Компанията AMG се появява официално през 1967, а първият й гараж се намира в една малка мелница в германския град Бургщал. Първоначалната връзка между AMG и Mercedes-Benz се крепи на простичкия факт, че тунинг специалистите базират своите проекти единствено на автомобили с емблематичната трилъчева звезда на предния капак.
Едва няколко години след основаването на AMG, връзката й с Mercedes-Benz еволюира и двете компании започват да работят заедно по много моторспорт проекти. Най-просто казано, германският производител осигурявал колите, AMG ги подготвяли за състезателни цели, след което машините взимали участие в различни престижни състезания, много от които били спечелени от тях.
От своя страна, AMG еволюира от малък гараж, подготвящ състезателни автомобили, до мастита тунинг компания, която в момента е част от концерна Daimler. При това много печеливша част от него. През целия този път, продължил 49 години, AMG е в основата на създаването на едни от най-желаните спортни модели на Mercedes-Benz в историята, което само по себе си е забележително постижение.
И тъй като списъкът с великите разработки на AMG е повече от дълъг, особено след разрастването на гамата на компанията в последните години, решихме да се концентрираме върху по-слабо известни чудовища, излезли от малкия гараж в Бургщал, а впоследствие от далеч по-просторната и луксозна централа на AMG в Афалтербах. Това са най-слабо известните чудовища на AMG.
Забравените чудовища на AMG (ГАЛЕРИЯ):
Ако не оценявате този проект като достатъчно налудничав, от HWA са готови да ви впечатляват. През 2000 те стигнало още по-далече, като конвертирали обикновен Mercedes-Benz A 190 от автомобил с предно предаване в такъв със заден задвижващ мост. И това обаче не било достатъчно за HWA, които някак си успели да заменят компактния двигател на A-Class с надлъжно разположен 3.2-литров V6 двигател, взет от C 32 AMG. До излизането на A 45 AMG, HWA A32 K остава най-мощният, но и най-редкият вариант на A-Class.