IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новите двигатели на Mazda ще се конкурират с електромоторите

Японците очакват следващата генерация на Skyactiv да намали вредните емисии с 25%

Новите двигатели на Mazda ще се конкурират с електромоторите

Японската корпорация Mazda Motor разработва ново семейство двигатели Skyactiv-3. Използваните в него технологии ще позволят намаляване на вредните емисии при бензиновите двигатели до такава степен, че те да могат да се конкурират с агрегатите на електрически автомобили.

Новите двигатели на Mazda ще се конкурират с електромоторите

На техническа конференция в Токио шефът на подразделението за разработка на силови агрегати в Mazda – Мицуо Хитоми, разкри плановете на производителя. Основна роля в тях играе именно разработката на третото поколение на двигатели с висока степен на сгъстяване Skyactiv.

Първата генерация на тези мотори дебютира още през 2011 г. под името Skyactiv-G. Следващото поколение - Skyactiv-X, ще се появи на пазара през 2019 г. Кога ще бъде готова третата серия такива двигатели, засега не разкрива, но бяха съобщени някои подробности по проекта.

Новите двигатели на Mazda ще се конкурират с електромоторите

Инженерите на Mazda ще обърнат повишено внимание на топлинната ефективност на моторите. Основните приоритети са намаляване на загубите на енергия при изгаряне на въздушно-горивната смес. При повишаване на коефициента на полезно действия на агрегата едновременно се намаляват разхода на гориво и количеството вредни емисии, отделяни на изминат километър.

Основната цел на екипа е увеличение на ефективността на моторите с 56%. В Mazda са изчислили, че ако това бъде постигнато, нивата на вредни емисии при тях ще достигнат показателите на тези при електромобилите. В случая японците отчитат обемите на въглероден окис в атмосферата, които се натрупват от нужното гориво за електростанциите и от вредните емисии, отделяни от преработката на нефт в бензин.

Снимки: Mazda

Тагове: skyactiv mazda
0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мазда е символ на посредственост.
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тойота не случайно решиха да си парнират с Мазда, точно заради бензиновите им разработки. Мисля, че визията на Мазда е много по-добро решение от глупавите, мизерни и безмислени батерии. Водородни клетки и алтернативен вид гориво са много по смислени решения.
  • #11
    4 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Ми икономичен си ми беше, сега му се радва баща ми... А тоя СУВ колко тежи? На бас, че не е повече от тон и половина, колкото е и СААБът... И наистина, прав си - сравнението не е много точно, ама пак е странно, че 15 години по-късно разходът не е паднал особено. Така че тези 56% не знам как ще си ги изсмукат. А това, че не вярват в електрическата мобилност, може да им изиграе лоша шега. Вижте с кодак какво стана - цифровата фотография нямала бъдеще, бля, бля... Някой да е чул нещо за тях скоро?
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Made in Japan ( преди 1 година )
    Японеца конструира нови автомобилни технологии,германеца копира.
  • #9
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какъв СААБ 9-3 бе ?! Сравняваш ябълки и круши. Сравняваш лек автомобил и СУВ. Едното с анемичен 115 к.с двигател, а другото със 175 к.с. Ти изоб що в руд ли си или просто искаше дя се похвалиш каква бричка си имал с опелски двигател. И да ти кажа, че съм карал Вектра със същият двигател и под 7/100 трудно су смъква разхода, а ти си приказвай колко бил икономичен твоя СААБ 9-3 .
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    132 ( преди 1 година )
    Агрегат,Агрегат,Агрегат,Агрегат..... редакторът ви не знае ли други синоними на думата Двигател ? Вече става абсолютно банално. До сега личеше тоталната липса на речник, но вече избива и тоталната липса на каквито и да е технически познания. Как някой, който пише за автомобили и двигатели, ще нарече електрическият двигател - АГРЕГАТ. Изключително жалко представяне, като се вземе и предвид крайно нелепите преводи, които правите на крадените статии, картинката става направо....***********
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    увеличение на ефективността на моторите с 56% ?? това ще рече от 36% КПД един бензионов мотор да стане с 56% КПД? Това звуи доста невъзможно.
  • #6
    19 rate up comment 0 rate down comment
    археолог ( преди 1 година )
    Тук става въпрос за бензинови двигатели. Съмнявам се да влагат кного усилия в малки дизели, приположение, че Skyactiv-X идва догодина. КОлкото и да е странно, CX-5 е настроен за по-голяма динамика - ускорението му от 0 до 100 е по-бързо от това на СААБ-а. Пък и да се сравнява разход на SUV и кола...
  • #5
    5 rate up comment 15 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Ми лакомо си е за дизел, определно. Моят предишен СААБ 9-3 с опелския дизел (2.2 - 115 к.с.) извънградско ми гореше между 4 и 6 (6.5 - 6.7 с 5 човека и супер много багаж), така че да - тая Мазда на брат ти е сериозно лакома, щом 15 години по-нов модел харчи повече :D
  • #4
    11 rate up comment 14 rate down comment
    пена ( преди 1 година )
    Тия приказки ги слушаме от 20 години....