Жена бе ударена от безпилотен автомобил на Uber в град Темпе, Аризона, и почина, оставайки в историята като първата жертва на автономното управление. Новината съобщи местният телевизионен канал АВС15.
Кадри: ABC15
Според все още оскъдната информацията жената е била на велосипед, когато е била ударена от тестовото Volvo XC90 на Uber. По първоначални данни колата е била в напълно автоматичен режим на движение, управлявана от компютъра, макар че според разрешителното от щата Аризона през цялото време в автомобила трябва да има и шофьор, готов да се намеси при нужда.
От Uber обявиха, че прекратяват временно изпитанията, докато тече разследване по случая. "Мислите ни са със семейството на жертвата, докато работим с местните власти, за да разберем какво се е случило", написа в Twitter новият изпълнителен директор на компанията Дара Хозровшани.
Камерите на ABC15 показаха огънат от удара велосипед и счупената предна решетка на Volvo-то. Националната служба по транспортна безопасност съобщи, че започва разследване.
Това е първият фатален инцидент с участието на безпилотен автомобил. Преди година друга автономна кола на Uber в Аризона не спря на червен светофар и след това се преобърна, но без пострадали.
Инцидентът от Темпе вероятно ще послужи за допълнителен аргумент на скептиците, които твърдят, че технологичните компании твърде прибързано пристъпват към автономното управление, без да са натрупали необходимия опит в автомобилния сектор и без да се тревожат твърде много за рисковете.
Изпитания с автономни коли провеждат и конкурентът на Uber - Lyft, Google, General Motors и Ford. Според публикуваната преди няколко месеца статистика най-добре се представят автопилотите на Waymo, дъщерната компания на Google. При тях се е налагала човешка намеса средно веднъж на 6400 км, докато при GM този показател е малко над веднъж на хиляда. За тестовете на Uber няма данни.
С автономно управление се занимават и няколко европейски автомобилни производители, начело с Renault и BMW, но те настояват, че пълната автономност ще бъде постижима най-рано след две-три години.