Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Възходът на Volkswagen остави конкурентите в Германия далеч назад

Акциите на немската компания скочиха с 23% за тримесечие

Възходът на Volkswagen остави конкурентите в Германия далеч назад

Концернът Volkswagen започва да се изправя на крака след скандала с дизеловите емисии от 2015 г. и оставя далеч назад своите гемански конкуренти. Това разкрива в свой анализ Automotive News, според който перспективите пред производителя са отлични.

Възходът на Volkswagen остави конкурентите в Германия далеч назад

Акциите на Volkswagen са скочили с 23% за тримесечието, което е най-добрият резултат сред европейските производители. За сравнение, ръстът на Daimler е 5,3%, докато този на BMW е дори по-малък. Още по-добре (увеличение с цели 31%) се котира Porsche Automobil Holding, който е собственик на по-голяма част от обновените акции на VW Group.

Инвеститорите могат да бъдат доволни, след като Volkswagen успя да постигне съществен напредък в уреждането на претенциите от страна на регулаторните органи в САЩ и в Европа. Компанията отдели около 30 млрд. долара да покриване на щетите от скандала, като увеличи прогнозите си за печалбите през 2017 г.

„Volkswagen има нов мениджмънт, жизненоспособен план и огромна възможност за обрат в автомобилната индустрия”, коментира Арндт Елингхорст, анализатор в компанията Evercore ISI. Според него компанията се управява много ефективно, като е фокусирана в целите си и цената на нейните акции ще продължи за расте, като може да достигне до 300 евро.

Анализаторът на Exane - Стюарт Пиърсън, е на мнение, че многото спортни автомобили, които Volkswagen подготвя, ще доведат до увеличаване на приходите. Според него, инвеститорите в компанията „ще имат много поводи за празнуване през 2018 г.”

Все пак се отчита, че компанията има все още доста да наваксва в сравнение с германските си конкуренти за периода от последните 5 години. За това време акциите на Volkswagen са донесли доходност на собствениците си от 7,7%, докато при Daimler е 116%, а при BMW – 42%.

Не всички експерти са на мнение, че е време да се инвестира в акции на Volkswagen. Анализаторът на AlphaValue – Ханс Петер Водньок, е загрижен за огромните глоби, които компанията ще понесе в Европа заради скандала с дизеловите двигатели. Според него, в самия концерн също има сериозен проблем заради вътрешната конкуренция между марките Volkswagen и Skoda, които се борят за по-голям пазарен дял.

Снимка: Volkswagen

Тагове: volkswagen group
0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    FenIX и за какво въобще му е автомобил тогава? То с такси ще излиза в пъти по евтино, от каквато и да било!
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Като спомена пенсионерите - пенсионната им система съм сигурен, че върви яко към пропаст! И аз съм от тези дето пряко ще ядат дървото, защото бачкам там! Иначе, дойчовците вече не се хващат на каква да е работа искат само на бюро, та с очите си съм виждал поляци с гащеризони на БМВ да си купуват водка"Горбачов" в 10:45 ч. сутринта! Познай кога отново бих си купил немска кола!
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Ще пукнат и то скоро в момента в който немският пазар не е най-големият в Европа и са чао а това вече става по-голям растеж имат испанският италианският и френският пазари.А немците са нация от пенсионери.Остват им Сащ където в първата 20-тица няма ни еин немски модел там са японците и корейците плюс американските пикапи и Тесла.Остава им Китай ама с тия ел.коли и там са трупове!
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До Факт ( преди 1 година )
    ФВ няма да фалират, каквито и глупости да вършат и колкото и още измами да направят и каквито и лъжи да си признаят! Просто са прекалено големи, а и "октопода" така си е пуснал пипалата, че ако фалират си заминава и Дойчланд-Мойчланд! Много хиляди хора без работа, обезщетения и т.н..... Затова самата държава ги крепи! И не само тях! Балон са, но засега няма изгледи за пукане!
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 1 година )
    в коя точно лига не играе цх-5!? в тубата е пълно със сравнения на цх5 точно с ауди, мерц и бима!!! само че снимани в щатите, щото там е пазара на мазда!!! кодиак е дяла с теслата!
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Именно като фалират фау ве ще се молят на спасителят Рено да ги купи както техните колеги купиха другият немски гнилоч хЛопел.Нещастни бираджии раждани с две леви ръце!аМИН
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Избора е между: Tiguan, CX-5.. ако се сещате нещо друго читаво" Другото е Kodiaq , но емблемата и доста детайли правят офертата не много добра. Q5 не препоръчвам въпреки ниската цена на която може да се вземе-стар модел. XC60 на външен вид хваща око но не съм пробвал и нямам доверие. X3, GLC в БГ не можеш да хванеш хубава цена. CX-5 въобще не играе в тяхната лига.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пича с Дачията, не забравяй, че французите имат афинитет към вече глътналите вода японски производители - Нисан, Митсубиши.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тва е положението, едните пред фалит(Субару) ,другите във възход(VW).
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    abv ( преди 1 година )
    колеги, помагайте с избор на кола. Избора е между: Tiguan, CX-5.. ако се сещате нещо друго читаво и малко по-скъпите: XC60, X3/X4, Q5, GLC изходни данни: дизел, 4х4, автоматик, ЛЕД фарове, активни системи за сигурност и кожен салон разчитам на активна помощ и весели празници!!!