Изцяло електрическият Mission E, който трябва да излезе на пазара преди края на настоящото десетилетие, ще се окаже един от най-важните модели в историята на Porsche. Компанията показа концептът на модела преди малко повече от две години във Франкфурт, а в последните месеци фотографите редовно засичат прототипи, които навъртат тестови километри.
На пръв поглед Mission E прилича на еволюция на Panamera, но от компанията потвърдиха, че електромобилът ще е с по-скромни размери в сравнение с популярния спортен седан. Според източници от компанията, серийната версия на Mission E ще се предлага на пазара в три различни варианта, като и трите ще са със задвижване на четирите колела.
Базовата версия, чиято цена се очаква в Щатите да е съизмерима с тази на Panamera, т.е да започва от около 85 000 долара, ще е с мощност 402 к.с. Втората версия ще е с 536 коня, а топ-вариантът – с впечатляващите 670 к.с. За по-далечно бъдеще е предвидена и четвърта версия, която ще е най-достъпна и ще се предлага само със задвижване на задните колела. Тя ще излезе в два варианта - с 326 и 435 к.с.
Задвижването ще е поверено на два електромотора – един на предния мост с 215 к.с. и един на задния, като той ще се предлага с различна мощност – 326 или 435 к.с. Най-бързата версия на Mission E ще ускорява от 0 до 96 км/ч за около 3,5 секунди и ще има максимална скорост 250 км/ч, като от Porsche обещават „феноменално ускорение, дори при средни и високи обороти”.
Естествено, като при всеки електромобил, пробегът с едно зареждане ще е много важен за пазарната съдба на модела. От компанията залагат на над 480 километра в реални условия, както и възможност за зареждане на 80% от батерията за 20 минути.