IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

Основната заслуга за това е на собствениците им, които се грижат за тях като за децата си

13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

Повечето шофьори предпочитат да се отърват от своите автомобили, след като километражът покаже 100 000 - 150 000. А пък ако колата измине 300 000 км и повече, вече я броят за напълно негодна. Състоянието на автомобила обаче много зависи от собственика му, поради което има и такива, изминали 1 млн., че и повече километри. Ето няколко такива примера.

1. Москвич-2140 от 1976 г. – 1 000 000 км

13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

Колкото и странно да е, но в класацията има и автомобил съветско производство. Немецът Герхарт Шот купува москвича си през 1976 г. и го кара и до днес. Той е сменил двигателя и се жалва от склонността на колата към корозия, но казва, че всичко друго е наред.

2. Mercedes-Benz E-Class W124 от 1992 г. – 1 000 000 км

13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

Работник от Daimler-Benz купува колата с дизелов двигател през 1992 г. Скоро след това планира да го препродаде, но разбира, че няма сърце да се раздели с него. W124 и днес се намира в прекрасно състояние, макар и да успява да участва в ПТП. Досега собственикът му Михаел Никъл е похарчил около 58 500 евро за ремонт на мерцедеса и 53 800 евро за гориво.

3. Saab 900 SPG от 1989 г. – 1 600 000 км

13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

Вече няколко години Saab не радва обществото с нови автомобили, но многобройните фенове на марката хвърлят всички усилия, за да запазят "изчезващите екземпляри". Един от тях е продавачът от Уисконсин - Питър Гилбърт. Зад волана на своя "приятел"  Saab 900 SPG той изминава около 1 600 000 км, след което го подарява на музей. Дотогава Питър е сменил 88 гуми, скоростната кутия и някои незначителни части. За разлика от каросерията, на която годините определено и личат, турбо-двигателят се е запазил.

4. Porsche 356 от 1964 г. – 1 600 000 км


13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

Още преди няколко десетилетия Гай Нюмарк - собственикът на старо Porsche 356, се зарича, че до края на живота си ще кара предимно само този автомобил. През 2013 г. километражът вече показва над 1 600 000 км. След като информацията за рекорда се появява в интернет, поршето е откраднато, но, за щастие, скоро е намерено и върнато на собственика му. Гай възстоновява пострадалия автомобил и отново започва да го кара. На всеки 5000 км Нюмарк прави техническо обслужване, сменя филтрите и маслото, внимателно следи за състоянието на колата, благодарение на което избягва повреди.

5. BMW 325i от 1990 г. – 1 600 000 км

13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

През 90-те години BMW заедно с Mobil правят забавен експеримент. Същността му се състои в следното - да се провери как едно ново BMW 325i в естествени природни условия ще се държи на синтетично масло. Отлитат 4 години и километражът показва 1 600 000 км. След това от колата махат двигателя, регистрират нивото на износване на детайлите  и провеждат куп други манипулации. Експертите излизат със заключението, че след сериозния пробег двигателят е като нов, което означава, че и маслото е качествено. И макар че това е не повече от маркетингов ход, той не намалява възможностите и потенциала на 6-цилиндровия двигател на BMW.

6. Honda Accord от 1990 г. – 1 600 000 км


13 коли, изминали над 1 милион километра (част 1)

Ако се вярва на думите на собственика на тази стара Honda Accord, моделът практически не се поддава на ръжда, ако го сравните с други автомобили от онова време. В колата са се влошили само обшивката на волана и тапицерията в салона, всичко останало е наред. Това обаче е заслуга на собственика, който внимателно следи за състоянието й, редовно подменя износените части и извършва навреме техническото обслужване. Автомобилът е все още с оригиналната си трансмисия и двигател! Нищо чудно, че след над 20 години активно използване, Honda подари на този американец чисто нов Accord.

Очаквайте II част с автомобили с още по-голям пробег.

0 от 500
  • #9
    18 rate up comment 33 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    За Honda Accord от 1990 г. – 1 600 000 км пише: „Автомобилът е все още с оригиналната си трансмисия и двигател!“ Ето това е здрава кола милионник! Всичко по нея си е оригинално дори и след 1 600 000 км. Експериментът с БМВ-то пък си е чисто рекламен трик и дори са го написали. Няма на света БМВ милионик. Просто няма. Доказано слаби и проблемни коли са, за да изминат такова разстояние без сериозни проблеми. В случая Мобил и БМВ са си направили доста пошла реклама и нищо повече.
  • #8
    11 rate up comment 29 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    „Досега собственикът му Михаел Никъл е похарчил около 58 500 евро за ремонт на мерцедеса“ Значи е похарчил близо 2 пъти повече пари отколкото го е купил през 1992 г. Това какво е? Всеки автомобил, ако му наливаш доволно пари в ремонти ще изкара достатъчно дълго да те надживее теб и цялата ти рода. Въпросът е кои коли без да пипаш мотор и трансмисия ще издържат 1 млн. км. Оня пък с Москвича пък му бил сменил двигателя. Еми то оригиналният без основен ремонт не издържа повече от 80-100 000км.
  • #7
    4 rate up comment 32 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    прословутите волва що ли ги няма
  • #6
    43 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тези ги очаквайте на Горубляне и Драгичево: "нов внос,реални километри(140 хиляди),карана само от дядо 34-ти набор до църквата и обратно), всички екстри,качваш се и караш,ТОП ТОП ТОП".
  • #5
    32 rate up comment 15 rate down comment
    Факт. ( преди 2 години )
    Volvo са номер едно в това отношение. Не го пази-ще те надживее! Волво за цял живот! Volvo for life!
  • #4
    10 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    По-интересно е да се каже кои коли издържат такива километри без ремонти и разглобяване на двигател и трансмисия, а само с редовна смяна на масла, ролки, и ремъци. Щото ако си достатъчно луд фен можеш да ребилднеш всичко и да остане само стария блок и глава, и два дена да лежиш под колата, един да я караш. В това отношение най-здрави са дизеловите Мерцедеси със стоманен блок и редови 4 или 6 цилиндрови мотори с автоматична кутия, затова им казват "милионници".
  • #3
    9 rate up comment 42 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Точно пък бмв и здрав двигател. Немците са най големите лъжци
  • #2
    6 rate up comment 35 rate down comment
    Фякт ( преди 2 години )
    А бе маймуни колко пъти им сменихте двигателя не кязвате обаче.
  • #1
    35 rate up comment 5 rate down comment
    turbo ( преди 2 години )
    900-ката много ме радва!Страхотен автомобил!