fallback

90% от колите на пазар втора ръка у нас са удряни

Над ¼ от катастрофите се дължат именно на технически незправности

Близо 90% от предлаганите на пазара втора ръка автомобили в България са катастрофирали по-рано,  а над 25% от катастрофите по пътищата ни се дължат на техническа неизправност на колите. Това обявиха пред журналисти в София експерти от Института за пътна безопасност и „Карстори” - платформа, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили. На специално организирана дискусия по темата "Некоректните търговски практики на пазара за продажби на употребявани автомобили" те посочиха основните проблеми, свързани с покупко-продажбата на употребявани автомобили в България.Специалистите твърдят, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели. Колите са претърпели удари, но преди продажбата им се привеждат в търговски вид. Според експертите, около 90% от машините, предлагани на автоборсите, са катастрофирали по-рано. Всяка трета от тях е с превъртян километраж.„Скритите дефекти на тези автомобили не се обявяват и неоптитните купувачи няма как да знаят за тях. Обичайна практика е фалшифицирането на сервизни книжки, прикриват се проблеми с въздушните възглавници, както и с АBS-системата. Самите коли са с нарушена геометрия, но въпреки това се продават. А държавата не проявява никакво желание да реши проблемите”, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност. За да се справят с проблемите, от „Карстори” са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията е отговорът на порочната практика за внос на употребявани автомобили със съмнително техническо състояние, които се предлагат на пазара като "перфектни" - т. нар. модел "Горубляне".Това, което организацията предлага, е сертифицираните продавачи да качват на специален сървър данните за автомобила и те да бъдат прозрачни и без ограничения на време, място и начин на достъп с гарантирана достоверност. За да получат сертификат "Карстори", продавачите на коли втора употреба могат да минат на технически преглед в някой от 15-те автосервиза на територията на цялата страна, оторизирани за целта. Така всеки купувач ще може да получи гарантирана достоверна информация за състоянието на набелязания автомобил. Снимка: Архив „Булфото”

Тагове:
fallback
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма смисъл от тоя оторизиран Карстори булшит. 100лв на ръка или повече и сторито на колата ще светне да ще дрънка. Всяка кола след 2010-та год. може да се провери при дилър по номера на шасито и се вижда почти всичко.Това трябва да се обяснява на хората, ако искат да им помогнат с нещо.
  • #13
    KLASIKA ( преди 6 години )
    Абе какво ревете ....?!?Има страшни Немски коли на страшно ниска цена които ще ви надживеят вас и внуците ,но са базовите без всички екстри,но иначе по здрави от новите!!!!!!А КАКВО ПРАВИТЕ ВИЕ :ВИКАТЕ БАБА СИ...ЖЕНА СИ...... МАЙСТОРИ......РОДНИНИ......И КОЙ ЛИ НЕ,И КОЙ ЛИ НЕ.....?!?! И СЕ ПОЧВА...?!?!?!?!?!?!:-СЕДАЛКИТЕ ИСКАМ ДА СА ЗЕЛЕНИ.....ИСКАМ КЛИМАТРОНИК...ИСКАМ ПОДГРЯВАЩА СЕДАЛКА....ТАБЛОТО ДА Е ОТ КОЖА...ТАПИЦЕРИЯТА ЗАЩО Е ТАКАВА.....ИСКАМ ОНОВА ИСКАМ ТОВАИСКАМ ЕДНО ДРУГОИСКАМ ЕДНО ДЕСЕТО.......АМА АКО МОЖЕ НА НИКАКВА ЦЕНАИ ПРОДАВАЧИТЕ СЕ ВИДЯХА В ЧУДО И ЗАРЕЗАХА ВСИЧКО....И НА ВИ СЕГА ,КОЛИТЕ ИМАТ ВСИЧКО И ВИБРАТОР ЗА ГЛЕЗЕНИТЕ,НО ТАЯ ЦЕНА КОЯТО ИСКАТЕ ЩЕ ВИ ПРЕДЛАГАТ КОЛИ ОТ МОРГАТА МАЛКО РЕТОШИРАНИ И С ПОДПРАВЕНИ ДОКУМЕНТИ.....САМИ СИ ГО НАПРАВИХТЕ,ПЪК СЕГА БИЛИ ТАКИВА ....?!?!Айде стига-колците не ги ядем с доматите или обратно..........
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    И смешното е че народа вярва на БГ цените без да се пита как така е по-евтино при положение че има включени доставка печалба и пазарлък.
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Живея в чужбина и имам приятели,търговци на коли.Питам го,защо сега не вземеш тая читавата ами внасяш тоя удрян *** на 300К км в БГ и му връщаш км.Обясниха ми,че ако колата е читава,на нормална цена няма продаване в БГ.Всеки може да отвори немското мобиле и да види колко струва читав екземпляр.Е как да дойде до БГ и да е с 10% по-ниска цената.Искат евтино и хубаво,а такова не съществува.Счупен изтормозен кошник, но да е 10 процента надолу цената,да сме на далавера.Викам ясно, разбрах те
  • #10
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ехеее някой се опитва да взема още пари на гърба на бедния българин , както стана с еко таксите
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    От 3 месеца обикалям за кола... обиколил съм половин БГ и гарантирам, че са прави! Дали са институт, лаборатория или академия е все тая - важното е, че казват истината!!! Държавата трябва да вземе мерки именно срещу вноса на удряни автомобили. Не може на запад да е "изписана" като тотал щета, а тука да ти я продават за уникат!
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    група хорица са се кръстили институт да бяха се назовали академия щеше да звучи още по авторитетно а какво ги прави експерти?
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    А тези с които имат горе-долу пари купуват пак стара кола от страх че губят в обезценка. Ами като дадеш 20к за стара за 5 години губиш 10к обезценка и 5к в ремонти без да броим нервите и разправиите и пак да караш кола в компрмисно състояние. Вместо да дадеш 30к за нова или почти нова и да загубиш 12-15 като обезценка. Е да новата е малко по-скъпа но далеч не толкова колкото хората си мислят.
  • #6
    Анонимен ( преди 6 години )
    Отделно манталитета на българина е да даде 15-20к за 10 годишен Мерцедес/БМВ на 300к км без история вместо да купи Опел/Шкода на 5 години и 100-150к км за същите пари карани в БГ с доказано минало
  • #5
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това че сме бедни не е оправдание да караме опасни или вредни коли. Който е беден няма да кара кола. Една кола само за да ти седи пред блока струва до 1000лв на година. За тези пари карта за градски и рентакар за 2 седмици в годината за море/планина щом нямаш пари за читава кола
fallback
Последни