Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Осем модела, които поскъпнаха веднага след излизането им от магазина

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Приема се, че един автомобил губи около 10% от стойността си, веднага щом напусне магазина. Но има и машини, при които се случва точно обратното – веднага след излизането им от шоурума тяхната цена се покачва. Представяме ви 8 такива модела.

Mercedes G63 AMG 6x6

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Най-впечатляващата G-Class в историята е и една от най-редките серии на модела. От нея са произведени 2100 бройки, които сега струват два пъти повече отколкото през 2013-2014 г., когато се появиха на пазара. Тогава Mercedes-Benz оцени този звяр с 6 гуми на 500 000 долара, а сега машините с пробег около 10 000 км се продават за милион.

Porsche 911 R

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Неконтролируемият ръст на цените при 911 R стана основна причина за появяването на Touring Package при обновеното 911 GT3. Всъщност това си е същото 911 R, но без да му се повишава цената и е в ограничен тираж. След него излезе и 911 Carrera T, но като цяло цените на версията 911 R си останаха чудовищни. Тя се появи на пазара в базова версия за 170 000 евро, а сега се предлага за между 300 000 и 700 000 евро в зависимост от пробега, състоянието и наглостта на продавача.

Porsche 918 Spyder

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Най-съвършенната хиперкола на Porsche излезе в тираж от 918 бройки, но желаещите да я притежават бяха много повече. И от това се възползват тези, които успяха да си купят автомобила. Най-яркият пример е 918 Spyder с пакет Weissach (на снимката), което през миналата година беше продадено за 1 456 000 евро. Цената му като ново е два пъти по-ниска - 700 000 евро.

Ferrari F12 tdf

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Модификацията F12 tdf се превърна в лебедова песен на модела F12, който замени Ferrari 812 Superfast. Произведени са едва 699 бройки, като интересът към тях и сега е огромен. През миналата година това синьо F12 tdf е купено за 680 000 долара, а в началото на 2018 г. се предлага за 1 325 000 долара, въпреки че вече пробегът му е 325 км. И се очаква да бъде купено много бързо.

Aston Martin One-77

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

За да станеш собственик на една от 77-те бройки от модела Aston Martin One-77, през 2011 г. е трябвало да се платят 1 500 000 евро. Времето си минава, Aston Martin произвежда и други суперколи, но цената на One-77 не пада. И в момента някои бройки от модела, оборудван с един от най-мощните атмосферни двигатели в света, се предлагат за 2 млн. евро. А има и такива за 3 млн. евро.

LaFerrari Aperta

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

По принцип, дори обичайните LaFerrari с годините поскъпват, но най-показателен е примерът с откритата версия Aperta. Тя излезе в тираж от 210 бройки и като нова струваше между 2,1 и 3,6 млн. долара в зависимост от оборудването. Сега този автомобил с малък пробег – 100-200 км, се предлага между 4 и 8 млн. При това не долара, а евро.

McLaren P1

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Този списък няма как да мине без хиперколата на McLaren. В интернет има някоко обяви за продажба на P1, чиято заводска цена беще 1 030 000 евро. Колите вече са с пробег от няколко хиляди километри, като се предлагат за суми от 1,3 до 3 млн. евро. Екзеплярът на снимката, подготвен от McLaren Special Operations, е с пробег от 1800 км и преди година беше продаден на търг за 2 392 500 долара.

Bugatti Chiron

Автомобилът като инвестиция за бъдещето

Защо Bugatti Chiron струва по-скъпо, след като вече веднъж е продаден на клиент? Няма логика, тъй като все още не всички бройки от френската хиперкола са изкупени, тоест – ако искате нов автомобил, по-евтино е да си го поръчате от производителя. Отговорът е „чакането”. Ако сега бъде поръчан Chiron, то ще струва 2 998 000 долара, като ще бъде произведен и доставен след 14 месеца. Затова и по-богатите не искат да чакат и си купуват вече продадени на клиенти коли. За тази черна красавица на снимката, например, бяха платени 3 772 500 долара.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз скромно бих си избрал Porsche 911 R . За другите нямам пари за каското и са прекалено колекционерски.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Отивам утре да инвестирам в една дачия, ще я дам под наем на някой таксиджия за 10 години и след това я продавам на печалба!
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Там е проблема че в тая компания дори чистачките не са германки!
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя човек не му работи главата. Грейт Уол българско ли е тогава?
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Факт!-ическия ... ( преди 1 година )
    пак е прекалил рено! И ето ги резултатите....
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    А кой ги възроди, Бугати ? Кой им даде инженерите и наля парите ? Във всеки случай не са Рено или Пежо.
  • #11
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Начи ново Бугатито е най-скъпо.Ми френска е сглобява се у Франция ква да е чеченска ли?
  • #10
    3 rate up comment 5 rate down comment
    12345 ( преди 1 година )
    Съвременните автомобили, включително и най- скъпите са еднодневки, тъй като материалите, от които са направени (по- специално карбоновите елементи) стареят с времето. Карбонът представлява въглеродни влакна, които са слепени помежду си с епоксидни смоли, които са пластмаси. Лек и здрав материал, но има ограничиен живот. Това не е като да смениш някой напукан маркуч. Карбоновото шаси не можеш да смениш, защото е остаряло.
  • #9
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бугатито става френско когато им отърва. Иначе от Сеат до Бугати всичко е VW, ама в други случаи френски стават, италиански стават... Бе мани, жълтурска му работа.
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    до Факт! ( преди 1 година )
    Френска ,френска,колко да е френска!?