Tesla Model S е далеч от спортен автомобил, намекна шефът на Porsche по електрическото задвижване Щефан Векбах. Във връзка с твърдението на американците, че флагманът им е способен да ускорява от 0 до 100 км/ч са по-малко от три секунди, Векбах отсече, че това е възможно "само два пъти - третият път ще стане засечка". Докато Mission E, очакваният нов електромобил на Porsche, ще е способен "да повтаря постиженията си" и да поддържа "върхова скорост за дълги периоди".
Щефан Векбах
Векбах не уточни какво точно има предвид, макар според някои анализатори да става дума за защита в софтуера на Tesla, която не позволява претоварване на електромоторите и батериите.
Бъдещото Mission E, което според някои източници може да се появи още към края на тази година, ще се управлява като истинско Porsche, обеща Векбах. То обаче няма да бъде снабдявано с фалшиви ауспуси или със звуков синтезатор, който да създава звук от двигател в купето. Ще има някои системи за подпомагане на шофьора, но не и пълен автопилот. "След проучване сред клиентите заключихме, че шофьорите на Porsche искат именно да шофират", обясни шефът по електромобилите. Mission E обаче ще има система, която да може сама да придвижва колата в задръствания.
На външен вид серийният електромобил на Porsche ще е доста близък до концепта Mission E
Девизът на германците за този автомобил е "бърз за зареждане, бърз за каране". Mission E ще има 800-волтова система за зареждане с прав ток, която дава 400 км пробег само за 20 минути.
Все още няма официална информация какъв ще е максималният пробег, нито каква ще е цената.