IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Колите постепенно се превръщат в услуга, а не в нещо задължително за притежание

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Компанията Renault е провела специално изследване, за да установи какви тенденции в автомобилна промишленост се очакват. При това те касаят не само френския производител, но и всички останали. И изводите от това изследване изобщо не са утешителни за големите автомобилни компании.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Оказва се, че младото поколение свързва понятието „транспортна мобилност” не с автомобили, а със смартфон и маратонки. Хората до 30-годишна възраст искат да посетят колкото се може повече места, но не се нуждаят от лека кола. Те подхождат към транспортното средство като към нещо, което може да се вземе под наем за известен период, но дори са по-склонни дори да се лишат от него и да използват обществения транспорт.

Според изследването, самото понятие „транспортна мобилност” вече не се отнася към автомобилите, а към комуникациите. По оценки на ООН, само след 5 години близо 70% от населението на света – около 4 млрд. души, ще живее в големите мегаполиси. Това създава огромно натоварване на инфраструктурата и води до създаването на „умни градове” (смарт-сити). И ако през XX век кралят на мегаполисите е бил автомобилът, то сега това се променя и той се превръща в услуга.

Хората над 30 години са категорични, че основният атрибут на мобилността е именно автомобилът. Тези от поколението „милениум” обаче посочват като първи отговор на въпроса „Какво е трарспортна мобилност?” именно смартфонът и маратонките. Младите са на мнение, че в телефона има огромно количество програми и приложения, за да могат да изберат най-удобния начин на придвижване (и като цена, и като време) от точка А до точка Б. И човек със смартфон и маратонки може много по-лесно до стигне там, където иска.

Около 70% от младите хора са категорични, че са готови да поделят ползването на автомобила си срещу заплащане, но никога няма да направят същото със смартфона си. Така колите се превръщат в услуга, която постепенно става все по-популярна. В този случай превозното средство не се нуждае от място за паркиране, техническо обслужване, ремонт, застарховка и т.н. Затова и човекът взима автомобила под наем, докато се нуждае от него.

Младите хора не искат автомобили, а смартфон и маратонки

Изследването на Renault е подкрепено и от подобно проучване в Германия, където автомобилът се нарежда на 9-о място сред любимите вещи на младите хора. Само преди 15 години колите са били на първа позиция в класация, изготвяна от социолозите от института в Аленсбах, но светът явно се променя много бързо.

Според анкетата, купувачите на автомобилите, при това по-бързо. Проучването показва, че средната възраст на купувача на нова кола в Германия е 53 години, докато през 1995 г. е била 46 години. Така постепенно дялът на 40-годишните германци, които имат собствена машина, непрекъснато спада. В същото време нараства броят на хората, които използват автомобили в системата на „каршеринг”, тъй като не са склонни да дават много пари за купуването на кола.

Резултатите от изследването сочат, че за германците по-важни от автомобила са пътешествията, хобитата, вкусната храна, мобилните устройства (смартфони, лаптопи и таблети), здравето (съответно фитнес и хранителни програми), застраховките и мебелите. Всичко това се доказва и от факта, че през 1995 г. дялът на автомобилите над 4 години в Германия е бил 49%, а през 2017 г. той вече е 63%.

0 от 500
  • #47
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Маратонки не е лошо.
  • #46
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 1 година )
    Не могат да си го позволят.
  • #45
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо ви ( преди 1 година )
    и да айфонкате и да биберонкате, вашта пък е изпята още преди да пропеете! "швейцареца", земи смени медикаментите чичовото, че утре ше земеш си поръча Ролс и Тесла едновременно, а накрая некой Дръстер ще ти задръсти ...паркомястото )))
  • #44
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И да мрънкате и да не мрънкате вашата песен е изпята, тоест сте вече дърти. Младото поколение е свободно да прави каквото си иска и вие нищо не можете да направите по въпроса.
  • #43
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Браво, точно така е !
  • #42
    3 rate up comment 9 rate down comment
    bmw435icc,X3G01 ( преди 1 година )
    xxaxaxaxaqqqq kolko si ograni4en oligo.A da ti e minavalo prez akala 4e 6te zapazia 4 kata cabrio.Tui 4e ti ne moje da me4tae6 za 2 yarisa ednovtemenno ne zna4i 4e az ne moga da imam 2 koli za 250 bona.Ednata e za liatoto i lubovnicite,drugata za semeistvoto i zimata
  • #41
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не искат, или не могат да си ги позволят? Не съм виждал здрав, прав и добре облечен мъж с хетеросексуална ориентация, който няма да се изкефи и ще бъде безразличен пред един расов ръмжащ V8-мак в лъскав металик и с луксозна кожа. За веганските хипстърчета е ясно – те пият подсладен ябълков сайдер вместо бира, ядат кюфтенца от киноа и се кефят на велосипеди без скорости, боядисани в лилаво.
  • #40
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя с шльокавицата е толкова швейцарец, колкото баба ми е ядрен физик. Ама той и за някакви коли си мечтае хлапето. Видяло нещо на снимка и болното му съзнание си мисли, че я има в действителност. Пълен 0лиг0френ. Така е то, когато са му слаби медикаментите и не му действат достатъчно...
  • #39
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо ви ( преди 1 година )
    съвременните бройлери искат айфонки, маратонки и биберонки! до "швейцареца" - я кажи много ли е натъртването когато паднеш от БМВ 435 но Х3 2-0 дизел?
  • #38
    3 rate up comment 2 rate down comment
    естествено от рено ( преди 1 година )
    е този пасквил и естествено с некви веганчета , захапали телефончето за илюстрация! пфуу!