Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Компанията Poelstar, която доскоро беше заводско тунинг-ателие на Volvo, но вече е отделен производител макар и част от шведския концерн, представи първия си модел. Това е купето Polestar 1.
Автомобилът е оборудван с хибриден силов агрегат, за който засега не се съобщават технически подробности. Известно е единствено, че мощността му е 600 к.с и 1000 Нм въртящ момент. Само на електричество купето може да измине 150 км.
Според информация на британското издание Autocar, задвижващата система на Polestar 1 се състои от 2,0-литров бензинов двигател, който задвижва предните колела и два електромотора, отговарящи за работата на задните. С помощта на електроморите инженерите контролират вектора на тягата, който разпределя въртящия момент между колелата в завоите.
Моделът е изграден на модулната платформа SPA на компанията Volvo. Това е първият автомобил в света, оборудван с активно окачване CESi, разработено от компанията Öhlins. При него всяка стойка е оборудвана с електронно управляеми клапани, които в зависимост от стила на шофиране и пътните условия сменят твърдостта си. Параметрите се променят от салона.
От Polestar допълват, че 50% от компонентите на платформата на купето са създадени от инженерите на компанията без чужда помощ. Повечето от елементите по каросерията са направени от карбон, което е позволила свалянето на 230 кг. от теглото. Разпределението на тягата е 48:52 в полза на задната ос.
Производството на първия самостоятелен модел на Polestar ще се осъществява в завода в Ченду (Китай). Автомобилът ще може да бъде закупен само онлайн и на лизинг за 2 или 3 години. В месечните вноски са включении сумите по застраховки, техническо обслужване и дори измиване. Моделът ще има и уникална система на заключване, свързана със смартфона на собственика. Така само той ще иможе да прехвърля електронния ключ на други хора.
Всички следващия модела на Polestar ще бъде изцяло електрически. Първият от тях – Polestar 2, ще излезе през 2019 г. и ще бъде директен конкурент на Tesla Model 3. След това ще се появи и електрически кросоувър – Polestar 3.
Снимки: Polestar