IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Топ 10 на най-икономичните коли на 2018 г.

По разход на гориво най-скромните модели се доближават до показателите на хибридите

Топ 10 на най-икономичните коли на 2018 г.

Макар че напоследък повечето хора отстъпват от традиционните леки автомобили, за сметка на все по-популярните кросоувъри и всъдеходи, неголемите хечбеци и седани си остават най-икономичните коли.  Освен това по разход на гориво най-скромните модели се доближават по показатели до хибридните. Да не говорим, че ниската им цена също има голямо значение за потребителя. По този повод американската агенция за опазване на околната среда (EPA) направи класация на 10-те най-икономични автомобили с традиционния ДВГ, достъпни на местния пазар. Посочените цени са за базовите версии на моделите.

10. Chevrolet Spark

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,84 л/100 км, извънградско 6,19 л/100 км. Цена - 13 925 долара. Малкият Chevrolet Spark технически се класифицира като градски автомобил, отличава се с това, че лесно може да си намери място за паркиране и прекрасно маневрира в ограничено пространство. Под предния капак на модела се крие 1,4-литров четирицилиндров двигател, съчетан с трансмисия CVT.

9. Toyota Camry

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 8,11 л/100 км, извънградско 5,74 л/100 км. Цена - 24 390 долара. Toyota Camry е единственият средноразмерен седан, който попада в Топ 10 на най-икономичните автомобили на 2018 г. Става дума за базовата мерсия на модела с 2,5-литров четирицилиндров двигател и 8-степенна автоматична трансмисия. Моделът също така има хибридна модификация, която харчи още по-малко гориво.

8. Toyota Corolla

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,84 л/100 км, извънградско 5,88 л/100 км. Цена - 19 445 долара.  Данните за икономичност на японския модел се отнасят за модификацията Toyota Corolla LE Eco, снабдена с 1,8-литров четирицилиндров двигател, който може да бъде съчетан с различни видове трансмисии. Както и да е, сред всички достъпни на американския пазар версии разходът на гориво на тази е най-нисък.

7. Ford Focus

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,84 л/100 км, извънградско 5,88 л/100 км. Цена - 18 735 долара.  Най-икономичната версия на компактния модел е версията с 1-литровия трицилиндров двигател EcoBoost. От американската агенция посочват, че този Ford Focus e един от идеалните компактни автомобили, които повечето време се използват по извънградските пътища.

6. Nissan Versa

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,59 л/100 км, извънградско 6,03 л/100 км. Цена - 12 995 долара. Компактната четиривратка Nissan Versa е най-евтината нова кола, която се продава в САЩ. Според местните медии обаче намирането на версия със спартанско оборудване е доста сложна задача. Автомобилът е достъпен със CVT трансмисия и 5-степенна механична, при която обаче разходът на гориво е малко по-висок.

5. Toyota Yaris iA

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,35 л/100 км, извънградско 5,88 л/100 км. Цена - 16 845 долара.  Toyota Yaris iA е същият този компактен седан,  който в други страни по света е достъпен под името Mazda2. Префасонираният "японец" е снабден с 1,5-литров четирицилиндров двигател. Той се предлага с богато и съвременно оборудване, което го прави да прилича на доста по-скъп автомобил.

4. Hyundai Elantra

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,35 л/100 км, извънградско 5,88 л/100 км. Цена - 17 835 долара.  В класацията на 10-те най-икономични автомобили на 2018 г. попадна и версията на корейския седан Hyundai Elantra с 1,4-литров четирицилиндров турбодвигател и 7-степенен автоматик. Всички други модифисации на компактната кола изразходват малко повече гориво.

3. Honda Civic

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,35 л/100 км, извънградско 5,6 л/100 км. Цена - 19 730 долара.  Американската агенция посочва, че в класацията попада не базовата версия на модела Honda Civic, а модификацията с 1,5-литров турбодвигател. Отбелязва се също така, че дори версията с  2-литров мотор претендира за един от най-икономичните автомобили на местния пазар.

