IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 грешки при покупката на автомобил

Ето как може да се избегне допълнително харчене на пари

Покупката на автомобил – чисто нов или втора употреба, е сериозен ход за всеки човек. И затова тя трябва да бъде добре обмислена предварително. Експертите от Top Auto направиха списък от 10-те най-често разпространени грешки при придобиването на кола.

10 грешки при покупката на автомобил

1. Необяснима любов към определена марка

Когато се готвите да похрачите десетки хиляди евро (или лева) за покупката на нов автомобили, емоциите трябва да останат на заден план. Ако купувачът се интересува само от една и съща марка, той няма как да направи рационален избор, тъй като не обръща внимание на другите коли. А те могат да бъдат по-добри, по-надеждни и по-евтини. Необходимо е човек да се абстрахира от това и внимателно да сравни различни автомобили.

2. Отказ от тест-драйв

Тест-драйвът е един от най-важните моменти при избора на автомобил. Много коли изглеждат отлично на снимки или на видео, но само по време на пробното шофиране могат да бъдат открити недостатъците или приемуществата. Много е важно тест-драйвът да не бъде кратък. Минимумът е поне 30 минути, за да може човек да придобие ясна представа за автомобила.

3. Пазарене и вежливо отношение свалят цената

За да може да бъде направена добра сделка, трябва подробно (и най-вече вежливо) да бъде разпитан търговеца, който продава колата. Много от дилърите умишлено не съобщават какво могат да направят за клиента си – най-вече като отстъпка или добавяне на допълнителни опции.

4. Кредит на сляпо

Много от продавачите се стремят да насочат вниманието на клиента към това колко малка е месечната вноска за автомобила, като пропускат да обяснят всъщност колко ще излезе накрая покупката, както и дали кредитът може да бъде погасен предсрочно. Трябва да се знае, че купувайки кола на лизинг, винаги се плаща повече от нейната реална цена. Както и че месечната вноска не е единственото, което клиентът плаща.

5. Промоция вместо харесания автомобил

Автомобилните компании често предлагат различни промоции, като твърдят, че това са най-добрите условия на пазара. И затова се случва, клиентът да отиде в салона за един автомобил, а да се върне с друг, тъй като той излиза по-евтино. Лошо няма, но все пак преди покупка, човек трябва да бъде напълно наясно какво иска – качествен автомобил или ниска цена.

6. Пренебрегване на безопасността

Необходимо е да се знае, че най-добрите инженери в света постоянно работят, за да направят колите по-безопасни. Опции като ESP, ABS и въздушни възглавници са задължителни, тъй като са най-доброто нещо, за което клиентът дава парите си. Спеставянето от тях е огромна грешка, защото придвижването с автомобил си е опасно нещо.

7. Какви опции не са нужни?

В наши дни автомобилът се е превърнал в източник на комфорт и лукс. Производителите постоянно измислят допълвнителни уловки, за да привлекат вниманието на клиентите. Затова преди покупка човек трябва да проучи от какво има нужда. Например, дали подгряването на седалките или на огледалата не е излишно. Все пак всички допълнителни екстри повишават цената и отказът от някои от тях съответно спестява пари.

8. Проверка в сервиз на колата на старо

Автомобилите на старо обикновено изглеждат добре, но често имат дефекти, които няма как да бъдат видяни с просто око. Затова е задължително при покупка на такава кола, тя да бъде внимателно проверена в сервиз. Да, това ще струва пари, но пък ще спести много средства и нерви след това. Добрият механик се нуждае само от час, да да открие проблемите на едно превозно средство.

9. Изкупуване на стария автомобил

Много търговци предлагат да изкупят обратно старата колата на клиента, като съответно парите за нея бъдат вложени в новия автомобил, който те продават. Основната уловка тук е, че старата кола се оценява по-ниско от реалната стойност, която има. Така че клиентът е на загуба, при това сериозна. Затова и по-добре е той сам да продаде стария си автомобил и едва след това да се ориентира към покупка на друг.

