IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Първи убит човек от безпилотен автомобил

Автопилотът на Uber сгази колоездачка в Аризона, компанията прекрати тестовете

Първи убит човек от безпилотен автомобил

Жена бе ударена от безпилотен автомобил на Uber в град Темпе, Аризона, и почина, оставайки в историята като първата жертва на автономното управление. Новината съобщи местният телевизионен канал АВС15.

Първи убит човек от безпилотен автомобил
Кадри: ABC15

Според все още оскъдната информацията жената е била на велосипед, когато е била ударена от тестовото Volvo XC90 на Uber. По първоначални данни колата е била в напълно автоматичен режим на движение, управлявана от компютъра, макар че според разрешителното от щата Аризона през цялото време в автомобила трябва да има и шофьор, готов да се намеси при нужда.

От Uber обявиха, че прекратяват временно изпитанията, докато тече разследване по случая. "Мислите ни са със семейството на жертвата, докато работим с местните власти, за да разберем какво се е случило", написа в Twitter новият изпълнителен директор на компанията Дара Хозровшани.

Първи убит човек от безпилотен автомобил

Камерите на ABC15 показаха огънат от удара велосипед и счупената предна решетка на Volvo-то. Националната служба по транспортна безопасност съобщи, че започва разследване.

Това е първият фатален инцидент с участието на безпилотен автомобил. Преди година друга автономна кола на Uber в Аризона не спря на червен светофар и след това се преобърна, но без пострадали.

Инцидентът от Темпе вероятно ще послужи за допълнителен аргумент на скептиците, които твърдят, че технологичните компании твърде прибързано пристъпват към автономното управление, без да са натрупали необходимия опит в автомобилния сектор и без да се тревожат твърде много за рисковете.

Първи убит човек от безпилотен автомобил

Изпитания с автономни коли провеждат и конкурентът на Uber - Lyft, Google, General Motors и Ford. Според публикуваната преди няколко месеца статистика най-добре се представят автопилотите на Waymo, дъщерната компания на Google. При тях се е налагала човешка намеса средно веднъж на 6400 км, докато при GM този показател е малко над веднъж на хиляда. За тестовете на Uber няма данни.

С автономно управление се занимават и няколко европейски автомобилни производители, начело с Renault и BMW, но те настояват, че пълната автономност ще бъде постижима най-рано след две-три години.
 

Тагове: bmw renault uber waymo
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Fermer, при удар на пешеходец със 65 км/ч, то съответния няма никакъв шанс, какъвто и да бил автомобила. След 50 км/ч шансовете са нищожни, затова и градското е разрешено с толкова.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До класика ( преди 1 година )
    Моят син е на 7 и не мисля, че е от слабоумното подрастващо поколение! Напротив! И като гледам и останалите ученици в класа му тези приказки ги разправяй на бабите от село!
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    прословутите сигурни волва тая китайска фирмада я съдерат от глоби и да фалира мошеници от класа
  • #12
    13 rate up comment 6 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    Абе аз отодавна казвам че безпилотната простотия е супер тъ-потия ама... От нас, клиентите, зависи дали това ще влезе в употреба или не.
  • #11
    8 rate up comment 16 rate down comment
    Fermera ( преди 1 година )
    Колеги,от снимката на колелото се вижда че е огъната предната капла.Това значи че удара е бил челен а не е отзад за велосипедиста.Отдавна пиша че въпреки многото звезди на крал теста Волво не са безопасни за пешеходците.Заради напречния двигател разположен пред предната ос предницата е вертикална и висока.Погледнете Волвото и ще видите къде е удара на тялото.Ако беше Тесла Х със скоссената предница можеше да е жива.Поектираншо от счетоводители за много пари с претенции за премиум.
  • #10
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Loco ( преди 1 година )
    Хайде да не бързаме със заключенията. Uber просто е мошеническа компания на всякакви равнища, и тика напред една още незавършена технология, защото я притискат инвеститорите, губещи пари понастоящем. Сериозните играчи като Waymo, BMW-Intel, Mercedes, Nissan и т.н. са на съвсем друго равнище. И всички казват, че им трябват още две-три години да се справят с предвиждането на всички възможности и ситуации на пътя
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Нали си спомняте първия тест на Волво с аварийното спиране? Колата си се заби в препятствието без дори и да се опита да спре. Винаги има шанс да бъгяса нещо и да стане беля. Не че при човека няма, но повериш живота си на такава технология ми се вижда неразумно. Съвсем друг въпрос е, че има и такива некадърници зад волана, че да ти настръхне косата.
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    none ( преди 1 година )
    Uber откраднаха безпилотните технологии на Waymo, а бившият им топ инженер който го направи е подсъдим в момента. Това че Uber не могат да го направят не означава че и останалите не могат. Жалко че се е стигнало до фатален инцидент, но така е в САЩ: лобистите печелят а обикновените хора - губят. Това няма да спре прогреса, но ще засили регулациите на компаниите които се занимават с технологии за автономно придвижване. Най-великата революция след замяната на коня с автомобил предстои ...
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    До Гения ( преди 1 година )
    Стивън Хопкинс?!? Горкия ....т
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Макар че дори физическия труд не трябва да се елиминира, а само да се облекчава. Всички знаем, че хората седящи зад бюро по цял ден страдат горе-долу колкото хората, работещи с ръцете си.