IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво ни показва цветът на пушека от ауспуха?

Димът често подсказва какви проблеми има автомобилът

Проблемите на съвременните двигатели могат най-лесно да бъдат определени само с диагностика на компютър. Има обаче и още един начин да разберем дали моторът е в добро здраве - благодарение на цвета на пушека от ауспуха. Според някои експерти, това често спестява доста проблеми, които със сигурност ще се появат по-късно.


Какво ни показва цветът на пушека от ауспуха?

Всичко е наред

Важно е да се знае, че всичко е наред, когато пушекът е безцветен и едва забележим. Бял дим може да излиза единствено, когато двигателят загрява при студено време, но след като моторът достигне работната си температура, той отново трябва да стане безцветен. Това се отнася както за нови, така и за стари двигатели.

Бял дим

Както стана дума, белият дим се появява при всяка втора кола. В повечето случаи това е напълно нормално, тъй като с такъв цвят е парата, образувана от конденза, натрупан в изпускателната система по време на престоя на автомобила. Когато влагата от тръбите се изпари, изхърлените газове трябва да стават отново прозрачни.

Ако това не се случи и при топло време те са бели на цвят, в двигателя по някакъв начин е попаднала вода или охладителна течност. Във втория случай димът ще има сладникъв мирис на антифриз, а свещите ще бъдат покрити с сиво-бял нагар. Причината може да бъде дефектирала гарнитура на цилиндровата глава.

Син дим

Ако от ауспуха излиза синкав дим, това не е никак добре за двигателя. Най-вероятно в горивната камера е попаднало и масло. Затова първо проверете нивото на самото масло – в повечето случаи то със сигурност ще е по-малко от обичайното.

По принцип синкавият дим означава именно липса на масло. Причината може да бъде възрастта на автомобила, като тогава е нужно да се сменят сегментите на буталата. Ако забележите синия дим навреме, ремонтът може и да излезе по-евтин, но ако закъснете – последствията ще бъдат сериозни.

Първото нещо, което трябва да направят в сервиза, е проверка на компресията на мотора. Ако всичко е нормално, най-вероятно проблемът е в гумичките на клапаните. Ако компресията не е достатъчна – то вината е в сегментите. При турбо и дизеловите двигатели повредата може и да не е в самия мотор, а в турбината, която в някои случаи може да вкара масло в горивната камера на двигателя. Това може лесно да се разбере, ако във въздушните турбо пътища има наличие на масло (когато всичко е наред, те са сухи). Ако проблемът е в турбината, няма време за губене. Игнорирането на проблема ще доведе до основен ремонт на двигателя и до смяна на турбината.

Черен дим

Черният дим от изпускателната тръба се забелязва най-вече при дизеловите двигатели. Това показва проблем при системата за пречистване на газовете. Тук може да минете само със смяна на филтъра за твърди частици. Възможно е обаче да има проблем с изгарянето на горивото. Затова първо трябва да се провери въздушният филтър, а след това и изпускателният колектор. Може компресията в двигателя да не е достатъчна. Вероятно горивната помпа не работи както трябва и така освен всичко се повишава и разходът на гориво.

При бензиновият двигател проблемът може да бъде в системата за запалване, която не възппламенява горивото и то отива директно в аспуха. В подобен случаи моторът просто ще изгасне. В някои случаи проблемът е в инжекторите, като тогава оборотите на двигателя няма да бъдат стабилни.

Така или иначе, игнорирането на черния дим от аспуха е огромна грешка. Проблемът трябва незабавно да бъде уточнен и съответно отстранен, иначе последствията ще бъдат доста по-сериозни и съответно по-скъпи. Черният дим първо убива катализатора, а той не е от най-евтините.

Снимка: Motor


0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А Алеко го подмива ;)
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Алеко ( преди 6 години )
    Бай *** коментира :D :D :D
  • #4
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    От дизелов двигател на ВАГ може и някоя умряла *** да изпадне, ама задължително ще е от черните. Ако до тогава не е димило в черно, значи катерицата е играла ролята на нов DPF.Може би е добре да се напише, че всички тези симптоми не важат за автомобили от марките ауди,vw, шкода, сеат и т.н. Вагенски изпълнения, защото за тях си е нормално да димят, като локомотив от 20те год. на 19 век.
  • #3
    35 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    По цвета на дима на улицата можете да познаете какъв модел Ауди е минало преди 5 минути.
  • #2
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нормално е. След като караш най-добрия дизел двигател съществувал някога. Другия път дизелова хонда или дизелово субару! Те са още по-добри!
  • #1
    25 rate up comment 6 rate down comment
    Хъма ( преди 6 години )
    Карам 2.0TDI И съм виждал до ауспуха на колата да излизат какви ли не цветове, като я изрежа над 3500 оборота започват да излизат цветовете на дъгата от ауспуха. Това нормално ли е?