10. Удължената гаранция увеличава разходите

Дилърите често предлагат да увеличат гаранцията на новия автомобил, като срещу това се доплаща. Трябва обаче внимателно да се помисли върху тази оферта, защото по този начин продавачът обвързва клиента с подръжката на колата и го кара да прави ремонти, които понякога не са нужни. Трябва да е ясно – голямата гаранция на нов и надежден автомобил е сигурен начин за измъкване на още пари от клиента.
 

0 от 500
  • #25
    5 rate up comment 7 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Колеги, вие ако искате можете да си завещаете колите и на внуците си, но в нормалните държави, служебна кола се кара 3 години, а лична 5, след което се взима следващият модел. Факт е че във въпросните държави (Германия, Франция), за тези години колата изминава по 300+К километра, а в БГ до 150К, затова аз сменям коли на 8 години. В момента, кола за 50К лв. е с повече и по-съвременни екстри от премиум 2011 година за 150К лв. (говорим за системи за разпознаване на знаци, самопаркиране и т.н.)
  • #24
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 6 години )
    Ново Санта Фе за 40 000 лв.??? Егати самодейците пишат тука....Най-евтината версия с предно предаване и механични скорости е 68 000. Топ-модификацията премиер - 4х4, автоматик е 93 бона. А ако искаш дългата база става точно 100!
  • #23
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама верно тук се говори много наизуст. В немския представител базовото Санта Фе е 35К евро. Бензиновото е 32 ама в България не продават такива. А топ версията е 48600 евро. Тия цени са доооста далече от 40К лв. Ама нищо де - продължавайте да търсите нов СУВ за 40К.
  • #22
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 6 години )
    Ей много специалисти тука как се купуват чисто нови коли и после като се събудят, краката им отвити. Хахахахаха
  • #21
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Цакат ви защото не сте информирани и искат да си продадат наличните коли от паркинга. Първо проучете в нета нива на оборудване, двигатели и т.н. Второ, конфигурирайте си автомобила с точно избраните опции и цветови/салонни конфигурации които са ви на кеф и бъдете готови да изчакате 2-3 месеца.Ама не, българина веднага скача на "новото си е ново" дето е в шоурума или паркирано пред дилъра и след това разбира че са му пробутали най-базовата гола чиния бяла/черна, с платнени седалки...
  • #20
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Значи българите са най-големите ***, да не казвам какви.На нас ни пробутват най-базовото за 75к лева ~ 38-39k евро,а в Германия фул-опцион ~ 32k евро.И двамата сте прави, въпроса е защо се получава така ?Защо нас ни цакат?
  • #19
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами влез в сайта на официалния представител и ще видиш че най-базовото Санта Фе е 75К лв. Май ти си говориш наизуст. Изобщо интересувал ли си се как вървят цените на новите коли. За 40К лв можеш да вземеш добре оборудвано Поло/Клио или опоскан Голф/Меган. Нов СУВ за тия пари няма
  • #18
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не те знам, какво говориш, какво търсиш, на къв се правиш, но аз по-скъпа от 32к ЕВРО не видях.Това е 2018 година, фулл опции.Това е Хюндай, да не е Рейндж Ровър.
  • #17
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Радев ( преди 6 години )
    40K, ама в евро. Ако ми намериш чисто нова за 40 000 лева - в понеделник ти броя сумата.
  • #16
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Глупости са "след 6 години всяка кола била морално остаряла и трябва да се маха". Нова кола от по-висок клас (от 100к нагоре) спокойно може да се кара 15 години и 400-500 хиляди километра, ако се обслужва стриктно и се пази в гараж. Факторите простотия и гъзария пораждат други решения, но за това време ти ще си сменил 4-5 сапунерки, а аз ще имам бъдеща класика зад която хората ще се обръщат.