Mercedes-AMG имат Project One, а Red Bull Racing и Aston Martin неотдавна представиха своя Valkyrie. Общото между тези три компании е, че под една или друга форма участват във Формула 1 и използват наученото там в разработката на улични суперавтомобили. Същото е на път да направят и от Toyota, които в последните години натрупаха доста опит в Световния шампионат за издръжливост WEC. Техният нов суперавтомобил ще се казва GR Super Sport или поне така се очаква.
За съжаление, автомобилът засега е просто концепт, но поне ако съдим от изявление на президента на Toyota Акио Тойода, той и екипът му имат намерение в близко бъдеще да представят сериен хибриден суперавтомобил.
Колкото до прототипа GR Super Sport, той е вдъхновен от LMP1 автомобилите, с които японската компания участва в “24 часа на Льо Ман”, при това не само що се отнася до външния вид, но и по отношение на инженерните решения. От японската марка споменават, че концептуалната машина използва същите основни компоненти, като състезателната Toyota TS050 Hybrid. От всичко това излиза, че с лекота можем да кажем, че този концепт е замислен като състезателен автомобил за улицата.
В основата на Toyota GR Super Sport стои 2.4-литров V6 двигател с два турбокомпресора, който е част от хибридна задвижваща система, развиваща комбинирана мощност от 986 к.с. Колата стъпва върху 18-инчови джанти с масивни гуми с размер 330/70, а отзад се забелязват две високо разположени изпускателни тръби, които се намират на мястото, на което сме свикнали да виждаме заден прозорец. Вместо конвенционални стъкло и странични огледала, които позволяват на шофьора да види какво се случва зад него, концептът на Toyota е оборудван с общо четири камери - две на предните калници и две на гърба на кокпита.
Отпред се забелязва гигантски сплитър, който е комбиниран с гладък под и впечатляващ заден дифузьор. Аеродинамичната ефективност на колата е допълнена и от огромно, ниско разположено задно крило. В крайна сметка Toyota GR Super Sport изглежда като залепен за пътя, за което помагат и най-големите странични отвори за охлаждане, които сме виждали в автомобил, проектиран за използване по обществената пътна мрежа.
Дали атрактивният концепт ще се трансформира в производствен модел? На този етап от Toyota намекват, че “ще мине известно време преди да имате възможността да седнете зад волана на тази кола.” Така или иначе, през годините сме ставали свидетели на какви ли не изненади в автомобилния свят, така че не е изключено да се появи и производствен вариант на GR Super Sport, с който Toyota да се намеси в сегмента на хибридните хиперавтомобили.
Снимки: Toyota