Японският концерн Toyota Motor Corp. съобщи, че е успял да продаде 10.35 млн. автомобила през тази година, отбелязвайки ръст от 2% спрямо 2016. От компанията прогнозират, че през следващите 12 месеца ще се справят още по-добре.
Резултатите бяха изнесени в сряда и поставят японския производител по-близо до миналогодишния лидер Volkswagen AG. През миналата година германците успяха да пласират 10.3 млн. автомобила, което ги направи недостижими за Toyota и американския концерн General Motors. За същия период резултатите на Toyota бяха 10.2 млн. автомобила, а прогнозите за 2018 са, че ще бъдат пласирани 10.495 милиона коли.
Renault-Nissan също започна годината със солидно представяне, но през втората половина започна да изпитва трудности, след като в японските заводи на компанията бяха открити някои нередности. Впоследствие Nissan започва да извършва мащабни сервизни акции, а скандалът очаквано се отрази в негативен план и на продажбите.
Повечето от останалите компании все още не съобщават резултатите си за отминалата година. Ръководството на Toyota многократно заяви, че компанията няма амбициите да бъде номер 1 по продажби в света, тъй като преследването на числа може да бъде нездравословно.
Конкуренцията на пазара за автомобили е ожесточена не само на големи пазари като тези в Щатите и Европа, но и на сравнително новите пазари в Китай и Индия, където в идните години се очаква постигането на изумителен ръст.
От Toyota обявиха, че през 2017 продажбите в Япония са скочили с 10%, а на чуждите пазари ръстът е 1%.
Интересен факт е, че компанията, чиято собственост е Lexus, не гледа особено оптимистично на резултатите в Япония през идната година, прогнозирайки спад на родния си пазар от 5%, докато резултатите на чуждите пазари ще продължат да растат според анализите.
Снимка: Toyota