Японският производител Toshiba направи огромна стъпка към решаването на един от основните проблеми на електромобилите - бавното зареждане, след като създаде нова версия на батериите си Super Charge ion Battery (SCiB). При тях са използвани елементи от специален титан и ниобий, вместо досегашните от графит и това им осигурява впечатляващи характеристики.Сега на специален терминал за зареждане акумулаторите с капацитет 32 кВт/ч могат да бъдат напълнени до 90% само за 6 минути, което трябва да осигури пробег на електромобила за около 300-320 км. Освен това новите батерии не губят своите свойства дори при студено време. При температура от минус 10 градуса те запазват 90% от капацитета си дори след 5000 цикъла на зареждане и остават работоспособни след 15 000 пълнения.Изобретението на Toshiba си има и минуси, тъй като използваният за тях ниобий е много скъп и това ще покачи цената на батериите. На всичко отгоре металът се добива само на три места в света - две мините са в Бразилия и една в Канада, което затруднява намирането му. Едното от находищата в Бразилия осигурява 80% от световния добив.В компанията смятат да започнат производство на новите акумулатори SCIB през 2019 г. Японците са сигурни, че тяхната разработка не само ще помогне за увеличаване на популярността на електромобилите, но и ще бъде използвана в двруги области. Например, при производството на батерии за смартфони и таблети.Снимка: Toshiba