IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производител на гуми се обяви срещу електромобилите

Според шефа на Continental, налагането на политически мерки няма да реши екологичните проблеми

Производител на гуми се обяви срещу електромобилите

Не всички големи производители от автомобилния сектор са готови безусловно да приемат опитите на властите за бъдеща забрана на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електромобили. Един от тях е компанията Continental, която освен с производство на гуми се занимава с разработка на елементи от шасита, на системи за безопасност и усъвършенстване на бензиновите и дизеловите технологии.

Производител на гуми се обяви срещу електромобилите

Председателят на Борда на директорите на Continental - Eлмар Дегенхарт, изрази становището на компанията, според което преминаването към електромобили е доста прибързан ход. Той призова за организирането на дискусия за съкращаване на вредните емисии на автомобилите, в която да участват и представите на производителите.

„Електромобилите са само част от решението на проблема. За ефективна защита на климата е необходима комбинация от електрическо задвижване, екологични дизелови и бензинови двигатели, както и синтетични горива. Това, което се опитват да ни наложат политиците, а именно – пълна забрана на двигателя с вътрешно горене, е огромна грешка. Няма как налагането на нови технологии да стане с политически мерки”, категоричен е Дегенхарт.

Топ-мениджърът допълни, че компанията му залага на увеличение на търсенето на високоефективни двигатели с вътрешно горене с ниски нива на вредни емисии, които да се комбинират с електрически мотори. Според Дегенхат, това е пътят за решаване на проблемите с околната среда, а не изцяло електрическите автомобили.

„Нека не се заблуждаваме – в момета не разпологаме с подходящи батерии, които да изведат електромобилите на първо място по продажби. А за направата на такива акумулатори трябва първо да бъдат вложени милиарди”, обяснява шефът на Continental.

Производител на гуми се обяви срещу електромобилите

Дегенхарт посочва и конкретни цифри. За да може да се постигне необходимия ефект за подобряване на екологичната обстановка, през 2050 г. около 70% от леките и лекотоварните автомобили (с товароподемност до 6 тона) трябва да бъдат на ток. За поддържането на такъв автопарк са нужни 165 завода за акумулатори с производствена мощност 40 гигават-часа на всяка поточна линия. Всеки един от тях изисква инвестиция в размер на 500 млрд. евро.

Освен това, за производството, зареждане и вторична преработка на акумулаторите е нужна 2500 терават-часа енергия, което е около 1/10 от сегашното световно потребление. Откъде ще бъде набавена тази енергия, засега не е ясно, но се знае, че без нея екологичността на електрическия транспорт ще се окаже само мит.

Тагове: continental
0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 6 години )
    Русия, специално скоростните кутии няма да изчезнат.Дори ксероксите имат скоростни кутии, макар и с електромеханични съединители.ДВГ също ще има в уреди като моторни триони, косачки, въздуходувки, генератори и т.н.Но скоростни кутии ще има, докато има машини. Това, че ел.двигателя може и без трансмисия, не винаги важи при машините.Най-малкото редукторите не могат да изчезнат, защото с тях може да се ползват по-компактни ел.мотори, а и се елиминира стик-слип ефекта при триещоте повърхнини
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Човека е шеф на компания, която се занимава с "усъвършенстване на бензиновите и дизеловите технологии". Какво очаквате да каже като се е подписал под милиарди инвестиции в пушещи бензини и дизели.
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Ще се освободи малко енергия от производството на скоростни кутии, двг и т.н.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 6 години )
    Тези високоефективни двигатели с ниски емисии и хибридна система вече се пеоизвеждат от ИНФИНИТИ и ще се монтират в новия QX50.Другото което не ви казва е че когато изтече гаранцията на батерията в нея има достатъчно капацитеъ да я ползвате още 10 години в домашната си фотоволтаична система.
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе деца, тоя кряка защото Континентал освен гуми прави и ДВГ за BMW.Всички 4 цилиндрови двигатели на БМВ ги прави гумаджииницата.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    химик ( преди 6 години )
    то и в пръднята на кравата има метан и ако седиш зад 100 крави които се изпърдят заедно ще умреш, ама... като ще се говори за вредни отработени газове, знаеш ли , че повечето ток се произвежда от въглища а те предполагам отделят доста голяма част от вредните емисии в атмосферата, така че не е проблема само в дизеловите двигатели
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    шоп ( преди 6 години )
    ти си или дървен шоп или македонец! Прочети внимателно статията, човека с цифри ти показва, че това което говориш е НЕРЕАЛНО и логиката на средно интелигентен човек би го потвърдила. Но явно ти си по-навътре в нещата от шефа на Continental - явно имаш "вътрешна информация"
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Все си мисля, че въпросният човек разбира малко повече от тебДай инфо какви са поточните линии на Тесла за производство на батерии. Колко са и какъв е капацитета им. Мисля си че са далеч от цитираните мощности...
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Mono ( преди 6 години )
    Nono,приятел,явно има още да четеш,а и с химик по образование като мен е загубена кауза да спориш.Карбамида взаимодейства с всички азотни оксиди(не само NO,тъй като той е в минимални количества в газовете),и мин.90% от тях ги превръща в безвредния N2(78% във въздуха,който дишаш),така,че не бъди поредния популист
  • #15
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    На сегашния етап на развитие при производството на ел коли и при производството на ток се замърсява повече от производството на коли с ДВГ и произвоството на бензин/дизел. Електрическите превозни средства с батерии изнасят замърсяването извън градовете. Това е единственото им предимство. То трябва да се ползва. В големите градове превоза трябва да е колкото се може повече на ток - между градовете, в селата и малките градчета - по еко е да се движиш с бензин/дизел.