IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Три основни грешки при шофирането през зимата

Спомагателните системи и зимните гуми са само инструменти, а не решение

Три основни грешки при шофирането през зимата

Зимата е най-тежкият сезон - както за шофьорите, така и за автомобилите. Тогава броят на катастрофите се увеличава, съответно и същото се случва и с броя на пострадалите в тях. Причините са много, но експертите посочат основната – несъобразяване с обстановката на пътя. Често това се дължи на предоверяване на системите и оборудването на автомобила.

Три основни грешки при шофирането през зимата

ЗИМНАТА ГУМА Е САМО ПОМОЩНИК


На първо място това се отнася за зимните гуми. Колкото и да са добри те, сцеплението към леда, снега или замръзналия асфалт е много далеч от това през лятото, която пътят е сух. Твърдението, че зимната гума сама ще реши всички проблеми е мит. За да стане това, се изискват навици и внимание, което мнозина шофьори пренебрегват напълно.

Това важи особено за по-младите водачи. Те считат, че със зимните гуми са пълен господар на пътя и винаги ще успеят да спрат, независимо от скоростта на движение. Щом през лятото колата е спряла, значи с хубави гуми ще го направи и през зимата. Което няма как да стане. Зимната гума е само помощник, който трябва да се ползва умело, иначе ефектът от нейното използване изчезва.

4Х4 НЕ РЕШАВА ВСЕКИ ПРОБЛЕМ


Подобно нещо важи и за системата за задвижване на четирите колела. Няма такова 4х4, което да превръща гарантирано автомобила във всъдеход с фундаментална устойчивост във всеки завой, на всеки път и при всяка скорост. Както зимната гума, така и задвижването 4х4 е инструмент на водача, който трябва да знае как да го използва. Нещо подобно на чук – той може да отскочи и да удари този, който го използва, но може и с един замах да забие пирона докрай.

Три основни грешки при шофирането през зимата

За съжаление, много водачи смятат, че автомобил със задвижване към четирите колела и зимни гуми е най-доброто за зимата. Оставят всичко на технологиите, а зад волана продължават да се държат така, сякаш навън е лято. И после се чудят защо изведнъж са се окадали в канавката.

СИСТЕМАТА ABS УВЕЛИЧАВА СПИРАНЕТО

Не съществува антиблокираща система (ABS), която да намалява спирачния път. Нещо повече – тя го увеличава. През лятото, на сух път това не се вижда, а през зимата – изобщо. Изчислено е, че тогава автомобилът спира с 3 метра по-късно от обичайното. При висока скорост разстоянието е още по-голямо – 15 метра, които често се оказват фатални.

Системата ABS има за задача нещо съвсем различно – тя предотвратява блокирането на колелата и помага на автомобила да не се завърти, дори когато се налага аварийно спиране. Много шофьори обаче си мислят, че благодарение на нея ще успеят да се справят с всяко препятствие на пътя и продължават да се движат с по-висока скорост. След което настъпват рязко педала на спирачките, но често вече е прекалено късно.

Тагове: abs
0 от 500
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ТТ ( преди 1 година )
    :D БТВ, автоцензурата е чук, просто! дръво! шпага! дедовия! неотклонимия! Аре де!
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    ТТ ( преди 1 година )
    АБС, Точно затова, нов шофьор("особено жените" - квото и да значи тва), е добре да хванат някоя евтина, необорудвана кола за 1-ва - не за да си строшат главите, а да придобият някакви шофьорски навици, във връзка с това как се държи колата. И в кво аджеба им помагат тия помощни с-ми. На шофьорските тва няма как да стане - вече водят глоксовете на по-нови коли, а и да не - пак не ти дават да правиш квото си искаш, пазят си техниката хората, и часовете не са много.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ммм ( преди 1 година )
    Миналата година по туба-та гледах руснаци сравняват автомобили с АБС и без тази система. Сравнението се състоеше в измерване на спирачен път на различни настилки в зимна обстановка.Във повечето случаи колата със АБС спираше значително по-рано и само при едни определени условия т.е. снега не беше достатъчно утъпкан колата без АБС спря по-рано заради натрупалият се пред блокираните предни гуми сняг.Такива условия обаче са изключително редки и те препоръчваха кола с АБС.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Най доброто за зимата (когато падне големия сняг) са триъгълните гумени вериги които се монтират на мястото на колелата. Може да се мотират на почти всеки по сериозен джип. Във северна Русия и във Канада и Аляска доста хора ги използват. Автомобила става като танк. Единственото което може да го спре е прекалено дълбокия и мокър сняг (над 80 см).
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    АБС-а те спасява най-вече при спускане по заснежен наклон. В такава ситуация без АБС трябва само внимателно да галиш газта и да смъкваш надолу предавки, иначе при натискане на спирачката ставаш като шейната на Дядо Коледа. АБС-а може разблокира колелата десетки пъти в продължение на една секунда, а дори и най-опитния шофьор не може да натисне спирачката толкова пъти.
  • #11
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Точно кола със задно предаване и хубави гуми ти дава много по-хубаво усещане за пътя защото предните колела и волана не са обременени от въртящия момент на двигателя. Само при идиотско непремерено натискане на газта можеш да се завъртиш. Колата с предно предаване те защитава от такова завъртане, но ти отнема точното усещане за волана и пътя във всички останали случаи.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ABS ( преди 1 година )
    Ако го нямате ABS-са масово ще остъргвате бордюрите и наспрелите коли. Просто повечето шофьори инстинктивно при някаква ситуация скачат на спирачката. Особено жение. Та с това скачане, ако нямате ABS в повечето случай колата ще се унася и върти. Ще навлиза в насрещното и пак става мазало. Та ABS-са изобщо не си мислете, че увеличава спирачния път или нещо друго. Особено на сухо спирачния път с ABS е значително по-къс. Ако на мен не вярвате гледайте видеота и тестове на коли с ABS и без!
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    ABS ( преди 1 година )
    ABS разбира се, че скъсява спирачният път!!! Който твърди обратното да изкара книжка, а ако има такава да е хвърли някъде и да започне да чете! Говоря в най-общият случай. Има частни случай в които състезатели и хора с много голям опит могат да спрат по-добре от тази система, но по принцип масовите шофьори не го могат. Също така има случай на сняг и на лед, когато човек може да спре по-добре при премерено спирачно усилие, но тогава ABS не оказва влияние, защото не се включва все едно го няма.
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да питам пък аз. Наистина ли някой мисли че ABS-са скъсява спирачния път? Ако да, да вземе да се ограмоти
  • #7
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Любопитен ( преди 1 година )
    Наистина ли някой смята че АБС удължава спирачния път?