IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW купува батерии за 20 млрд. евро

Германците планират да пускат по 1 електромобил всеки месец

VW купува батерии за 20 млрд. евро

Volkswagen AG сключи сделка с производители и доставчици на батерии за електромобили на обща стойност 20 млрд. долара. Това обяви в Берлин главният изпълнителен  директор на компанията Матиас Мюлер. Освен това до 2022 г. VW смята да увеличи до 16 заводите за производство на електромобили.

След това, по думите на Мюлер, компанията ще започне да представя по една кола на ток всеки месец. Целта на германския концерн е да пусне 80 електромобила до 2025 г., а до 2030 г. всеки от 300-те модели на компанията трябва да има версия с електродвигател.

VW купува батерии за 20 млрд. евро

За осъществяване на прехода към електрически двигатели VW подписа договори с производители на батерии от Европа и Китай. Сред тях са Samsung SDI, LG Chem и Contemporary Amperex Technology. В близко бъдеще, по думите на Мюлер, концернът ще намери и партньор в Северна Америка. До 2030 г. компанията смята да похарчи окоол 50 млрд. за батерии.

През 2018 г. VW смята да пусне на пазара 3 нови електромобили. "Тази година ще покажем общо девет нови модели, които ще допълнят моделната гама на електрическите ни и хибридни автомобили. Три от тях ще се движат само на ток", посочи главният изпълнителен директор на компанията.

VW купува батерии за 20 млрд. евро

На клиентите, които се насочат към електромобилите, VW смята да предложи фирмени зарядни устройства, съобщи Autocar. Това бе потвърдено от председателя на борда на директорите на концерта Херберт Дис, който уточни, че устройствата ще бъдат портативни. Това ще стане с пускането през 2020 г. на модела Volkswagen I.D. "Домашната" зарядна станция за него, а и за последващите го автомобили на ток, ще струва около 300 евро.

VW купува батерии за 20 млрд. евро

Серийното производство на самия Volkswagen I.D. пък започва през 2019 г., уточни Дис. Компанията планира да продава електрическия хечбек на цени, съпоставими с тези на съвременните дизелови автомобили.

Снимки: Volkswagen

Тагове: vw
0 от 500
  • #15
    13 rate up comment 7 rate down comment
    lowrage ( преди 6 години )
    Имат предвид ,че по 1 бройка на месец ще произвеждат ХАХА
  • #14
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Докато Мъска изстрева роудсъри в космоса и прави циркове да задържи внимание, акулите в бранша са два хода напред.
  • #13
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Казах ви немците ще излязат подготвени. ВАГ играят на едро. Подписани договори за такава огромна сума означва че фирмите ще доставят за тях батерии с предимство. В един момент ще имат отвсяка марка всякакви автомобили на ток. Изведнъж ще тръшнат останалите.
  • #12
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Буквоед ( преди 6 години )
    всеки от 300-те моделА3 нови електромобилАдевет нови моделАедин стол (ед.ч.), много столове (мн.ч.), десет стола (особена, бройна форма)
  • #11
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До Анонимния ( преди 6 години )
    В момента с текущите технологии е по-екологично да се произвежда ток от фосили и да се зареждат автомобили с него отколкото да се гори директно.
  • #10
    15 rate up comment 25 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Късно е. Рено-нисан ги водят с две обикалки в електричките а Тойота с три обиколки в хибридите. Немците да си наблягат на волската тяга.
  • #9
    19 rate up comment 24 rate down comment
    Ауто ( преди 6 години )
    Демек до 2020-та Вагенщайн може да се преимвнува на Сбирщайн! А ел. Моторите и останалата електроника от кого ще я купуват?
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Научна фантастика ( преди 6 години )
    Един ден автомобилите няма да имат нужда от батерии. Ще се измислят безопасни ядрени реактори със големина колкото човешки юмрук. Колите ще се зареждат със гориво само веднъж на 5-10 години.
  • #7
    10 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До всички зомбита:Как точно решихте, че масовото производство на електромобили ще допринесе за по-чист въздух? Това че емисиите се пренасят в електроцентралите (все още цялата солар, веи има много малък дял спрямо силно емитиращите *** традиционни централи, а да или изключително еко АЕЦ решението)и фабриките за батерии ли? Като да разделиш един басеин на пикаещи и непикаещи и да твърдиш, че водата в басейна ще стане по-малко жълта. Всичко е прах в очите.
  • #6
    40 rate up comment 4 rate down comment
    carpe_diem ( преди 6 години )
    Ми повечето сме си коне с капаци и искаме да пуши и да бръмчи и да има КПД 30-40%...Иначе не е достатъчно мъжествено нали...