IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите автомобили от 2008-2009 според TUV

Последната година, в която Volkswagen е по върховете на класацията

Най-здравите автомобили от 2008-2009 според TUV

Продължаваме да ви представяме детайлните резултати от тазгодишния доклад на TUV за надеждността на употребяваните автомобили. За разлика от много други класации, тази на германската организация за технически контрол се базира не на допитвания до клиенти, а на резултатите от техническите инспекции на десетки хиляди автомобили.

Най-здравите автомобили от 2008-2009 според TUV
VW Golf Plus е най-надеждният масов автомобил от 2008-2009 година според TUV

Това я прави относително по-достоверна, но все пак приeмайте резултатите с едно наум: става дума за автомобили, купени, поддържани и шофирани в Германия, докато по-голямата част от т. нар. "нов внос" у нас идва от Италия, с доста по-различни пътни и сервизни условия.

В сегмента на 8-9-годишните автомобили (тоест произведени през 2008-2009 година) отново убедителен лидер е Porsche 911, с едва 10% повреди при наблюдаваните автомобили. За отбелязване е обаче, че при Porsche средният пробег е чувствително по-малък.

Най-здравите автомобили от 2008-2009 според TUV
Първата генерация на Ford Kuga се представя учудващо добре

За разлика от по-новите автомобили, при които Volkswagen показва забележимо отстъпление по отношение на надеждността, 9-годишните модели на германския концерн се представят много силно: Golf Plus, Golf, Eos, Touran и New Beetle попадат в Топ 20, заедно с братовчедите си Audi TT, Audi A3 и Audi A4. Голямото изключение е миниванът Sharan, който във всички сегменти се доказва като най-чупливия VW в по-новата история.

Честта на Япония е отсрамена в челото от Toyota Corolla Verso (eдва 15% дефекти при двойно по-голям среден пробег от Porsche 911), Toyota Auris, Mazda 2 и Mazda 6.

Прави впечатление и много добрият резултат на Ford Kuga и Ford Fusion - съответно 4-и и 5-и, докато останалите модели на Ford са в средата на подреждането, а Focus е едва 73-и.

Най-здравите автомобили от 2008-2009 според TUV
Chevrolet Matiz - повреда при всяка трета наблюдавана кола, въпреки малкия пробег

В дъното на таблицата по традиция са предимно френски автомобили. Двете последни места обаче се падат на Chevrolet - с Aveo и Matiz, при които повреда е отчетена при всяка трета кола, независимо от относително малкия среден пробег.

