Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

И трите конструкции имат своите плюсове и минуси, но коя е с най-доброто съотношение

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

Семействата с деца са може би една от най-специфичните клиентски групи, що се касае до избора на автомобил. По обективни причини тези хора имат специални изисквания към колите, а с развитието на автомобилните сгемнети същите изведнъж се оказаха изправени пред три основни избора на купе. Всеки един от тези варианти има своите плюсове и минуси, но всички те предлагат достатъчно място за багаж, сигурност и приятен външен вид. Дали е само въпрос на вкус или трябва внимателно да претеглим основните добротели на всеки един от тези три класа? И така, кое е най-добре да изберат младите родители? SUV, миниван или доброто старо комби?

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

SUV: Традиционният избор на футболните майки

В последните две десетилетия SUV автомобилите буквално заляха пазара, а в Щатите автомобилите от този тип бързо станаха символ на състоятелните майки, които карат синовете си на футболни тренировки. Защо хората се влюбват в SUV автомобилите? Защото те са големи, предлагат обширно вътрешно пространство, изглеждат сигурни, а и разполагах с 4 задвижващи колела, така че дори детето ви да тренира ски, да не закъснеете да го закарате до пистата.

Проблемът е, че SUV-тата понякога са ненужно големи, което затруднява паркирането. Освен това са доста тежки, което пък принуждава създателите им да ги екипират с големи двигатели, което пък от своя страна води до реализирането на доста незавиден разход на гориво. Пък и голямото купе резултира в ниска аеродинамична ефективност, което допълнително влошава разхода на магистрала.

Факт е, че задвижването на четирите колела е удобно и практично решение, но също така е факт, че сервизирането на тези системи може да бъде доста скъпо, а и колко често ще имате реална полза от 4х4?

От друга страна обаче получавате доста добър, агресивен и внушителен външен вид. Имате и висока позиция на седене, която ви дава доста голям обзор, както и допълнителна доза самочувствие зад волана. Ако пък се случи така, че изпитате остра нужда да си купите каравана, половината от задачата вече е налична - имате с какво да я теглите.

Пазарът на SUV автомобили се разви в такава степен, че компаниите започнаха да експериментират. Така се появиха кросоувърите, които имат всичко, с което SUV моделите се гордеят, но в комплект с по-малък и икономичен двигател и предно задвижване. Въпрос на вкус, приоритети и цена.

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

Миниван/MPV: Товарен ван, който обича децата

Минивановете имат ключова роля в модерната семейна мобилност. Тези превозни средства произхождат от товарните ванове, само че са адаптирани да превозват хора и техния багаж. В днешно време те са базирани върху платформата на леки автомобили имат привлекателен дизайн, а вътрешното пространство е огромно и предлага десетки решения за организиране на вещи от всякакъв характер. Често, минивановете се използват и от бизнесмени, които ги превръщат в супер луксозни мобилни свои офиси.

Мнозина смятат MPV автомобилите за единствените специално проектирани за превозване на големи семейства модели. В подкрепа на това твърдение те често предлагат хитроумни решения, които улесняват ежедневието. Някои от тях имат плъзгащи се задни прати, които превръщат достъпа до интериора в детска игра. Както вече стана ясно, тези практични превозвачи на хора са базирани на леки автомобили, което означава че се задвижват от техните компактни и икономични двигатели. Аеродинамиката също доста се доближава до стойностите, които сме свикнали да виждаме в спецификацията на леки автомобили.

При MPV моделите клиентите получават и най-доброто съотношение между външен размер и интериорно пространство.

Минивановете обаче губят точки спрямо SUV-тата по отношение на външния вид. Да, в днешно време дизайнът им съвсем не е скучен, какъвто беше в миналото, но все пак наподобяващата маршрутка конструкция не се харесва на всички хора. Пък и с едно SUV можеш да си еднакво адекватен, пред училището, пред супермаркета, на бизнес среща, а защо не и на паркинга на луксозен хотел. При минивановете ситуацията не е толкова просто. Те сякаш крещят - голямо и шумно семейство.

Джип, миниван или комби - кой е най-добрият семеен автомобил?

Комби: Най-близкото нещо до нормален автомобил

За разлика от SUV и MPV автомобилите, доброто старо комби не харчи толкова много гориво, тъй като то не се различава много като размери и тегло от седанът, на който обикновено е базирано. Комбитата са любим автомобил на германците, а това трябва да ни говори много, тъй като те обичат да карат бързи и ефективни автомобили по своите високоскоростни аутобани, като същевременно имат място за целия си багаж.

