Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Такситата в Лондон вече ще са електрически

До 2021 г. бройката им трябва да достигне 9000

Такситата в Лондон вече ще са електрически

Електрическата версия на класическите лондонски таксита вече се движи по улиците на британската столица. Такситата са модел TX5 и могат да возят до 6 човека, а пробегът им с едно зареждане е 640 км.

Такситата в Лондон вече ще са електрически

На борда им пътниците имат достъп до Wi-Fi и USB зареждане на мобилните си телефони, а автомобилите са и с двигател за удължаване на пробега, така че да няма неприятни изненади, ако батерията се изчерпи в неподходящия момент. Другата добра новина е, че тарифата на електрическите таксита е същата като при дизеловите им предшественици.

Автомобилите идват от London Electric Vehicle Company, която е подразделение на китайския автомобилен производител Geely, а конструкторите им твърдят, че те само приличат на класическите возила. Електромобилите са с изцяло алуминиева каросерия, електромотор и поредица модерни технологични решения. И не замърсяват въздуха в Лондон.

В ролята на удължител на пробега влиза 1,5-литров бензинов мотор, който е дело на Volvo, още една компанията, собственост на Geely. Но бензиновият двигател не задвижва колелата, а зарежда батерията и така се удължава пробегът на таксито.

Новите електрически таксита струват 55 000 лири, а от компанията изчислиха, че само от гориво таксиметровите водачи ще пестят по 100 лири на седмица.

До 2021 г. в експлоатация трябва да влязат над 9000 електрически таксита, което е половината от настоящата бройка таксиметрови автомобили в Лондон.

Тагове: tx5
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    имама ( преди 1 година )
    Ако няма акумулатор, а само система ДВГ- генератор- електромотор, както белазите, пак ли е електромобил?
  • #11
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До wane ( преди 1 година )
    Човек не се занимавай да информираш . Той като няма познания си мисли, че всичко което му изплува в кратуната е така и не може да е друго.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Патриарх, много наперено обясняваш, осообено предвид, че си в грешка. Хибридите най-общо са два типа - паралелен и в серия. При паралелни хибрид всички агрегати задвижват колелата, при този в серия не всички са свързани с колелата. Така наречените ел.автомобили с удължен пробег (също правилно понятие) са именно хибриди в серия ;)
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Патриарха ( преди 1 година )
    И от кои консумативи ще пестят
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Патриарх до попа ( преди 1 година )
    Ский са, градски, "електромобил с удължен пробег" НЕ ЗНАЧИ хибрид, а "електромобил с удължен пробег". Щом генераторът НЕ върти гумите, никакъв хибрид не е. Чисто и просто електромобил с генератор Освен от гориво, ще пестят и от консумативи, обслужване и ремонти, както и от все по-високите данъци и еко налози.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 1 година )
    Доста е интересно, колко много компоненти от Volvo са използвани в салона - волан, бутони, превключватели, скоростен лост, дигиталното табло, че и седалката за водача. Така хем увеличават производството и съответно редуцират цената (или увеличават печалбвата) на Volvo, хем бакшишите ще се кефят на лукс.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До тоя пич под мене Щото такъв са имали :)
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 1 година )
    Може да са им грозни такситата, но са широки и удобни. Едно време като караха Тико за такси... питай ме, аз съм расал малко повече и качването ми в Тико беше атракция за околните. Така че... много са си хубави такситата им, има място и за такива кат мен :)
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ама, че традиции с тези грозни таксита. Явно така човек не може да ги обърка, а не като при всяка кола да може да се представя за такси. Ужасна цена на тия неща! Защо не сложиха по-малък двигател като бмв и3
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    КОРА ( преди 1 година )
    До разградския поп: от коментара ти става ясно колко си п.р.о.с.т