IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Лимузината на японския император

Еволюцията на Toyota Century - най-луксозният японски автомобил

Лимузината на японския император

Наскоро Toyota представи третото поколение на своята лимузина Century, която през годините вози най-високопоставените хора в Япония, гарантирайки им висок лукс и защита от всякакви нападения. В тази връзка решихме да си припомним историята на модела Century - официалният автомобил на японския императорски двор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първото поколение на седана се появява още през 1967. Името Century е избрано в чест на 100-годишния юбилей на основателя на японската компания - Сакичи Тойода. За основа е ползвана платформата на Toyota Crown Eight, а двигателят е 2.6-литров V8. Впоследствие автомобилът получава по-големи двигатели, съответно с 3.0 и 3.4 литра работен обем. През 1982 под капака се установява 4.0-литров V8 двигател на Toyota.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Първата Toyota Century се произвежда без особени промени до 1997. През това време автомобилът все пак преминава през някои дребни козметични процедури и получава автоматична климатична система, предни дискови спирачки и две отделни предни седалки. През 1975 Toyota спира да оборудва Century с механична скоростна кутия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Toyota предлагала Century и във версия с издължено междуосие - с дължина 5270 мм и разстояние между колелата от 3010 мм. Дори на този ранен етап японците били концентрирани в хибридните задвижвания, разработвайки система с газово-турбинен двигател и електромотор. Хибридната Toyota Century била представена през 1975, а с енергията на едната си батерия можела да развие максимална скорост от 120 км/ч.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Второто поколение на луксозния седан се появило през 1997. Отвън колата продължавала да изглежда консервативно, но 8-цилиндровият двигател бил сменен с по-голям, 5.0-литров V12 двигател с мощност 280 к.с. и 461 Нм максимален въртящ момент. Това е първият и единствен японски автомобил с предно разположен двигател, задно предаване и V12 мотор.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Двигателят бил комбиниран с 4-, а от 2005 и с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Моделът вече бил оборудван с въздушно окачване, електрическо отваряне/затваряне на вратите, дантелени пердета за задните прозорци и велурени седалки. Въпреки целия лукс в интериора, се говори, че заради използваните материали вътре не миришело особено добре, а велурът имал свойството да боядисва дрехите, което не е особено добра черта за нито една представителна лимузина.

Историята на най-луксозната японска лимузина

През 2006 Toyota представя специалната версия Century Royal, която била разработена специално за нуждите на японския императорски двор. Специалния статут на колата ясно си личи от гранитните й прагове, таванът, украсен с оризова хартия и вълнената тапицерия на седалките. Само четири копия от този луксозен седан са били произведени.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В автомобилния парк на императора присъства и катафалка, базирана на същия модел, която се използва по време на официални траурни процесии. Императорските машини могат да се различат от останалите версии на Century по специалните гравюри на 16-листна хризантема, което е и официалният символ на императорския двор. Същото цвете е изобразено и на императорския печат.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Третото поколение на Toyota Century се появи в навечерието на 45-ото издание на автосалона в Токио. Новата лимузина получила хибридно задвижване, състоящо се от 5.0-литров V8 двигател и електромотор, захранван от никел метал-хидридна батерия.

Историята на най-луксозната японска лимузина

Списъкът с оборудване на последната генерация на Century включва автоматични адаптивни светлини, система за избягване на удар, система за засичане на обект в мъртвата точка на огледалата и технология за наблюдение на движещите се напречно автомобили, когато лимузината се движи на заден ход.

Историята на най-луксозната японска лимузина

В интериора на най-новата Toyota Century има четири отделни кресла с тапицерия от 100% вълна. Задните седалки са регулируеми и имат масажна функция и поставки за крака. Пътуващите там разполага също така със сгъваема масичка, индивидуална светлина за четене и сензорен дисплей за контролиране на мултимедийната система и климатика.
 

0 от 500
  • #5
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Nev - чо първият хибрид в света е произведен от Фердинат Поршетоя не е японец само да ти дам жокерходи сега при дошо да се гушкате и да си дишкате лепило !
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ранната версия на тази кола цапала дрехите, а днешно време дрехите цапат тапицериите на скъпите автомобили.Наскоро в Пловдив разгледах едно синьо Бентли Мулсан със светъл салон.Шофьорската седалка беше оцветена явно от дънките или някакви други сини панталони.
  • #3
    20 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ето затова S-класата е недостижима, и всички нея предпочитат. Като видиш какви смешни напъни са правили тез мили хорица и ти е ясно за капацитета им.
  • #2
    29 rate up comment 13 rate down comment
    Nev ( преди 6 години )
    Те и германските дизели цапат и миришат, ама какво да ги правим, харесват си ги феновете! Интересно къде са биле ВАГ през 1975, когато от Тойота са имали вече готви хибриди, не картинки и проекти!?!"Дори на този ранен етап японците били концентрирани в хибридните задвижвания, разработвайки система с газово-турбинен двигател и електромотор. Хибридната Toyota Century била представена през 1975, а с енергията на едната си батерия можела да развие максимална скорост от 120 км/ч."
  • #1
    15 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Миришела....и цапала ,нормално за японска ....