IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche се отказа от дизела. Окончателно

Компанията прекрати производството на двата си модела с такова гориво

Porsche се отказа от дизела. Окончателно

Германският производител Porsche прекрати производството на последните си два модела, оборудвани с дизелови двигатели - Macan S Diesel и Panamera 4S Diesel. Новата генерация на всъдехода Cayenne няма такъв агрегат, така че Porsche окончателно се сбогува с дизеловото гориво, съобщава Autocar.

Porsche се отказа от дизела. Окончателно

През 2017 г. компанията е продала общо 97 000 бройки от Macan, като от тях дизелите са под 15%. Подобно е и положението с Panamera, при която 50% се падат на хибридните модификации, а 35% на бензиновите.

Пред британското издание главният изпълнителен директор на Porsche – Оливер Блюм, обяви, че дизеловите автомобили не са важни за компанията. Той потвърди, че техният дял в Европа не превишава 15% и тове е причината производителят да се откаже от разработката на нови двигатели с такова гориво. Съответно Porsche ще удвои пари, които да инвестира в електрификацията на моделната си гама.

Porsche се отказа от дизела. Окончателно

Отказът от дизелови модели се дължи и на скандала с манипулираните двигатели на концерна Volkswagen. Заради него през лятото на 2017 г. властите в Германия наредиха на Porsche да изтегли в сервизите си 22 000 бройки от предишната генерация на Cayenne и да препрограмира софтуера им. В момента еколочната организация Deutsche Umwelthilfe съди Porsche за 110 млн. евро.

Снимки: Porsche
 

Тагове: panamera porsche macan
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Нафтата изигра сввоята роля.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    много ми е странен таргета на купувач на премиум автомобил с дизелов двигател странното е че бентли пуснаха дизелов моделпритесненията ми са за ролс и ферари дали няма да последват примера
  • #13
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Браво ( преди 6 години )
    Страхотна новина!!!
  • #12
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Achtung ( преди 6 години )
    Дизелови Поршета и Мазератита не трябваше да има въобще, след 15 години на тях ще се гледа като на Динозаври от едно токсично минало...
  • #11
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Striker ( преди 6 години )
    Порше вече се ос.аха с модели като Панамера и Кайен, дизелът им беше последният пирон, както се казва. Омазаха я марката отвсякъде, сега нафтата им била проблема, хаха.
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Неук с мнение ( преди 6 години )
    Разделяй и владей - реплика приписвана грешно на Наполеон. Туарег и Ауди Q7 са само дизелови. Урус и Кайен само бензинови и капакът е Бентайга която може и дизел и бензин.Голямата фирма мачка по-малките да си стоят по собствените гьолове.
  • #9
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Като няма дизел новия внос местните турбо гъзари на ГАЗ ли ще карат? То иначе с тия големите турбо бензини незнам как ще се издържа :)
  • #8
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А?Ама защо така бе?Те Порше нали не ползваха двигатели от Гоуф и Патас?
  • #7
    11 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 6 години )
    Порше вкараха дизелови мотори в СУВ-та които правят - защото там е най-полезно да имаш много нютони и нисък разход и предимствата на дизела си проличават най-много. Било е правилно решение. Сега точно тези неща - нютони и нисък разход ще се постигнат с хибридни технологии. малко по скъпо ще е И е точно за фирма като Порше. т.е. пак правилно решение. всъщност точно на Порше им е най-лесно да вземат това решение - правят коли с висока надценка, което само по себе си е трудно
  • #6
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "За всички нас е по-добре дизелът да се развива наравно с бензина"Глупости! Колкото по-малко дизелови коли толкова по-добре. Камиони и танкери така или иначе винаги ще консумират огромни количества нафта, не бой се.