IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Рекорден ръст на българския пазар през октомври

Renault и Toyota дърпат най-много в продажбите на Стария континент

Рекорден ръст на българския пазар през октомври

Пазарът на нови автомобили в България е пораснал с рекордните 40% през октомври в сравнение със същия месец на миналата година, показва публикуваната вчера статистика на АСЕА - европейската асоциация на производителите. Точно 3000 автомобила са били пласирани през десетия месец на годината - завиден показател, който донякъде се дължи и на проведения през октомври Софийски автомобилен салон.

Рекорден ръст на българския пазар през октомври
Софийският автосалон, проведен през октомври, е едно от обясненията за завидния ръст в продажбите през месеца. Снимка ОЛЕГ ПОПОВ

От началото на годината у нас са продадени 25 098 нови машини, което е малко над 20% ръст. В целия Европейски съюз единствено Литва и Хърватия отчитат по-голям растеж (съответно 23 и 21 процента).

В европейски мащаб пазарът е пораснал с почти 6 на сто през октомври. Най-печеливши от тази тенденция са групите на Toyota, чиито продажби са набъбнали с 21%, и Renault, с 18% ръст.

Групата PSA има дори по-голям ръст, от почти 75%, но той се дължи на факта, че за пръв път през октомври французите отчитат като свои и продажбите на придобитата от GM германска марка Opel. Иначе продажбите на Opel са се стопили доста - 68 500 през октомври спрямо 92 500 месец по-рано.

Ако се гледат отделните марки, към отличниците трябва да се добавят Seat (21% ръст) и Dacia (20%). Спадове, макар и умерени, отчитат Nissan, Audi и Porsche. При BMW свиването на продажбите е малко над 9%.

 

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Много скоро, ще стане това, което някои пишат за газовете. От Брюксел ни готвят голяма секира и не само на нас....за да има по чист въздух и да се купуват нови коли. По добре нова кола на изплащане, отколкото такава на 10-15 години. За да има повече покупки на нови коли то дилърите трябва да намалят значително лихвите или да правят по големи отстъпки и бонуси. Рено-Нисан-Мицубиши-Дачия имат голям шанс да поведат хорото не само на нашия пазар... Тойота бяха добри коли, но поддръжката им е скъпа.
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Липсата на пари не е оправдание. Като нямаш пари защо задължително трябва да караш кола. Колата е лукс. Отедлно предвид какви *** се вкарват масово в България дали ще даваш месечна вноска на кварталния сервиз или на вносителя е малка разликата. Разликата е дали ще караш нова компактна или средна кола от една страна или дърт кош ама с емблема от друга. Като сложиш и че новата кола гори по-малко още повече се изравняват
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Грешка, имах предвид разходите.
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Компаниите в търсене на построянно намаляване на приходите се преориентират към все по-пластмасови возила. А в тази област царуват Дачия/Рено. Скоро и новата им гордост - Дачия Сандеро в дрешки на Лада.Интересно защо Талисман не е и той лидер като Клио? :) Вероятно защото в този клас хората не уважават компромисни коли.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Тука сега форумните спецове ке ви обЯснат как половината ЕС са увредени от каране на РЕНО!Смех!!!
  • #7
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За БМВ е обяснимо. Чели са продължителния тест нс АБ, където едно ново бмв се представи успешно колкото 10 годишна тата. БМВ се оказва един голям балон.
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX до нов внос ( преди 1 година )
    И как точно ще купиш нов Меган на цената на Голф на 200К км. Повечето хора нямат пари затова карат старите кошове от Европа. Макар че вторичния пазар го има дори в най-богатите държави, но рядко карат такива гробници като тук
  • #5
    24 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Само дизелите на VAG да махнат, и ще е окей, като навсягъде по света, дори в Европа !!!
  • #4
    21 rate up comment 14 rate down comment
    нововнос ( преди 1 година )
    Ганьо си предпочита 15-20 годишен мерцедес или беемве с Евро 0, да му махне катализатора щото така или иначе не бачка и да е първи на магистралата и на светофара... Манталитет брат. 90 от 100 Ганьовци ще изберат 10-годишен Голф на 200К км вместо чисто нов Меган например. Кво да говорим повече. Клошарска държава с клошарски шофьори.
  • #3
    17 rate up comment 2 rate down comment
    пешо ( преди 1 година )
    "Реално за да се изчисти въздуха трябва да се спрът само колите под ЕВРО 3" Плюс - още по-важно - изтърбушените и "напомпаните"