Най-просто казано бейдж-инженерингът представлява предлагането на един и същ автомобил под различни марки с цел увеличаване на продажбите от страна на производителя. Това се случва често и не е изненада. Една корейска компания обаче стигна далеч по-напред в това отношение. Нейното име е Brenthon.
В Европа тази марка е непозната, тъй като се занимава само с модели на Kia и Hyundai. Първоначално може да се помисли, че Brenthon е тунинг-ателие от рода на Brabus, което прави доработки по автомобилите и съответно им дава ново име. В случая обаче нещата са напълно различни – Brenthon добавя единствено емблеми и знаци по колите, без да променя нищо друго.
Идеята определено е гениална, тъй като разходите са минимални. Компанията не произвежда автомобили, а предмети, благодарение на които колата от Kia и Hyundai става Brenthon. В случая се използва идеята за бейдж-инженеринг, но от уравнението е изключена най-скъпата част – производството на автомобила. Нещо повече – клиентът си плаща допълнително, за да може колата му да е различна.
Определено този план е един от най-хитрите в автомобилната индустрия напоследък. Много фирми създават нови брандове от премиум-клас, като целта им е да се придаде ексклузивност на автомобилите. Примери за това са Honda с пускането на Acura и Nissan с Infiniti. Идеята е ясна – предлагаме нови автомобили, които трябва да се асоциират с богатство и положение в обществото. В същото време обаче те са си почти същите технически.
Затова и идеята на Brenthon заслужава уважение, тъй като в компанията явно са намерили пътя за постигане на печалби. Поне засега няма официални данни за това как се справя тя в Корея, но неофициално се твърди, че много хора в тази държава са склонни да платят за това колата им да се различава от обичайните модели на Kia или Hyundai.
Снимки: Autoevolution