Компанията AMG се появява официално през 1967, а първият й гараж се намира в една малка мелница в германския град Бургщал. Първоначалната връзка между AMG и Mercedes-Benz се крепи на простичкия факт, че тунинг специалистите базират своите проекти единствено на автомобили с емблематичната трилъчева звезда на предния капак.
Едва няколко години след основаването на AMG, връзката й с Mercedes-Benz еволюира и двете компании започват да работят заедно по много моторспорт проекти. Най-просто казано, германският производител осигурявал колите, AMG ги подготвяли за състезателни цели, след което машините взимали участие в различни престижни състезания, много от които били спечелени от тях.
От своя страна, AMG еволюира от малък гараж, подготвящ състезателни автомобили, до мастита тунинг компания, която в момента е част от концерна Daimler. При това много печеливша част от него. През целия този път, продължил 49 години, AMG е в основата на създаването на едни от най-желаните спортни модели на Mercedes-Benz в историята, което само по себе си е забележително постижение.
И тъй като списъкът с великите разработки на AMG е повече от дълъг, особено след разрастването на гамата на компанията в последните години, решихме да се концентрираме върху по-слабо известни чудовища, излезли от малкия гараж в Бургщал, а впоследствие от далеч по-просторната и луксозна централа на AMG в Афалтербах. Това са най-слабо известните чудовища на AMG.
Забравените чудовища на AMG (ГАЛЕРИЯ):
В Щатите колата получила прякора “Чука”, а официалното й име било Mercedes-Benz 300 E 5.6 AMG. Това бил и най-бързият четириврат седан на своето време в света. Впоследствие от AMG решили да не спират дотук и разработили втора версия, която нарекли…”Чука 2”.
Той се задвижвал от 6.0-литрова версия на атмосферния V8 двигател, разполагаща с 385 к.с. и 550 Нм максимален въртящ момент. И до момента това е най-желаният от колекционерите модел, базиран на W124, тъй като е изключително рядък и същевременно брутално бърз.