IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mazda създаде бензиновия мотор на бъдещето

Първият двигател от семейството Skyactiv-X има механичен компресор и компресия 15:1

Mazda създаде бензиновия мотор на бъдещето

На автосалона в Токио Mazda изпълни обещанието си да представи новия си бензинов двигател, който не използва стандартната система за запалване със свещи. Това е 2,0-литров бензинов мотор от семейството Skyactiv-X, който ще се появи в моделите на марката през 2019 г.

Mazda направи бензиновия мотор на бъдещето

Всъщност агрегатът използва свещи, но само при по-високи натоварвания. Той работи с много бедна горивна смес, която се впръсква на малки порции в цилиндрите при налягане от 1000 бара. В горивната камера при всеки такт първоначално се вкарват малки количества гориво. В края на такта влиза още една порция гориво-въздушна смес, след което цялата смес в горивната камера се възпламенява от искра.

Този цикъл инженерите на Mazda наричат SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition) - "възпламеняване при висока компресия, контролирано от запалване с искра". От компанията признават, че целият работен процес по внедряването на новия тип мотор все още не е приключил и затова той ще бъде готов за серийно производство едва след 2 години.

Сред другите особености на мотора е винтовият компресор, задвижван от коляновия вал посредством ремък. В конструкцията на агрегата има и специални фазорегулатори, които контролират налягането и сензорите на всеки един от цилиндрите.

Идеята на Mazda е създаването на екологичен и икономичен двигател с вътрешно горене. Неговите показатели в тези две отношения са с 33% по-добри от сегашните мотори. Ако идеята на японците бъде напълно реализирана, то двигателите от семейството Skyactiv-X ще могат спокойно да заменят дизеловите и хибридните им агрегати, като при това няма да бъдат твърде скъпи.

Благодарение на механичния компресор, моторът  Skyactiv-X ще получи и по-висок въртящ момент от своите предшественици, като той ще бъде достъпен още при 2500 об/мин.

Снимка: Mazda


 

Тагове: mazda skyactive-x
0 от 500
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Този двигател би бил отличен генератор на ток, с който да се захранват един или два електромотора на всяка ос! Така ще работи винаги на най-ефективните, екологични и икономични обороти, ще се съчетае с рекуперацията на енергия в батериен модул с малък капацитет, колкото да има какво и къде да се рекуперира. Също и ще се изключва в задръствания, няма да потегля под товар, и ще работи независимо от електродвигателя/ите! Автомобила ще стане бижу, не знам какво не му харесват някои хора...
  • #25
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Lancome ( преди 1 година )
    Мацуда, cx-5 за къв сув го имаш???
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Мацуда ( преди 1 година )
    Ванкеловия мотор ще работи само при изчерпване на батерията като генератор да се добереш до вкъщи пак дефакто на ток,т.е-фиксирани обороти в най-ефективния диапазон,когато ванкела показва добър разход,харчи много в преходен режим!Знаем че не е може да изминава повече оът 150000 км без ремонт,но в този случай е перфектно решение!Много лек и компактен-перфектен за генератор
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Мацуда ( преди 1 година )
    На базата на опит от кой модел го казваш?Според мен се представя според очакванията,Мазда СХ-5 2.5 бензин,средех разход според компа(комбинирано каране градско+извъб),като имаш впредвид че крака ми внаги е тежък,10 литра!за СУВ 4х4 автоматик си е съвсем прилично,а ако караш нормано ,без ръчкане-без проблем се слиза на 8.6 л.
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За мен актуалната Skyactive технология се провали. Много висок разход на гориво.
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Даскала ( преди 1 година )
    Тука генераторите на минуси, както винаги са били тялом само в училище, а духом пред футболните врати.. Проста физика, момчета! На тъпия, излишно усложнен двигател с вътрешно горене, КПД-то му е отчайващо и няма как да се повиши, по простата причина, че е примитивна изтормозена техника, работеща на принципа на множество взривове, която цял живот се опитва да се саморазруши и най-накрая успява! Всичката тая икономия не може да се избие само с един сериозен ремонт, на този преусложнен двигател..
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    При 2500 об/мин., и сега има по-добри двигатели.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това, което Мазда са направили е да решат проблема с контрола на детонацията "Mazda’s hack is to set the engine’s compression ratio too low to ignite gasoline and then to initiate compression ignition of a homogeneous lean air-fuel mixture by using a tiny kernel of locally rich air and fuel right near the spark plug. The flame front from this explosion doesn’t need to travel too far before boosting cylinder pressure enough to ignite the rest of the air and fuel."
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Четанката ( преди 1 година )
    Май нищо не се промел от тия линкове долу. Всичките мотори и на мерца и на гм и другите използват свещи при големи натоварвания и са цез до речи кажи 80км/ч
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Този двигател комбинира принципа на работа на стандартното запалване и HCCI и наистина е пробив. Всъщност искра от свеш ина и в двата режима на работа, но тя има различна функция. При високо натоварване, запалването на горивната смес е стандартно за бензинов двигател. При ниски и средни натоварвания, искрата запалва впускана малка доза бензин, което причинява повишаване на налягането идо ниво, при ковто втората по-голяма доза гориво се впръсква и се самозапалва като в дизелов двигател.