НАЙ-ДОБРИТЕ АВТОМОБИЛИ НА 8-9 ГОДИНИ
В колонките: класиране, модел, среден пробег на наблюдаваните автомобили, % получени повреди
1.     Porsche 911     64 000     10,6
2.     Volkswagen Golf Plus     99 000     11,5
3.     Audi TT     96 000     12,6
4.     Ford Kuga     122 000     13,4
5.     Ford Fusion     87 000     13,5
6.     Toyota Auris     97 000     14,2
7.     Mercedes-Benz SLK     77 000     14,6
8.     Toyota Corolla Verso     124 000     15,0
9.     Toyota Yaris     92 000     15,4
9.     Volkswagen Eos     102 000     15,4
11.     Volkswagen Golf     121 000     16,2
12.     Mazda 2     86 000     16,4
13.     Audi A3     123 000     16,7
13.     Audi A4 / A5     137 000     16,7
15.     Mazda 6     113 000     16,8
16.     Mini     95 000     16,9
16.     Volkswagen Touran     144 000     16,9
18.     Volkswagen New Beetle     85 000     17,0
19.     Mercedes-Benz A-класа     91 000     17,3
19.     Mercedes-Benz C-класа    117 000     17,3
21.     Honda Jazz     88 000     17,5
21.     Opel Insignia     112 000     17,5
23.     Toyota Aygo     82 000     17,6
24.     Honda CR-V     123 000     17,7
25.     Opel Agila     68 000     17,8
25.     Smart Fortwo     73 000     17,8
27.     Honda Civic     110 000     17,9
27.     Suzuki Grand Vitara     108 000     17,9
27.     Volkswagen Tiguan     118 000     17,9
30.     Peugeot 107     81 000     18,0
31.     Volkswagen Caddy     138 000     18,3
32.     Mitsubishi Colt     93 000     18,5
32.     Volkswagen Touareg     152 000     18,5
34.     Suzuki SX4     94 000     18,8
35.     Toyota Avensis     136 000     19,0
36.     BMW Серия 5    162 000     19,1
37.     Toyota RAV4     116 000     19,3
38.     Citroën C1     89 000     19,5
39.     Ford Focus C-Max     110 000     19,6
39.     Mercedes-Benz B-класа     100 000     19,6
41.     Volvo V70     168 000     19,8
42.     BMW Серия 1    113 000     19,9
42.     BMW Серия 3    134 000     19,9
44.     Ford Fiesta     85 000     20,2
44.     Skoda Octavia     145 000     20,2
46.     Suzuki Jimny     80 000     20,3
47.     BMW X3     132 000     20,4
48.     Skoda Fabia     98 000     20,6
49.     Hyundai i30     109 000     20,7
50.     Ford Ka     71 000     20,9
50.     Ford S-Max     159 000     20,9
52.     Ford Mondeo     144 000     21,1
52.     Opel Corsa     90 000     21,1
54.     Opel Meriva     87 000     21,2
55.     Ford Galaxy     156 000     21,4
55.     Opel Astra     117 000     21,4
55.     Skoda Roomster     113 000     21,4
58.     BMW X5     152 000     21,5
59.     Peugeot 308     108 000     21,7
60.     Opel Zafira     130 000     22,0
60.     Volkswagen Passat CC     129 000     22,0
62.     Hyundai Getz     90 000     22,1
62.     Seat Leon     123 000     22,1
62.     Seat Altea     119 000     22,1
65.     Nissan Note     97 000     22,3
65.     Renault Modus     83 000     22,3
67.     Volkswagen Polo     97 000     22,4
68.     Audi A6     175 000     22,7
69.     Volvo S40 / V50     140 000     22,9
70.     Volkswagen Passat     171 000     23,1
71.     Citroën C4 Picasso     125 000     23,2
71.     Hyundai i10     71 000     23,2
73.     Ford Focus     118 000     23,3
74.     Nissan Micra     87 000     23,7
75.     Mercedes-Benz ML     151 000     23,8
76.     Mitsubishi Outlander     127 000     24,3
77.     Mazda 3     102 000     25,0
78.     Renault Clio     94 000     25,1
79.     Mercedes-Benz E-класа     164 000     25,2
80.     Suzuki Swift     92 000     25,3
81.     Kia Sportage     109 000     25,4
82.     Citroën C3     91 000     25,5
82.     Fiat 500     78 000     25,5
84.     Renault Laguna     128 000     25,7
85.     Kia Cee’d     120 000     25,9
86.     Fiat Punto     96 000     26,1
86.     Nissan Qashqai     116 000     26,1
88.     Hyundai Tucson     107 000     26,9
88.     Kia Picanto     86 000     26,9
88.     Seat Ibiza / Cordoba     107 000     26,9
91.     Renault Scеnic     116 000     27,2
92.     Peugeot 207     92 000     27,6
92.     Volkswagen Fox     89 000     27,6
94.     Fiat Panda     81 000     27,7
95.     Renault Twingo     85 000     27,9
96.     Mazda 5     122 000     28,0
97.     Citroеn Berlingo     121 000     28,2
98.     Volkswagen Sharan     151 000     29,4
99.     Kia Rio     102 000     29,7
100.     Dacia Sandero     84 000     29,8
101.     Peugeot 206     98 000     30,0
102.     Citroën C4     111 000     30,9
103.     Renault Mégane     124 000     31,4
104.     Renault Kangoo     118 000     31,8
105.     Dacia Logan     125 000     32,0
106.     Chevrolet Aveo     88 000     32,5
107.     Chevrolet Matiz     79 000     35,8

