IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

Някои съвети на "експерти" могат да доведат до фатални последици за автомобила

Основни грешки при смяната на маслото в двигателя

За смяната на моторното масло е казано толкова много, че трудно някой би добавил нещо. Все пак всички собственици на автомобили трябва да бъдат наясно, че тази „операция” крие и сериозни рискове, които е добре да бъдат избегнати.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Срок за смяна на маслото

Повечето шофьори, които гледат на колата си единствено като средство за придвижване, предпочитат да слушат това, което им казва производителят. В ръководството за експлоатация на автомобила срокът за смяна на маслото е посочен изрично. Трябва обаче да припомним, че тези правила или по-точно препоръки се пишат въз основа на данните, получени от изпитания на стенд, а не в реални условия. И няма как мениджърът, написал ръководството, да знае с точност кога трябва да се случи това.

По правило компаниите разрешават маслото да се сменя веднъж на 15 000, а понякога дори на 20 000. Това обаче не е особено добра идея. Далеч по-спокойни ще бъдете, ако сменяте маслото и масления филтър на максимум 10 000 км.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Други специалисти твърдят, че ако автомобилът е каран по-малко, маслото трябва да се сменя не в зависимост от изминатите километри, а веднъж годишно. Те се мотивират с това, че при дълго стоене в автомобила маслото се оислява от въздуха и съответно губи свойствата си. По тази логика, когато колата не стои на едно място, маслото в двигателя е защитено от контакт с въздуха.

Всъщност маслото се окислява, независимо дали автомобилът се движи или не. Така че изводът е един – сменяйте маслото поне веднъж годишно, дори пробегът на колата да е минимален. Това в никакъв случай няма да навреди.

Ниво на маслото в мотора


Не е тайна, че дори съвременните мотори имат склонност да „изяждат” масло. Прозиводителите са наясно с този факт, но бързат да успокоят клиентите си, като им казват, че всичко е предвидено. Ако между две технически обслужвания на автомобила нивото на маслото не е под „min” на пръчката, значи всичко е наред и може да се кара. Те обаче не се замислят доколко реално е това ниво.

Какво трябва да знаем за смяната на масло на двигателя

Така че, ако съдбата на вашия автомобил не ви е безразлична, не си заслужава маслото да остава на „min”. Напълно възможно е двигатеят да похарчи повече масло от изчисленото от конструкторите. В такъв случай ще се стигне до „маслен” глад, което не само може да доведе до ремонт на двигателя, но дори да го извади от строя.

Проверка на маслото


Да провериш колко масло има в двигателя, когато автомобилът ви е стоял цял ден (или цяла нощ) на паркинга, е безмислено. Ако в такъв сучай нивото съответства на нужния минимум, това съвсем не означава, че можеш да продължиш да караш. Представете си какво ще се случи, когато двигателят се стартира. Затова е добре маслото да се проверява най-много 10-15 минути след изключването на мотора. Тогава то няма да е изтекло в картера и ще получите правилна картинка за неговото ниво.

Доливане на масло

Какво да правим, ако открием, че нивото на маслото е паднало под минимума? Повечето собственици смятат, че могат да доливат в мотора само масло от същата марка. Това, разбира се, е идеалният вариант. Но пък, ако нямаш подобна смазка под ръка, можеш да използваш друга, стига тя да има същите спецификации, като тази в двигателя. Така че е хубаво винаги да знаеш какво точно са ти налели в мотора в сервиза.

0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    цар ( преди 6 години )
    И слагайте само световни марки,а не измислени като Хилбър,Класик на Кауфланд(което си е жив хилбър) и т.н.!!Нищо,че според едно немско изследване,60 % от пълните синтетики са си живо 10W40!!
  • #19
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    Пропуснах да добавя,че не съм безмозъчен драйвър,въпреки че карам VW TDI.
  • #18
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    Масло сменям на една година/плюс 1-2 месеца/,или на 10000км.Няма компютър,няма упътване.Точка.
  • #17
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Achtung ( преди 6 години )
    Като човек работил в магазин за авточасти, ще ви светна, че маслата имат срок за годност и дори в оригиналната опаковка се окисляват. На повечето марки срока е 4 години. В двигателя положението е още по скоростно, така че, сменяйте го това масло братя!
  • #16
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Чакайте ламбата на таблото ви да светне и тогава сменяйте!Това е гарантирано най-сигурният вариант, скоро да влезете в сервиза за ремонт на двигателя.Всеки производител на автомобили и масла препоръчват на колко км. трябва да се сменя маслото. Точка!
  • #15
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е те заради това двигателите на ВАГ са консуматив. Сменя се маслото, когато компа ти каже. Изкара гаранцията и вече мотора е за смяна. Разбирам ги. Все пак търговията трябва да върви и раб. време в сервизите им да се уплътнява. То иначе не става. Лошото е че всичко е на гърба на клиента. Но с такива гл yпави клиенти, които не мислят е така...
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    хахаха оня по долу чака асистента да му каже да си смени маслотол. аве п***ляк как може да разсъждаваш така? те затова от ваг гр,пата колите им бързо дават фира защото са направили безценната екстра да си сменям маслото като ти светне лампата на таблото. има доста клипчета в тубата от такава сменяне на масло. лампата светва на 30-40 000 км и щаслив гл yпака отива в сервиза да ми сменят маслото като си мисли че другите са б***лъци да сменят на 10-15 000. след няколко подобнисмени и мотора е тоталка.
  • #13
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Не случайно новите коли са с асистент, мерят всичко и когато каже се сменява. Това за 5-7-10к са отживелици..."И сигурно караш ВАГ, нали? Няма начин просто да караш друго. Само безмозъчни драйвери сте на тези каляски и чакате асистента да ви каже да смените маслото. И как този асистент бачка и как определя кога? А асистента, ако забрави? А асистента да няма хим.лаборатория в картера и да прави хим.анализ? Отживелица е на баба ти фърчилото. Има си спецификации на МПС, ДВГ и масло моето момче.
  • #12
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тези съвети сякаш ги е писал някой чирак в квартален гараж.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Масларов ( преди 6 години )
    Масларов, 10к км по магистрала с 200км/ч дали е по щадящо от 5-7к градско?За коя магистрала говориш? Кажи къде можеш да караш 10 000 км. с подобна скорост? Ама това средна скорост ли е или хипотетично с такава скорост дя караш непрекъснато? На книга или реално да караш така? Ти евентуално караш ли с подобни скорости по нашите пътища?Може и да не ми отговаряш...