IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

От началото на 2017 г. компанията на Илон Мъск е на минус с 1,28 млрд. долара

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

Компанията Tesla записа най-голямата загуба в цялата си история, става ясно от публикувания финансов отчет. За третото тримесечие на 2017 г. чистата загуба на производителя на електромобили е 671,16 млн. долара. А за деветте месеца от година резултатът е 1,28 млрд. долара, съобщава Wall Street Journal.

Tesla записа най-голямата загуба в историята си

В същото време приходите на компанията за тримесечието са 2,98 млрд. долара, което превишава прогнозите на експертите. Преди година резултатът беше 2,3 млрд. долара. То се дължи на 18-процентовия ръст на продажбите на Tesla Model X и Model S, както и на излизането на пазара на Model 3.

От отчета става ясно, че за периода юли-септември 2017 г. Tesla Motors е построила още 126 зарадни станции и така общият им брой достига 1032. Приходите на компанията от продажба електричество и от неговото съхранение достигат 317,5 млн. долара.

Трябва да се отбележи също така, че именно през третата четвърт на тази година компанията продаде своя 250-хиляден автомобил. Само преди 5 години Tesla предлагаше единствено вече спрения от производство роудстър и общият брой на предадени на клиентите коли е бил точно 100 пъти по-малко.

Снимка: Tesla

Тагове: tesla motors
0 от 500
  • #31
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хлебар ( преди 1 година )
    "Хлебарю драги, а ще обясниш ли като добър икономист какво става ако след като си пуснал завода 5 години подред си все на минус милион. Какво става ако харчиш пари дето нямаш, за инвестиции, които обаче не увеличават бъдещата ти печалба? А какво става ако завода дето трябва да ти произвежда 10 000 хляба произвежда по 7?" Ако след 5 години имам активи за 15 милиона, а оборота ми се е вдигнал 100 пъти, не виждам никакви проблеми, че съм инвестирал повече, отколкото печеля.
  • #30
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "От къде да има пари за още 3 години като в все на минус :) Какви са характеристиките на Тесла? Около 300 и нещо реали км пробег, ми той Е-голф дето струва на 1/3 от S и X прави около 200 - ама той е с двойно по-малка батерия. А Шеви Волт даже ги бие :)" К'о речи? А къде забрави Модел 3?
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Машинен превод ( преди 1 година )
    Tesla рекламира гамата на модела 3 с батерия "Long Range", която е на 499 километра с едно зареждане. Рекламираният диапазон на изцяло електрическо превозно средство в САЩ обикновено е обхватът на EPA цикъл. При модела 3 документът разкрива, че превозното средство е постигнало обхват от EPA-цикли от 537 км, но Тесла поиска от СИП да намали официалния диапазон на 310 мили. Промяната се нарича "Tesla Desired Range" и въпреки че не е обяснено защо са поискали това, то вероятно ще увеличи точността на рекламираната гама за повечето собственици.
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    База за сравнение ( преди 1 година )
    Капацитетът на батерията на стандартния Tesla Model 3 (тегло 1610 кг) осигурява пробег от 354 км. Ускорението от 0 до 97 км/ч (60 мили по американските стандарти) отнема 5,4 секунди. По-мощната модификация (Long Rage) тежи 1780 кг, изминава 498 км с едно зареждане и ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди. Базовият Model 3 може да бъде зареден на станция Supercharger с енергия, достатъчна за пробег от 208 км, само за 30 минути. При версията Long Rage зарядът стига за 272 км. Ако се използва стандартна електропреносна мрежа, пробегът е съответно 48 км и 60 км. Volkswagen e-Golf Синхронен електрически двигател 1-степенна автоматична трансмисия 115 к.с. макс. мощност при 3000-12000 об/мин 270 Нм въртящ момент при 0-3000 об/мин 10,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч 140 км/ч максимална скорост 12,7 кВт/ч на 100 км комбиниран разход на енергия 190 км максимален пробег със заредена батерия 0 г/км емисии на СО2 71 815 лева цена на модела Зареждането на батерията от 220-волтова мрежа става за 13 часа, а с помощта на опционален адаптер – за 8 часа.
  • #27
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Анонимен, моя грешка мислех че са спрели от производство 75 а те са спрели 85 ами имащ 75к Тесла срещу 30К Голф А пробега е в права пропорционалност към размера на батерията - 35 кВ за голф и 200км, двойно 75кВ за Тесла и респективно двоен пробег... ама има и още една врътка, всички признават, че обявения пробег на 2017 голф е консервативен и реално достижими са около 250 км, а на Тесла пробега е около 350 и нещата пак не са розови - но това няма връзка със загубите на Тесла!
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тесла показаха че ел колите може също да са привлекателни, мощни и удобни. Обаче всичко това на съответната цена. Бъдещето ще е на малко по-различни ел коли а такива като Тесла ще са за гъзария.
  • #25
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    (а базовия модел на S колко струва ще споделиш ли :) А на базовия S 85 ускорението му не е 4.4 :)и въобще това ли е критерия за една еко кола - ускорението :) ) Базовия Модел S е 75 а не 85 КВТ и ускорението си е точно толкова цената е 75Кдолара в САЩ и ~80Кевро в Европа и е напълно сравнима с ДВГ конглокентите за това дали е Еко може да се види разхода на Е-голфа е 18.4КВТ на 100 а на Модел S е 21КВТ на 100 мисля че е разумно при положение при ДВГ коли щеше да е 2ен (Audi S6 и Голф 1.0ТСИ)
  • #24
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Правиш ли разлика тя не е само в 2ната цена ами и в 2ния пробег(417срещу201),2ното ускорение и мощност(4.4сек до 100 срещу 9.6сек),2ния багажник(740литра заден+150 преден срещу 380литра),2ното задвижване и разликата в размерите(32см междуосие и 16см ширина)
  • #23
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Анонимен а базовия модел на S колко струва ще споделиш ли :) А на базовия S 85 ускорението му не е 4.4 :)и въобще това ли е критерия за една еко кола - ускорението :) Бутни на Голф на Лийв или на Зое 85 кВ батерия като на тесла S и те ще имат същия пробег :)
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И да допълня Хлебарю драги - Свети Мъск не е изкарал и цент до сега. Дори догодина да направи чудо и да изкара компанията на 0 тоест да има чиста печалба от поне 1млрд спрямо 2017 (за сравнение VW при около 10 млн продажби годишно правят по 1-2 млрд печалба) на дупето пак остават да му висят едни 10тина милиарда оперативна загуба. На всичко отгоре следващият модел, който ще пусне е нишов заместник на Роудстър с малки продажби - А КОНКУРЕНЦИЯТА НЕ СПИ :)