0 от 500
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    бъчваря ( преди 6 години )
    Иначе ако коментирам класацията...интересно, че два Форда са пред три Тойоти в топ 10. Интересното е, че там се мъдрят и 3 Фоксвагена ако приемем, че топ 10 е близо до топ 11. И какво излиза - Форд, Тойота, Фолксваген. Това са масови модели и се представят добре. Вече въпросът е до цена и части. Форд е в най-благоприятно положение, щото има голяма загуба на стойност и сравнително евтини части. Тойота е с по-скъпи части, а VW е с ниска загуба на стойност. Изводът - нов Фолксваген и стар Форд.
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 6 години )
    Имах предвид разпарчадисани тампони, а не маншони. Както и да е. Проблеми много може да има с един автомобил на много лета и малко километри, както и обратното. Истината е, че новите автомобили вече са на долу горе едно ниво, ако изключим китайските. Разликите идват от малките детайли и цената. Дали ще вземем Форд или Тойота е все тая. Тук вече опираме до това, колко ще ни изкефи автомобила, а не колко ще издържи във времето.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 6 години )
    Точно ДЕКРА дава представа за истинския автомобил на баба и истинския автомобил на мама, дето возила детето до детската градина. И точно там е важно какво купуваме. Автомобил на 2 години може да бъде с върнат километраж поне 100 000 км, ако е ползван за служебен. Автомобил на 8-9 години и стотина хиляди километра, ползван за личен, едва ли е с върнат километраж. А и частната собственост си е частна. Пазим си я!!!
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря. ( преди 6 години )
    Що се отанся до класацията на TUV...на който не му изнасят километрите, нека си гледа класацията на DEKRA. За мен тя е малко по-реална, защото показва какво става с един частен автомобил на 9 години и 100 000 км, а не с един служебен на 2-3 години и пак 100 000 км. Има голяма разлика, щото с годините и зимите почват ръжда, напукани ремъци 9 от там и вероятни проблеми с мотора ако не се сменят), пробити маншони ( отново кофти), разпарчадисани маншони и какво ли не още.
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 6 години )
    Що всички приемате, че българина купува стара *** на 123 000 нереални километри и 300 000 реални? Примерно аз съм си купил Форд Фиеста през 2011-та, карам си я като лична кола вече 6 години и половина и не мисля да я сменям. В тия класации е важно и това, какво става с новия ни автомобил от магазина, а не само с лъжливия нов внос от Италия и Германия.От тая гледна точка да си купиш нов автомобил за частно ползване е предимство, щото ако решиш, може да го ползваш и 10-15 години,а защо не и 20!
  • #16
    3 rate up comment 0 rate down comment
    112 ( преди 6 години )
    До КрасенАз пък 2008 когато взех БК беше на първо място при 5 годишните. И все още си я карам без да съм имал проблеми.
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    НеБе ( преди 6 години )
    Пак не си разбрал - Дошо е диагноза!
  • #14
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ВАГ-ин-але,Нямам на представа кой за теб е Дошо? Такъв не веждам тук. Може някой от анонимните, какъвто съм и аз. За другите не зная, но те уверявам, че никогя и по никакъв повод не съм бил Дошо. Все пак искам да го поздравя, че толкова надълбоко ти е влязъл,че параноичната ти същност вижда във всеки пост, който не е на твоето мнение въпросният Дошо.Колкото за частите,японските идват от съседна Гърция повечето.Там имат логистични центрове за тази част на Европа,а ти си чакай немските от немско
  • #13
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 6 години )
    Оня дет пита що французите купуват френски коли.Ми щото са шовенисти как нема си купи Рено примерно или Ситроен.Германците по същите причини и понеже класацията е немска е ясно кои са лидерите.Да не мислите че едно субари е по зле от немският трошляк!Всичко е национализъм!
  • #12
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дошеее, стига ни писа глупости. Карай си жълтия леген и не ни мисли. Да не ми плащаш ти сметките по сервизите...Само гледам жълтите бангии колко повреди имат. Докато стигнат километрите на Пасат с 171 000 23,1, отдавна ще са умрели. А частите за японските са скъпи, пък и ги нема, Япония далече, ако нещо се прави все още там. На немските идват за 3-4 дни от немско