fallback

Toshiba направи зареждащи се за 6 минути батерии

Новото изобретение ще гарантира пробег на електромобила от 300 км

Японският производител Toshiba направи огромна стъпка към решаването на един от основните проблеми на електромобилите - бавното зареждане, след като създаде нова версия на батериите си Super Charge ion Battery (SCiB). При тях са използвани елементи от специален титан и ниобий, вместо досегашните от графит и това им осигурява впечатляващи характеристики.Сега на специален терминал за зареждане акумулаторите с капацитет 32 кВт/ч могат да бъдат напълнени до 90% само за 6 минути, което трябва да осигури пробег на електромобила за около 300-320 км. Освен това новите батерии не губят своите свойства дори при студено време. При температура от минус 10 градуса те запазват 90% от капацитета си дори след 5000 цикъла на зареждане и остават работоспособни след 15 000 пълнения.Изобретението на Toshiba си има и минуси, тъй като използваният за тях ниобий е много скъп и това ще покачи цената на батериите. На всичко отгоре металът се добива само на три места в света - две мините са в Бразилия и една в Канада, което затруднява намирането му. Едното от находищата в Бразилия осигурява 80% от световния добив.В компанията смятат да започнат производство на новите акумулатори SCIB през 2019 г. Японците са сигурни, че тяхната разработка не само ще помогне за увеличаване на популярността на електромобилите, но и ще бъде използвана в двруги области. Например, при производството на батерии за смартфони и таблети.Снимка: Toshiba

Тагове: toshiba
fallback
  • #6
    Аморфис ( преди 7 години )
    Ама то пише и за смартфони, ама вие се вързахте само за колите.Важното е, че технологията я има! Къде ще я наместят на пазара - времето ще покаже :)
  • #5
    Тесларя ( преди 7 години )
    Тесла отече. Фалита е близо.
  • #4
    Анонимен ( преди 7 години )
    Проблема в бързото зареждане не е само в батерите. За да зареиш 100квтч батерия за 6 мин ще трябва 1 мегават зарядно. Как ще бъсе доставена ролкива енергия за толкова катко време. Градовете нямат такава инфраструктура. Доколкото за цената на ниобия, важно е колко ниобий има в батерите. Ако се само примес в състава на електродите няма да е проблем
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    аман от лаладжии без грам мозък. щели да подменят батериите. що не вземеш малко да помислиш първо и после да ръсиш такива глупости.
  • #2
    Анонимен ( преди 7 години )
    Това със смяната на батериите е кауза пердута. Няма как да стане, защото нещата много ще се оскъпят и в един момент ще се окаже, че няма значение дали караш електричка или бензин. А и ще трябва да се произведат много оборотни батерии. Много повече от електромабилите, които са на пътя. Трябва и единен стандарт да се приеме и всички марки да имат еднакви батерии, а това просто няма как да стане. Така, че забрави мантрата с подмяната на батериите. Няма да стане.
  • #1
    Ауто билд за 2 лева ( преди 7 години )
    Титан-100-300$/КГ.,ниобий 300-500$.Това е на борсата.Изходните характеристики, говорят за истинско бъдеще(различно от 3D монитора на Тошиба без очила, който само аз помня.)Да,ама скъпо бе!Другари и Другарки, бъдещето е на сменяеми комплекти тягови батерии за 200-300 км. в специални станции(подобни на смяната конете на дилиджанса).Иначе само някои ще карат свръхскъпи електрички, а балъците ще влагат труда на целия си живот в акции на ИЗМАМНИЦИ!!!
fallback
Последни