Не всички големи производители от автомобилния сектор са готови безусловно да приемат опитите на властите за бъдеща забрана на двигателите с вътрешно горене и преминаването към електромобили. Един от тях е компанията Continental, която освен с производство на гуми се занимава с разработка на елементи от шасита, на системи за безопасност и усъвършенстване на бензиновите и дизеловите технологии.
Председателят на Борда на директорите на Continental - Eлмар Дегенхарт, изрази становището на компанията, според което преминаването към електромобили е доста прибързан ход. Той призова за организирането на дискусия за съкращаване на вредните емисии на автомобилите, в която да участват и представите на производителите.
„Електромобилите са само част от решението на проблема. За ефективна защита на климата е необходима комбинация от електрическо задвижване, екологични дизелови и бензинови двигатели, както и синтетични горива. Това, което се опитват да ни наложат политиците, а именно – пълна забрана на двигателя с вътрешно горене, е огромна грешка. Няма как налагането на нови технологии да стане с политически мерки”, категоричен е Дегенхарт.
Топ-мениджърът допълни, че компанията му залага на увеличение на търсенето на високоефективни двигатели с вътрешно горене с ниски нива на вредни емисии, които да се комбинират с електрически мотори. Според Дегенхат, това е пътят за решаване на проблемите с околната среда, а не изцяло електрическите автомобили.
„Нека не се заблуждаваме – в момета не разпологаме с подходящи батерии, които да изведат електромобилите на първо място по продажби. А за направата на такива акумулатори трябва първо да бъдат вложени милиарди”, обяснява шефът на Continental.
Дегенхарт посочва и конкретни цифри. За да може да се постигне необходимия ефект за подобряване на екологичната обстановка, през 2050 г. около 70% от леките и лекотоварните автомобили (с товароподемност до 6 тона) трябва да бъдат на ток. За поддържането на такъв автопарк са нужни 165 завода за акумулатори с производствена мощност 40 гигават-часа на всяка поточна линия. Всеки един от тях изисква инвестиция в размер на 500 млрд. евро.
Освен това, за производството, зареждане и вторична преработка на акумулаторите е нужна 2500 терават-часа енергия, което е около 1/10 от сегашното световно потребление. Откъде ще бъде набавена тази енергия, засега не е ясно, но се знае, че без нея екологичността на електрическия транспорт ще се окаже само мит.