IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla може да направи гигафабриката си в Унгария

Местните власти предлагат огромни отстъпки на производителя на електромобили

Tesla може да направи гигафабриката си в Унгария

Правителството на Унгария предлага на Tesla Motors сериозни данъчни облекчения, ако производителят на електромобили  изгради своята гигафабрика за батерии на територията на страната. Това обяви външният министър на Унгария - Петер Сиярто, цитиран от местните медии.

Унгария стимулира Tesla да построи гигафабриката си на територията на страната

Според Сиярто, за държавата му ще има огромни ползи не само от евентуално построяване на завода за батериите на Tesla, но и от привличането на други американски телекомуникационни и IT-компании. Министърът вече проведе среща с представители на производителя на електромобили, като участниците в нея са категорични, че имено колите на ток и автономните превозни средства предлагат най-добрите перспективи в отрасъла.

Сияро подчерта, че евентуалното изграждане на гигафабрика в Унгария би било разумен ход, тъй като в страната са почти завършени 2 зарядни станции за електромобили, а тепърва правителството ще инвестира в инсталирането на още 3000 такива. Министърът допълни, че голям процент от промишленият приход се дължи именно на автомобилната индустрия в Унгария. В нея към момента работат над 100 000 души.

Според информациите, в Tesla обмисля сериозно предложението за изграждане на европейската гигафабрика в Унгария. Компанията на Мъск подготвя и други проекти, в които партньор ще бъде именно държавата от Източна Европа.

Снимка: Tesla

 

Тагове: tesla
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До Фактите ( преди 1 година )
    Добави и че батериите на някои Тесли вече направиха 500 000 км и все ще заряда им е над 90% от началния. Както и че за тези 500 000 не са сменяни нито турбини, нито дюзи, нито съединители и маховици. Интересно е да се сравнява електромобил с ДВГ на тема поддръжка, много е интересно.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ФАКТИТЕ ( преди 1 година )
    Производство на 1 KWh батериен капацитет има емисии 150-200 kg CO2, според проучване от тази година: http://bit.ly/2sz1c41 Масовите ел. коли са между 24 и 60 KWh, т.е. между 3.6 и 12 тона въглерод. Една петролна кола има ОБЩО емисии 300-500 г CO2/км с вкл. емисии по добив, транспорт рафиниране и дистрибуция на петрола, а ел.кола, заради тока - 80-100 г/км: https://youtu.be/n0WNZU3Q_8g?t=3m2s След 150 хил км една ел. кола ще е изпуснала м/у 15.6 и 27 тона, а петролна кола - между 45 и 75 тона!
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    " Боже,Боже Тесла имат кеш за още около година... като тук не включвам инвестиции в нови фабрики. " Всъщност точно това е проблемът за Илон Мъск. Вече започна производството на модел 3 и с тези приходи ще вземе да излезе на печалба. Трябва да е луд за да го направи. Разбира се че ще реинвестира всичката печалба и дори ще харчи повече. Само така може да вземе преднината на автомобилните производители. Ако пожелае да излезе на печалба, просто ще спре да инвестира, но това е най-глупавото нещо което може да направи в момента.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    д-р Исня ( преди 1 година )
    В Унгария не искат ли тлъсти подкупи? Нашите не смеят да предлагат, защото знаят, че никой сериозен няма да им върже на рушветчийството и ще станат за смях. По-добре народа да няма какво да яде и работи, отколкото язе да не зема един рушвет. Те това е нашата долна, гадна, миризлива, гнила, насрана политическа класа!
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не казвам че "мръсно" производство не е решение, но чак пък данъчни облекчения, айде нема смисъл. Както предния написа, липсата на кадри е сериозен проблем. Останаха главно мързеливите, крадливите, такива с липса на амбиция и некадърните.
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Като кажеш Мъск и Тесла и местните сектантчета и еко-терористчета полудяват :D Споко ве пичове, има живот и след фалита му :D
  • #7
    19 rate up comment 2 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Лошото е, че в БГ няма съвесни кадри. Няма кой да работи в такава фабрика. Само реват, че била безработица... Един пич от Холандия реши да инвестира в БГ. Купи тракторчета, взе ниви и т.н. Седмица-две след това някой от персонала му открадна половината двигател на трактора. Е, персонала остана без работа, а ма някой намаза едни хиляда лева примерно. И пича си замина от БГ. Та викате... безработица а :) Не, мат'ряла не е усвет...
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мръсно производство, ама ако не са МонБат в Монтана, да са умрели от глад хората. В изостаналите райони и това е решение. Нима не можеше да направят фабриката в Северозападна България, можеше ама няма кой да плати на властоимащите хонорара
  • #5
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Боже,Боже Тесла имат кеш за още около година... като тук не включвам инвестиции в нови фабрики. Така че тази гигафабрика е нещо като соларните им панели, който още преди година и половина щяха да продавт, ама още не можеш да си ги купиш. Просто ПР за помпане на цената на акциите, преди пропадането.
  • #4
    1 rate up comment 12 rate down comment
    тя ( преди 1 година )
    Тя първата фабрика вече работи, та мислим за втора.Мъск оплете балоните май.Кой да надува,..лъскавите скраб колички или гига-ментето.