IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новите коли харчат с до 60% повече гориво от заявеното

11 от 12 дизелови автомобили не отговарят на екологичните изисквания

Новите коли харчат с до 60% повече гориво от заявеното

Изследване на Австралийската автомобилна асоциация показва, че разходът на гориво на модерните автомобили, включително и на хибридите, изобщо не е толкова нисък, колкото твърдят производителите им. От организацията са тествали 30 автомобила от всякакви размери и типове и средният им резултат е 23% повече гориво в сравнение с данните, получени при лабораторни условия и при изпитания за определяне на разхода на гориво. Най-слабият резултат обаче е впечатляващ – 59% по-голям разход на гориво.

Новите коли харчат с с до 60% повече гориво от заявеното

Сред тестваните коли има и plug-in хибрид, чийто разход се е оказал четири пъти по-голям от официалния.

Що се отнася до нивата на вредни емисии, 11 от 12-те дизелови коли, участвали в теста, не покриват нормативните изисквания, като се стига до седем пъти над нормата емисии. Но както и при разхода, тук също не се споменават точни марки и модели.

От асоциацията заявиха, че автомобилните производители създават коли, които отговарят на лабораторните изисквания, а те нямат нищо общо с ежедневната експлоатация на автомобилите. Целта на това изследване е да се променят правилата за тестове на автомобилите в Австралия, преди да бъдат одобрени данните за разхода им и нивата на вредни емисии.

Тестовете на асоциацията са включвали 90-минутен цикъл на шофиране, в който влиза каране в градска среда, по магистрала и по черен път. При повторение на теста резултатите на един и същи автомобил се различават в рамките на 3%, което кара австралийците да смятат, че този метод е надежден.

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Аморфис ( преди 1 година )
    Всички злоупотребяват с емисиите и с разхода. Но най-вярно е, че саждите са си сжади, но и бензина не е цвете за мирисане. Най-добре е всичко да мине основно на ток!
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    То си е и до каране. Имам лек автомобил и джип, и двете бензин. През по-голямата част от времето разходът ми е или колкото обявения или малко под него засечен и на колонка, не само по борд.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до Fermera ( преди 1 година )
    Точно така, аз бих го BAN-нал оттука и бих го заключил с личния му автомобил в гаража докато работи на празен ход и чаак когато вземе да приритва ще го пусна да живее. Тогава може и да си смени мнението, че ДВГ барутниците не тровят въздуха и да спре да пише глупости! А за мамините минусчета - те не подменят истината. А тя е, че в газова камера и похлупак отровни газове, наречен СМОГ не може, а и няма да се живее в скоро време!
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Fermera ( преди 1 година )
    Къде е Тинтири-минтири и да обясни как новите коли отделяли 120гр/км СО2 и как електромобилите замърсяващи повече.В реален градски цикъл студен автомобил отделя от 2 до 20 пъти повече от заводските данни.А на него му пожелавам да диша всеки ден сажди докато разбере колко е заблуден.
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    ДО МАРИАН ( преди 1 година )
    ИМА СМИСЪЛ ОТ НОВА КОЛА СЛЕД 3 ГОДИНИ ПОЛОВИНАТА ПАРИ ГИ ГУБИШ И ГЛЕДАШ КАТО ТЕЛЕ ЖЕЛЕЗНИЦА
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До анонимен номер 2 ( преди 1 година )
    Освен, че компютрите лъжат за това има коли, чиито обортомери показват повишаване или понижаване на оборотите преди това реално да се е случило... най-явно при кикдаун. Това е за да се замазват очите на хората за лекия дилей при превключване, не просто нагло е, трябва да се забрани със закон според мен
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    ГП ( преди 1 година )
    ... Та този разход е ако на всеки 100 км зареждате батерията и от мрежата... в чисто хибриден режим се досещате, че в най-добрия случай разхода е поне 8, по-скоро 10. И тъй като има много хора и тук вече като в америка, които се хвърлят моряшката след този маркетинг хайп, не само жени и мъже... Та така пълните хибриди са добър избор, докато при плъг-ина плащаш повече ток, возиш по-голяма батерията и е толквоа екологично, колкото 1.9tdi
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    GP ( преди 1 година )
    За плъг-ин хибридите това не важи, там може да се надхвърли оцеморатно обявения разход... и то не при динамично шофиране. Работата е, че техния разход е доста добра реклама с две малки звездички, които никой не ги гледа и не се замисля какво означават те... При плъг-ин хибрид с макс. електрически пробег например от 80км, обявяват изразходваното гориво за останалите 20км... и то спрямо горепосочения стерилен метод, при който не се имат предвид множество фактори, които допълнително го повишават.
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 1 година )
    Много ясно! Аз не очаквах моето БМВ 530XD да гори 6.6 в града. За щастие се класирвам до 10.6, като зимата е толкова, лятото е около 10.2 до 10.3 с нормално каране.
  • #2
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Даже и компютрите на новите коли са настроени да показват по-ниска консумация от реалното.