Като обем, багажникът на комбито не се различава кой знае колко от този на SUV автомобил например, но основният му плюс е ниският праг на товарене. Това означава, че при джиповете детската количка трябва да бъде вдигната доста по-високо, за да влезе в багажника. Почти всички днешни комбита могат да се поръчат със задвижване на четирите колела, което е още един плюс на сметката на класическия модел. Най-просто казано, комбито се усеща, изглежда и харчи като стандартен автомобил, само че ви позволява да натоварите много повече багаж, при това по-лесно.

Колкото до минусите - мнозина изобщо не харесват външния вид на тези автомобили и ги свързват с провинциалния начин на живот. Комбитата са една идея по-универсални автомобили от минивановете, но все пак всички ще знаят, че ходите на море с минимум 4 куфара, комплект за копаене на дупки в пясъка, както и надуваем крокодил. Което за някои хора не е много примамливо. Хубавото е, че ако искате да си го върнете на собствениците на SUV на магистралата, винаги можете да го сторите. Особено ако сте собственик на Audi RS6 Avant, например.

Снимки: Производителите

 

Тагове: suv
0 от 500
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Татко ( преди 1 година )
    Аз съм с 2 малки деца. За мен най-добрата семейна кола в момента е ван с плъзгащи задни врати. Паркираме в тесен гараж и всеки път ме боли, като отварят вратите. Включително на всички други места, където има други коли/стени около нашата. Плюс са големия багажник, високата позиция на седене и "по-умното" вътрешно пространство - аз обичам да имам ниши за разни неща, а и се налага с деца. Пък и избор на коли уи двигатели има достатъчно.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да не си кривим душата, всеки ако има възможност ще предпочете джипка. Иначе на мен хечбек ми е достатъчен, поне за сега.
  • #29
    5 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 1 година )
    mazda cx-5, ultimate, 2.5, бяла, с кутия thule на покрива и теглич!
  • #28
    6 rate up comment 3 rate down comment
    gost ( преди 1 година )
    БУС от сорта на мултиван......
  • #27
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Абе ( преди 1 година )
    Няма такова нещо като "най добър семеен автомобил". Зависи от местоживеенето, колко деца имате, какви доходи има семейството.... Най добре е да имате поне 3-4 различни коли за различни ситуации. Приемерно: Мощно и бързо комби за патуване на дълго, по магистралите. Една градска икономична кола. Най добре да е електрическа със 5 врати. И някакъв сериозен джип (не паркетник) които да става за истински офроуд. Добри варианти са Дефендър, Г класа от по старите, или Ланд Круийзър 70.
  • #26
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аморфис, кажи за минусите на 4х4 все пак става ли? 1. Скъпо за покупка 2. Скъпо за поддръжка 3. Вдига разхода 4. Увеличава теглото
  • #25
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Аморфис ( преди 1 година )
    4х4 си е 4х4! И колегата не е изключение! F10-ката е с 4х4 и е невероятна технология! Може да не е най-добрата, да няма блокажи, но върши страхотна работа!!! На брат ми колата се оказа с Халдекс и временно беше карал само с предно и ми каза, че има разлика, особено при изпреварване и рязко подаване на газ. Та не ми пишете, че няма смисъл от 4х4, защото вече много хора се убедиха, че има!
  • #24
    21 rate up comment 5 rate down comment
    fe ( преди 1 година )
    а не мислиш ли че ти по-скоро си изключение? На мен пък цял живот да ми се е налагало да сложа 2-3 пъти вериги! а карам ски и ходя по планини зимата и винаги съм карал НЕ 4х4 и НЕ съм закъсал никога - нито един път. КАК съм оцелял да се чудиш...
  • #23
    7 rate up comment 4 rate down comment
    gs6 ( преди 1 година )
    ако имам възможност бих взел джип.ванове и комбита съм карал не ме впечатляват дори нови да са
  • #22
    12 rate up comment 2 rate down comment
    до: fe ( преди 1 година )
    Колко пъти ти се налага 4х4 ли? Ами в годината на мен поне 3-4 пъти 4х4 ми е свършвало прекрасна работа и само заради това си струва да го имаш. И това е като имаш предвид, че не пътувам много по планините и извън пътя. За хората, които пътуват е просто задължително. Декември месец бях в Тревненският балкан.Имаше доста сняг и 2 пъти колата ме измъква от ситуации при които ако бях с предно или задно щях да викам пътна помощ единият път а вторият да ме търсят в едно дере.И на Шипка ме спаси веднъж