fallback

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Над ¼ от катастрофите се дължат именно на технически незправности

Близо 90% от предлаганите на пазара втора ръка автомобили в България са катастрофирали по-рано,  а над 25% от катастрофите по пътищата ни се дължат на техническа неизправност на колите. Това обявиха пред журналисти в София експерти от Института за пътна безопасност и „Карстори” - платформа, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили. На специално организирана дискусия по темата "Некоректните търговски практики на пазара за продажби на употребявани автомобили" те посочиха основните проблеми, свързани с покупко-продажбата на употребявани автомобили в България.Специалистите твърдят, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели. Колите са претърпели удари, но преди продажбата им се привеждат в търговски вид. Според експертите, около 90% от машините, предлагани на автоборсите, са катастрофирали по-рано. Всяка трета от тях е с превъртян километраж.„Скритите дефекти на тези автомобили не се обявяват и неоптитните купувачи няма как да знаят за тях. Обичайна практика е фалшифицирането на сервизни книжки, прикриват се проблеми с въздушните възглавници, както и с АBS-системата. Самите коли са с нарушена геометрия, но въпреки това се продават. А държавата не проявява никакво желание да реши проблемите”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. За да се справят с проблемите, от „Карстори” са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията е отговорът на порочната практика за внос на употребявани автомобили със съмнително техническо състояние, които се предлагат на пазара като "перфектни" - т. нар. модел "Горубляне".Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на специален сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта. Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за състоянието на набелязания автомобил. Снимка: Архив „Булфото”

Тагове:
fallback
  • #24
    Русия ( преди 6 години )
    ***,ама западни :))))
  • #23
    wane ( преди 6 години )
    Въпрос на контрол и ценности сред населението. Хората не могат да си позволят кола, ама искат кола и купуват таралясници на нереално ниски цени. А цените са нереално ниски, защото или са удряни или са с върнат километраж.И аз наскоро опитвах да си продам колата, бях обявил цена с 15-20% по-ниска от "реалната", ама не стана. Просто уж идентични коли в БГ ги продават още по-евтино и хората, които ми се обаждаха искаха едва ли не да им я подаря тая кола.
  • #22
    Анонимен ( преди 6 години )
    Със заплати от 500-600 лева има градски транспорт, влакове и т.н. То с тази заплата и едно читаво колело не може да си позволиш, пък камо ли кола.
  • #21
    :) ( преди 6 години )
    Мда, има значение как е удряна. И моята я подпряха хубаво на паркинг на третия
  • #20
    Анонимен ( преди 6 години )
    KLASIKA,Едно време с дъртата кола, след 400-500км ми трябваше 3ч за раздвижване. На сегашната правя 1300 км, слизам и почвам да се разхождам. Разликата в годините е огромна, не толкова от времева гледна точка. Ти може да си голем мъж, и дори седалка да ти нетрябва, но екстри като, климатик/климатроник, подгрев, монохроматични огледала и още доста неща са почти задължителни. Не че няма да минеш и без тях, но с тях нещата стават по удобно и лесно. За сигурността няма смисъл да почвам...
  • #19
    Анонимен ( преди 6 години )
    В Англия няма официална гаранция но всеки излязал дефект който е съществувал но е бил скрит се ремонтира за сметка на продавача. Така че сетете се защо толкова коли идват от Англия на толкова ниски цени.
  • #18
    Някой ( преди 6 години )
    В Испания колите втора употреба имат задължителна 6-месечна гаранция. Тоест, ако сати продали кола със СКРИТ дефект в рамките на 6 месеца имаш право да я върнеш на продавача ако не иска да плати ремонта. Затова много хора просто ги "хвърлят" и си спестяват евентуални проблеми.
  • #17
    Анонимен ( преди 6 години )
    дали да сложи аербеци и колани или просто да ги шундираме ,и друго ако вашата кола е на 5 6 години и я ударите какво ще нашравите ще я ремонтирате или ще я оставите
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    На запад колите изписани като "тотал" не означава, че колата не става за нищо, а това че ремонта е скъп тук говорим за коли от 2 до 10 години. Защото там е почасово заплащане и ръчния труд е скъпо платен не като тук. А и една ударена кола кадърно направена гарантирам че наистина много трудно да се разбере, че е правено нещо по нея. За аербеците немските коли са направени така че до 4 пъти могат да се сменят без да се модва компа. Вече друг е въроса колко е морално дали един търговец решава
  • #15
    Анонимен ( преди 6 години )
    Вижда се първите 2 години - До второто обслужване или ако е имала гаранционен дефект през 3-тата. После какво става в е божа работа. Но поне се хващя една от новите измами - грохнала итаианка се регистрира в Германия и изведнъж става гледана германка.
fallback
Последни