2. Honda Fit


Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 7,13 л/100 км, извънградско 5,88 л/100 км. Цена - 17 080 долара.  Въпреки своите скромни габарити Honda Fit е достатъчно просторна и практична. В класацията намери място версията, снабдена с 1,5-литров четирицилиндров двитател и CVT трансмисия. Отбелязва се, че аналогичната модификация с механична скоростна кутия харчи малко повече гориво.

1. Mitsubishi Mirage

Най-икономичните коли на 2018 г.

Разход на гориво - градско 6,36 л/100 км, извънградско 5,47 л/100 км. Цена - 14 260 долара.  Най-икономичният автомобил на 2018 г., достъпен на американския пазар, е компактният Mitsubishi Mirage. Под предния му капак се крие 1,2-литров трицилиндров двигател, съчетан със CVT трансмисия.

Снимки: Chevrolet, Toyota, Ford, Nissan, Hyundai, Honda, Mitsubishi   
 

0 от 500
  • #23
    31 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 4 години )
    Само митсубиши то е икономично тук
  • #22
    33 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Разхода на форда за този малък двигател е слаба работа. Аз съм с Октавия 1.2 ТСИ 110 коня и въпреки че колата е по-голяма и по-тежка и с повече коне от Фокуса разхода ми градско рядко надхвърля 7,5 градско (ако карам само събота и неделя е около 6,5) и 5,5 извън при 120 круйз контрол и клима
  • #21
    32 rate up comment 0 rate down comment
    Cars2018 ( преди 6 години )
    Мога да потвърдя разход на Фокуса 7.5 - 8 л. градско с 3 цилиндров мотор 100 к.с. Има прилична динамика и доста добър комфорт. Мястото също е доста добре и става и за градски и извънградски автомобил. Като цяло е добре за парите си.
  • #20
    32 rate up comment 7 rate down comment
    до Митсу ( преди 6 години )
    Карам Сеат Ибиза 1,2 турбо TSI 105hp. Колата е градска и доста икономична, но има характер за разлика от асматичното и постно Митсубиши. То затова марката Митсубиши щеше да изчезне завинаги ако Рено-Нисан не е бяха купили. Най-интересното е как великата японска индустрия с прекрасните им автомобили я спасява европейската марка Рено. И то вече две японски марки не могат да изкретат сами!!!!
  • #19
    32 rate up comment 7 rate down comment
    Ехо ( преди 6 години )
    Какви са тези японски дървета в тази класация ? Това явно важи за Америка ! Няма как да важи за Европа !
  • #18
    41 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я кажи какво караш, че Мицубишито ти било смешно! Някой немски нов внос предполагам и си големият състезател с тези 105 коня от които половината са умрели сигурно.Погледни колко тежи Мицубишито и си направи сметката дали тези 80 атмосферни к.с. не са му достатъчно! После прочети, че това е градски автомобил и си помисли, че може би не всички са комплексари, за да си избиват комплексите на пътя.
  • #17
    34 rate up comment 1 rate down comment
    От Митсу до по-долу ( преди 6 години )
    Ми аз имам и други коли, бе пич. Като искам си карам лежерно, като ми е кеф спортно.
  • #16
    31 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 6 години )
    Хм.Фиеста 1.4 за 7 години-средно 6.8 л/100. Обикновено карам на много къси разстояния- до 15 километра. Веднъж в годината на дълъг път. Статистика за милиони автомобили може да се намери на Spritmonitor.de.
  • #15
    34 rate up comment 5 rate down comment
    пфф ( преди 6 години )
    Nissa Versa- поредния японски страхотен дизайн:))))) Няма такова недоразимение!! Кой го купува тоя хамстер ?
  • #14
    33 rate up comment 5 rate down comment
    до Митсу ( преди 6 години )
    И аз имам малка кола, ама това недоразумение Митсу Мираж е просто прекалено. Ти определено не изпитваш удоволствие на шофираш, Ти просто се предвижваш от точка А до точка Б. Аз определено съм противоложност. Аз карам кола 105кс ама изпитвам удоволствие от сравнително мощния мотор с лекото тегло. Динамика определно има. Това Митсу е подобно на Тико преди години. Ти си мазохист:)