IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой е най-надеждният малък SUV?

Изненадващи резултати за BMW X1 и Nissan Qashqai в проучването на What Car

Кой е най-надеждният малък SUV?

Вече ви запознахме с обобщените резултати от тазгодишното проучване на британското списание What Car? за най-надеждните автомобилни марки на Острова. В следващите няколко дни ще ви представим и резултатите в отделните категории.

Кой е най-надеждният малък SUV?
VW Tiguan е най-надеждният компактен SUV според What Car?

What Car? e едно от най-реномираните потребителски ориентирани автомобилни издания във Великобритания, а в тазгодишното проучване са участвали над 14 000 собственици на автомобили на възраст от нула до три години.

В най-любопитния и най-бързо растящ пазарен сегмент - на малките SUV - първенството е за дизеловата версия на Volkswagen Tiguan. Едва 5% от собствениците му са докладвали някакви проблеми през последната година, като в повечето случаи става дума за проблеми с електрическата система, незасягащи двигателя.

На втора позиция също се нарежда дизелов модел - Ford Kuga, а на трета е Skoda Yeti с бензинов двигател (1.2 и 1.4). Доброто представяне на Yeti обаче се отнася само за автомобилите след фейслифта през 2013. Представителите на оригиналния модел, макар и също на възраст до три години, показват значително повече дефекти. Челната шестица се допълва от модели на Kia и Mazda.

Изненадващо назад са класирани германските премиум предложения BMW X1 и Mercedes-Benz GLA.

В самото дъно са споделящите една платформа Jeep Renegade и Fiat 500X, а най-много дефекти са докладвали собствениците на Nissan Qashqai от новата генерация с бензинов мотор.

НАЙ-НАДЕЖДНИТЕ МАЛКИ SUV СПОРЕД WHAT CAR?
1     Volkswagen Tiguan дизел (2016- )     96.3%
2     Ford Kuga дизел (2012- )     92.8%
3     Skoda Yeti Outdoor бензин (2013- )     92.7%
4     Kia Soul (2014- )     88.9%
5     Mazda CX3-3 (2015- )     88.2%
6     Kia Sportage дизел (2010-2016)     87.7%
7     Nissan Juke дизел (2010- )     87.2%
8     Hyundai Tucson дизел (2015- )     86.6%
9     Peugeot 2008 (2013- )     86.1%
10     Vauxhall Mokka дизел (2012-2016)     85.6%
11     Suzuki Vitara (2015- )     84.2%
12     Mini Countryman (2010-2016)     81.3%
13     Renault Kadjar дизел (2015- )     79.4%
14     Audi Q3 дизел (2011- )     78.7%
15     Audi Q3 бензин (2011- )     77.1%
16     Citroen C4 Cactus (2014- )     76.3%
17     Skoda Yeti Outdoor бензин (2013- )     75.5%
18     Hyundai ix35 дизел (2010-2015)     75.4%
19     Volkswagen Tiguan дизел (2008-2016)     74.6%
20     Vauxhall Mokka бензин (2012-2016)     74.2%
21     Renault Captur дизел (2013- )     73.9%
22     Dacia Duster дизел (2013- )     71.3%
23     Honda HR-V (2015- )     70.3%
24     Skoda Yeti (2009-2016)     70.0%
25     Renault Captur бензин (2013- )     66.7%
26     BMW X1 дизел (2015- )     62.9%
27     Mercedes-Benz GLA (2014-2017)     58.6%
28     Seat Ateca (2016- )     56.2%
29     Nissan Juke бензин (2010- )     55.2%
30     Nissan Qashqai дизел (2014- )     44.2%
31     Jeep Renegade (2015- )     42.1%
32     Fiat 500X (2015- )     32.3%
33     Nissan Qashqai бензин (2014- )     28.9%


 

0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Петър ( преди 6 години )
    10 годишна кола е толкова морално остаряла (ако се опитваш да свържеш телефон или използваш мултимедия). В друга статия някой твърдеше как Мижубиши били по-добри от Рено, може, но ако сравняваш с ново Мицубиши с Рено на 10 госини. Просто екстрите на Мижунишито са толкова старо поколение, че направо неизползваеми. Та в този ред на мисли, защо ми е да е здрава тази кола на 10 години, като ще ме изкарва извън нерви всеки път, като се попитам да пеърна телефона.
  • #12
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Една кола ако не държи 10 години, срам. Под 5 години смяна е разхищение. 10-15 години за мен е нормално да се кара
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абсолютно! Мен също след 5та година, никак не ме интересуват. Може да са гаранционни, но въпреки това имат проблеми, кои повече, кои по малко. Тази класация точно това отразява! Както и по долния пише - детски болести
  • #10
    18 rate up comment 13 rate down comment
    Петър ( преди 6 години )
    На никому не е нужно автомобила да изкарва повече от 3 години (може би 5) от 2012 започнах да карам нови автомобили, като всяка годинка сменях лизинга за друга (лизинг от фирма-сменях колите) все ми е тая, какво ще й оправя собственика 5 употреба на 10 госини и 300к
  • #9
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Петър ( преди 6 години )
    Карах Кашкай, чисто нов от Сеп 2016. Освен лошото качество на изработка нищо друго не мога да се оплача. Да, изключително бавна, но невероятно практична! Не знам как са правили тази класация но сигурно 30% от хората в анкетата са карали Кашкай - може би най-популярната кола на острова (нали е британска - изцяло разработена и сглобена на острова)
  • #8
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Лесно е да изкараме тригодишни автомобили надеждни - още са в гаранция, сервизират се от вносителя... Но я да си поговорим за десет-двайсетгодишни автомобили...
  • #7
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От нула до три години!?! Че то дори тригодишните фиати нямат проблеми, освен ако не става дума за нови модели - там първата година се чистят детски болести.
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Класацията е от нула до три години - в този срок почти всичко е все още гаранционно. Тази класация за нищо не става, да не говорим, че в България тригодишни автомобили почти няма. Съвсем различна е картинката, когато заговорим за десетгодишни автомобили.
  • #5
    8 rate up comment 17 rate down comment
    !?!? ( преди 6 години )
    Легените на Тойота ги няма в първата 50- ка!?
  • #4
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дизеловите са безпроблемни, докато не сипеш нафта от България. Тогава започват проблемите. Съвременните дизели са бъкани с нежни инжектори, фина електроника и сложни детайли. Много са надеждни първите 20 000 км...