IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Афроамериканците обявиха бойкот на BMW

Причината е малкото цветнокожи дилъри на марката в САЩ

Афроамериканците обявиха бойкот на BMW

Асоциацията на афро-американската преса в САЩ стана поредната организация, която се присъедини към бойкот към продуктите на BMW. Причината за недоволството е, че в официалните дилърски центрове на баварския производител зад океана работят твърде малко цветнокожи, съобщава Automobilewoche.

Афроамериканците обявиха бойкот на BMW

За бойкот на автомобилите на BMW първи призова известният борец за правата на чернокожото население на САЩ - Джеси Джексън. Според него, в салоните на официалните дилъри на марката работят ограничен брой афро-американците и представители на други малцинства в страната.

Към призива на Джаксън бързо се присъединиха голям брой правозащитнии организации. Сега това прави и Асоциацията на афро-американската преса, която призова своите 47 милиона читатели в САЩ  да не купуват колите на BMW. Това е на път да се окаже огромен проблем за германския производител, защото Асоциацията е много влиятелна и популярна организация и има доста последователи.

Президентът на Асоциацията - Дороти Ливел,  директно заяви, че "BMW иска да получава доларите на афроамериканците, но не е склонна да ги разделя с тях". "Ние ги бойкотираме, защото и те ни бойкотират", коментира Ливел пред немските журналисти.

Статистиката показва, че цветнокожото население на САЩ фактически почти не е представено в търговските  представителства на BMW. От 364 дилърски центъра само в 21 има представителите на етническите малцинства - 9 азиатци, 7 афроамериканци и 5 латиноамериканци.

Неясно е обаче по какъв критерий за бойкот е нарочен именно BMW, тъй като при някои други марки нещата стоят още по-зле. Според Süddeutscher Zeitung,  по дял на представители на етнически малцинства в своите дилърства баварците са по средата. При компании като Hyundai, Fiat и Lexus нещата са по-добре, но пък при Ford, Audi и Mazda са много по-зле.

От BMW категорично отхвърлят всички обвинения, като твърдят, че политиката на компанията през последните 10 години е да назначава на работа представители на различни етнически групи. И такива както сред работниците и дилърите, така и сред мениджърите. Дори в компанията действа специална програма за обучение на малцинствата, за да могат те да получат управленски позиции и да участват в продажбата на автомобили.

Има и още нещо - в BMW недоумяват защо обвиненията са срещу компанията, след като от нея не зависи нищо в случая. Търговците на автомобили в САЩ са частни фирми, които сами решават кого да назначат на работа.

Снимка: Autonews
 

Тагове: bmw
0 от 500
  • #6
    23 rate up comment 2 rate down comment
    FD ( преди 6 години )
    ..наглостта на толерастите,еколозите,изчанчените,велосипедистите и прочее гнус няма край, А *** са пословични с арогантността си.В САЩ е доста зле..даже има квоти за процент черни..за цвят.Ми няма лошо,бойкотирайте..само че от заводите на компанията излитат всички ***.Ха да видим..Който нее работил с черн нищо не знае!
  • #5
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    *** в БМВ може да е само наркодилър
  • #4
    36 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 6 години )
    Ужас, продажбите им ще паднат с поне три автомобила.Тоя расов социализъм придобива комични размери.
  • #3
    35 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Значи вече ще се назначават по цвят на кожата, пол и сек-суална ориентация. Смятайте до къде е докарахме с тази толе-ранстия и евро-атлантически ценности. Все си мислех, че хората се назначават по съвсем други критерии, но явно е дошло такова време, че нещата са се обърнали наопаки. Премахнахме "лошият" комунизъм, за да сме в "добрия" капитализъм. Ами, че то по-зле от социализма ве!
  • #2
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Кенди ( преди 6 години )
    Говорите за BMW в Америка, а сте показали снимка на BMW дилър в Италия.
  • #1
    24 rate up comment 2 rate down comment
    МИСЛИ ( преди 6 години )
    Търговците на автомобили в САЩ са частни фирми, които сами решават кого да назначат на работа.ТОВА Е ЛОГИЧНО НО НЯМА КАК ДА ГО РАЗБЕРАТ АДРЕСАТИТЕ НА ТЕКСТА.Трябва да се мисли.И защо точно БМВ ли не си плащат за реклама във пресата им.