поддържат (щото като си купиш стара кола с куп проблеми, ако започнеш да ги оправяш, колата си отива на цената на нова, само където не става нова). Та хората масово си карат коли без стопове, светлини и т.н. но ако го удариш отзад, щото нищо не свети, си виновен щото не си спазил дистанция ... Техническите прегледи са фиктивни (който е карал кола преди демокрацията знае как се минава технически преглед)
  • #29
    Wane ( преди 6 години )
    KLASIKA, трудно ми е да прочета написаното от теб, но по темата с екстрите, имаш една камара неща, които активно или пасивно подобряват безопасността и комфорта ти на пътя:Адаптивни фарове, автоматично превключване къси-дълги, затъмнение на огледалата, отопление на предния прозорец, адаптивен круиз контрол, системи за контрол на стабилността... ей ти "екстри", които в старите коли ги няма и не са никакво лицемерие.
  • #28
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хубави коли втора ръка могат да купят само в Англия. Но проблема е десния волан. Иначе особено джиповете и немските премиуми там много бързо им пада цената. Там за 5000 паунда можеш да си купиш перфектна кола, запазена, на малко километри.Особено при колите с мощни двигатели е най изгодно. Застраховките и таксите там са големи и хората гледат да се отърват като си купят нова кола.
  • #27
    KLASIKA ( преди 6 години )
    до анонименКаква сигурност бе колега?Ти от София ли си ?Тука е най-интензивно движението !Каква сигурност, като 150 к.с. в съвременните коли вече се брои за малко!?!?!?Всичко е лицемерие!!!!...Като се ударят вече колите със голяма скорост,защото са много по мощни и ОТСТРАНИ СТЪРЧАТ САМО КЪРВАВИТЕ ВЪЗДУШНИ ВЪЗГЛАВНИЦИ.....Какви екстри? Не говоря за климатик,но какви екстри?Всичко е лицемерие!Всичко друго разсейва водача с подменюта и писукания и предупреждения и светкания и ти излизаш стресиран като лалугер!ЕЙ ЗА ТОВА СТАВАТ КАТАСТРОФИТЕ!!!...ЗАВРЯЛ СИ ПОГЛЕД ДА ТЪРСИШ НЕЩО НЕНУЖНО,ДРУГО ТЕ ПЛАШИ ЗА НЕЩО И ТИ СЕ ТРЕСКАШ КАТО ГЮЛЕ И УБИВАШ НЯКОЙ!!!!!!!-на работа ли ще ходиш или ще си хакер?!?!-на ексглокзия ли ще ходиш или ще си хакер ?!?!-всичко е пародия за ***-шараните да ви взимат парите!!!!!Ако ще си хакер с тази навигация с над 40 подменюта стой си вкъщи и не убивайте хора!Бях приемчик ,тези които са от София са ме виждали в Тойота,там бях приемчик и ми викаха КЛАСИКА,защото никога не карам модерен скрап,а само ХОТ-РОД!!!!Въпроса е друг!!!ВСИЧКИ УДАРИ В СТЕНАТА ПРИ ПАРКИРАНЕ СТАНАХА ОТ КОЛИТЕ С КАМЕРА ЗА ПАРКИРАНЕ.....?!?!!Всичко е за рибите,а те вече стават болшинство!Като ми ги изреди тези екстри,ти имаш ли пари за 40 000 евро за кола за да ги притежаваш?.....Зарежи тези глупости!
  • #26
    Анонимен ( преди 6 години )
    Оф големи баровци тука бе. Всички нови коли карат и дават акъл. Клуб овча мисъл. Не е важно дали е нова или стара а как се поддържа. Има коли на 20 които са по добре от такива на 5. И като си купиш някоя служебна 5 годишна върната от лизинг ама карана като за последно и на 200к дали е ок?!
  • #25
    тошо ( преди 6 години )
    Има страни с регламенти има и страни като Индия-напълно либерални.Ние сме като Индия-всякъкъв автотраш можеш да регистрираш и да караш.Много нашенци с удивление узнават че колите в Германия са по скъпи от тука.С една малка разлика ТЮВ.Ако се прекара целия ни авто парк през т.н. ТЮВ улиците ни ще опустят.Минавенето на годишен техн. преглед у нас както и преди е само формалност на стойност 15-20 Евро.И колата на Флинтоун може да прекараш през него.Еко такса от 300лв. за гробници комини е смешна.
fallback
Последни