Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Колко повече харчи колата ви?

Ново изследване установи фрапиращи разлики между реалния и обявения разход

Колко повече харчи колата ви?

Френската компания Carly изследва повече от един милион автомобила, движещи се по пътищата на Европа, за да установи разликата между обявения от производителя разход на гориво и реалния.

Колко повече харчи колата ви?

Колите са произведени през периода 2004-2016 г., като при някои от тях разликата между обявения от производителя и реалния разход достига 75%. Най-фрапиращите резултати са отчетени при дизелови автомобили, произведени през 2016 г. Експертите от Carly са изчислили, че при годишен пробег от 20 000 км собственикът на колата може да похарчи до 1000 евро повече за гориво.

Един от основателите на Carly – Авид Авини, твърди, че постоянно съществува конфликт на интереси по отношение на разхода на гориво. В продължение на години задължителните нива на вредни емисии CO2 спадат, но в същото време хората си купуват все по-мощни и по-луксозни автомобили. Така всеки нов въведен стандарт за екология трябва да доведе до намаляване разхода. И това става, но не в реални условия, а при тестове в лаборатории.

„Истината е, че разходът на гориво до голяма степен зависи от стила на шофиране на конкретния човек. Всеки един шофьор обаче първоначално вярва на обявените от производителя данни и едва когато забележи разликата, започва да се притеснява”, обясни Авини.

В Европа вече започва да действа нова система за тестване на автомобилите - WLTP, която заменя досега съществуващия протокл NEDC. Новата технология обаче влиза в сила от август, а дотогава производители ще карат по старата.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #19
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Моята гори 10% над заводския при сравнително нормално каране. При моето около 20% отгоре. Заводския може да се достигне, но при мен няма как, нямам нерви за подобно шофиране
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    d_max ( преди 1 година )
    Фенове,аз си карам Рено Меган Сценик и извън градско гори 7 на сто газ при скорост 90-110, направо съм евро 6 :)
  • #17
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до: GTE ( преди 1 година )
    А ако наистина търся икономия мога да карам зад някой тир с 90 и да смъкна разхода на 3/100. Така, че ги остави мантрите, че хибридите не били икономични на магистрала! Икономични са, но и трябва да знаеш как да караш, а не да се правиш на състезател. Ако караш със 160 км/ч няма икономичен автомобил. Всичките започват да харчат яко. Приуса при тази скорост харчи 6,5/100 посока Бургас и 6,9 посока София.
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: GTE ( преди 1 година )
    То първо се качи на хибрид и тогава преразказвай това, което си чул и чел! Какво значи „магистрално здраво каране“?! При 130км/ч на КК София-Бургас 4,6/100 сам в колата с пуснат климатик и малко багаж. Връщане Бургас - София 2-ма човека повече багаж пак на КК със 130км/ч разход 4,8/100. Ако това не ти се вижда икономично здраве му кажи. Преди да купя хибрида карах дизели само. Рено Меган 1,9 дци 130 к.с. дето е по-малка и по-маломощна от Приуса не мога да е смъкна под 5,5 на същия маршрут.
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    Хибридите са силни в градски условия, на къси дистанции с много потегляне, което ако се прави плавно може да даде завидни резултати. При магистрално здраво каране нямат предимство. Освен всичко бензиновия мотор мъкне по-високо тегло (батерии + електромотор)
  • #14
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Волвист ( преди 1 година )
    Хибридно волво XC90. Според стария метод харчи под 2.5/100. Според новия - почти 8, което е вярно и на практика при спокойно каране. Е, може да харчи и 0 - ако зареждаш ток на всеки 20 км. По-лесно се стига до 12 - при 140-150 по магистрала.
  • #13
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Братчеда ( преди 1 година )
    Дедо, къв е извода..смени жената,..води до повече разходи,..хахаха
  • #12
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    аз съм с 1.6 бензин атмосферен. Жената като се качи и разхода тръгва нагоре. Аз като се кача - тръгва надолу. Странна работа...
  • #11
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Най-големия преразход се получава от шофиране на кратки разстояния и все на ниски предавки. При мен по показание на компа, разхода зимата, вофиране на разстояния 4 - 5 км, достига 18 л / 100 км. градско За справка лятно време в същия режим с климатик е 8,5 л / 100 км Другият преразход се получава при шофиране с високи скорости, там съпротивлението в гумите и въздушното са сериозен фактор. При скорост 130 км /ч и при 110 км / ч по един и същи извънградски маршрут разликата е точно 2 литра на 100
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    skoda fabia 2010 ( преди 1 година )
    1200 куб.см, три цилиндров двигател, бензин, минимален разход по равен път - магистрала тракия и първокласни пътища без натоварен трафик, лятно време, падна, по показания на компютъра, на 4,1 л/100 км. макс. скорост тогава около 90-100 км/ч. целия преход около 600 км с 3 почивки по половин час. на по къси разстояния съм забелязвал да отчита дори 3,8 л/100 км, но винаги добавям по 0,5 до 1,5 литра отгоре. Нормално за 100 км отчита между 4,4 и 6,8. Реално гори по около 6/100