През последните седмици редица анализатори и автомобилни експерти коментираха проблемите на Tesla Motors. Компанията на Илон Мъск все още не може да достигне обявените нива на произвдство на Model 3, като по тази причина продължава да трупа сериозни загуби.
Според британското издание Autocar, заради тези проблеми редица инвеститори са оттеглили подкрепата си към Tesla, като загубите от това се оценяват на 1,5 млрд. долара. Ако ситуацията не се промени и компанията продължи да произвежда 10-15 пъти по-малко коли, то и други инвеститори също ще си тръгнат.
Автомобилният експерт и професор от бизнес-школата в Кардиф – Питър Уелс, смята, че знае какъв е проблемът с производството. Според него, амбициозните планове на Мъск оказват сериозен натиск върху мениджмънта и работниците, като последните са предимно от Калифорния и не са свикнали на подобно нещо.
Самият Мъск е разбрал причината и е започнал да наема експерти и служители от други региони на страната, които са свикнали на работят под напрежение. Шефът на Tesla се е сблъскал и с друг проблем, тъй като е разчитал, че компютърните симулации и роботите ще играят основна роля в създаването на нови автомобили, но това не се е получило.
„През 2020-2021 г. големите производители ще навлязат масово в сегмента на електромобилите. Те ще предложат модели със същите характеристики и цена като Model 3. Мъск е наясно с това и чудесно разбира, че ако иска да спаси Tesla, то трябва спешно да увеличи обемите на производствона Model 3”, уверен е професорът.
В заключение Уелс заяви, че вижда 3 варианта за бъдещето на Tesla, ако проблемите с Model 3 не бъдат решени. Първият е компанията да се съсредеточи върху технологиите, които да продава на големите производители. Вторият е да бъде купена от някой от тях, а третият – да фалира и да потъне завинаги.
Снимка: Tesla