IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault и Nissan се сливат в една компания?

Японците преговарят да откупят дела на френската държава, твърди Bloomberg

Renault и Nissan се сливат в една компания?

Renault и Nissan преговарят за окончателно сливане помежду си, съобщи Bloomberg, позовавайки се на различни информирани източници. Сделката се движи лично от председателя на алианса Карлос Гон. Двете компании засега отказват официален коментар. Дори и непотвърдена обаче, информацията доведе до рязко поскъпване на ценните им книжа. Тези на Renault скочиха с над 8% до най-високите си нива от десетилетие насам. Така пазарната капитализация на френската компания достигна 29 милиарда евро. Тази на Nissan е около 35 милиарда евро.

Renault и Nissan се сливат в една компания?
Като финансов министър Еманюел Макрон (вдясно) няколко пъти застана на пътя на Карлос Гон. Като либерален президент обаче може би ще отстъпи и ще приключи държавното участие в Renault

Френската и японската компании са в съюз от почти 20 години, а след присъединяването и на Mitsubishi през 2016 се превърнаха в най-големия световен производител на леки автомобили, с 10.6 милиона бройки през миналата година. Отделните компоненти на съюза обаче са в сложни отношения помежду си и според анализаторите до голяма степен пропускат да се възползват от възможностите за споделяне и пестене на разходи, които пълното сливане би им дало.

Renault притежава 43% от капитала на Nissan. Японците на свой ред държат 15% от Renault, но без право на глас. Други 15% от Renault контролира френската държава. Ако те бъдат продадени на Nissan, това ще е най-гладкият път към сливането, но от години официален Париж се съпротивлява на сделката. Като финансов министър преди три години Еманюел Макрон дори натисна за увеличаване на държавния дял.

Като президент обаче Макрон може би ще е склонен да отстъпи по този въпрос и да продаде дела на Nissan.

Renault и Nissan се сливат в една компания?

Още преди месец Карлос Гон обяви, че е от ключово значение алиансът да бъде направен "необратим", и подчерта, че в очертаващата се технологична революция - най-вече в областта на електрическото задвижване и автономното управление - размерът на компаниите ще е жизненоважен фактор.

В момента двете компании пестят по около 5 милиарда евро годишно от синергии, но всъщност по-малко от една пета от произвежданите от тях автомобили са на споделени платформи. Плановете на алианса са до 2022 година да продава по 14 милиона автомобила годишно.

Трите отделни части на съюза се допълват добре: Renault има много силни позиции в Европа, Nissan е сериозен фактор в Китай и Северна Америка, а Mitsubishi разполага с подходящи модели за пазарите в Югоизточна Азия, както и с отдавна развивани хибридни и електрически технологии-

Деликатен въпрос около предстоящото сливане е къде ще бъде централата на бъдещата единна компания. И Франция, и Япония вероятно ще възразят тя да е съответно в Токио или Париж. Евентуалното соломоновско решение ще е базата да бъде преместена в Амстердам, коментират пред Bloomberg добре запознати източници.
 

Тагове: nissan renault mitsubishi
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Ако ги продадат франсетата рискуват много. Вижте с Дачията какво става , местят заводи.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Комунист ( преди 1 година )
    Нали осъзнавате кви глупости блещите.Френската държава няма да продаде акциите си щото те фактически са още от времето когато Рено е било национализирано поради колаборационизма с нацистите за тия акции има роднини които ще си ги искат.Няма как да бъдат продадени да не говорим че те са и гарант за работни места!
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Факт!-ическия ... ( преди 1 година )
    пак е прекалил с употреба на рено! ))))
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Дано Рено изкупи нисан!
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Най-добре е ... ( преди 1 година )
    Нисан да ги изкупи и закрие! Всичко друго води до пълен технически траш и руска ролетка на пътя ...
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Че то у нас няма държава за какъв контрол да си приказваме. Мутрата може само да контролира другите мутри и който не му дава суджук изпада зад борда. И с Ердухан се разбраха. Каква ли част от БГ му е обещал ми е чудно...
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Никоя държава не си продава дяловете в ключовите отрасли" Където държавата е собственик е безхаберие. На чиновника му дреме, важно е да минава времето и да си взима контите. Примерите са безкрайни Държавата би трябвало да осъществява само контрол, чрез съответните органи, нищо повече,това също липсва у нас
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да свалиш качеството с цел икономия е лесно. А и Китай вече ефактор в този бизнес, особено с пазара си.
  • #7
    6 rate up comment 12 rate down comment
    продават не продават ( преди 1 година )
    качеството на рено няма да стигне това на Нисан, ама обратното вече е факт! просто погледнете последните класации по надеждност и качество - където и в което издание искате.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 1 година )
    Смешковци - държавата се дърпала да си продаде дела!! А бе аланкоулу - тъй ли се продава една полудържавна перачница!? Се едно и баба Меркел да си продаде дела в СОЦваген! Кога - на куково лято!