IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota разработва безвъздушни гуми

Възможно ли е колите от бъдещето да използват просто каучукови ленти, вместо пневматични гуми

Toyota разработва безвъздушни гуми

Японският концерн Toyota Motor изследва методи за производството на безвъздушни гуми, в опит да се намали теглото на своите хибриди, електромобили и автомобили, използващи водородна горивна клетка. Идеята на японците е да неутрализират допълнителното тегло на батериите и електромоторите. Засега от компанията подчертават, че до внедряването на технологията в серийното автомобилостроене все още ни делят години.

Toyota разработва безвъздушни гуми

За пръв път Toyota използва безвъздушни гуми в своя концептуален автомобил Fine-Comfort Ride (на снимките), който се задвижва от четири индивидуални мотора във всяко колело, захранвани от водородна горивна клетка. Иновативният прототип бе представен преди една седмица на автосалона в Токио, където главният дизайнер Такао Сато заяви, че подобно колело, състоящо се на практика от гумена лента, с която е обвита алуминиева джанта, може един ден да компенсира теглото на електромоторите и батериите.

Засега обаче, революционните гуми на Toyota не могат да се похвалят кой знае с какви постижения, тъй като тежат колкото стандартни пневматични гуми. Сато предвижда, че в близко бъдеще развитието на технологиите ще доведе до намаляване на теглото им с около 5 килограма или 30 процента спрямо днешните пневматични гуми. Японският специалист дава срок до 2025 преди това да се случи.

Toyota разработва безвъздушни гуми

Гумите на концепта са дело на Sumitomo Rubber Industries, които в последните месеци са ги изпробвали на борда на традиционните за Япония микроавтомобили и голф колички. Според компанията, други японски автомобилни производители също са били заинтересовани от този тип гуми, особено за своите компактни електрически модели.

“За автомобилните производители изкушението, наречено "гуми без въздух", е валидно най-вече за модели, които по някакъв начин използват електричество за задвижването си,” казва Сато. И докато концептът Toyota Fine-Comfort Ride е с размерите на пълноразмерен кросоувър, “този тип колела могат да бъдат използвани във всички моделни модификации.

Вако Ивамура, който отговаря за 5-годишния проект за разработка на безвъздушни гуми в Sumitomo Rubber, коментира, че личната му цел е безвъздушните гуми да се появят на борда на сериен автомобил до 2020 г.

Снимки: Toyota

Toyota разработва безвъздушни гуми

Японският производител на гуми далеч не е първата компания, която се развива в областта. През годините безвъздушни гуми бяха представени както от Bridgestone, така и от Michelin. Неотдавна френският производител представи Tweel - комбинация от гума и джанта, чиято вътрешност е изградена от ламели, които поддържат тежестта на автомобила. Този тип гуми вече се предлагат серийно, но се вграждат единствено в моторизирани косачки, голф колички, строителна техника. Технологията все още не е имала възможността да се докаже в серийното автомобилостроене, като производителите ще трябва да поработят здраво, за да убедят автомобилните компании, че са безопасни за използване по обществената пътна мрежа.

Toyota разработва безвъздушни гуми

Конструирането на по-лека гума е само една от целите на Ивамура. Другото предизвикателство е ниското съпротивление на търкаляне. Той прогнозира, че новите безвъздушни гуми имат с 10 до 20% по-високо съпротивление на търкаляне отколкото традиционните пневматични гуми, което е недопустимо при автомобили, чиято цел е постигането на възможно най-дълъг максимален пробег с едно зареждане на батериите.

Хубавата новина е, че цената няма да бъде сред трудностите пред производителите, тъй като новите гуми на Toyota биха се продавали на цена, която е сравнима с тези, пълни с въздух.

Снимки: Toyota
 

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    А, виждал съм аутобилд списание с объркана дата и номер на брой : )
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това за китайците в някой АудиБилд ли го прочете? Да знаеш, че в това списание единственото вярно нещо е датата, ако случайно и нея не са е объркали...
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Китайците имат най-бързи влакове.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 1 година )
    абе то и самолетите в щатите са ги изобретили, ама реалтивният двигател, ползван масово днес, е разработка на румънец. Та това, че някой измислил парната машина не го свързва със свръхскоростните влакове. Не е важно само чия е идеята, но и кой я е разработил. Марк Зукерберг е жив такъв пример...
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Леле, тия легени и в момента са като лагерници с потропващо окачване, не искам да си ги представям с гуми без въздух относно новите технологии на Тойота, те всичките са като автоматичната скоростна кутия на Антонов, Freilauf и всякакви такива, вече измислени, невъведени като безсмислени или направо откраднати
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Някога ( преди 1 година )
    някой друг пример за "японска технология" ??
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Някога ( преди 1 година )
    та когато е имало влакове в Европа твоите японци са били пещ с налъми !
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Някога ( преди 1 година )
    влаковете - железниците знаеш ли къде за първи път са видели бял свят ?? няма как да знаеш ? няма как IQ ти е все пак цели 10 единици
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    doc ( преди 1 година )
    Каква британска технология бе слабоумник?Боже къде попаднах сред инсуфициентни келеша
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    лети ама с Британска технология ! когато в Европа е имало развити железници самураите са си правили шишкебап със себеподобните и са газили боси в оризищата ! ходи се пери бе хeрмaфродит