IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Компанията иска да изнесе част от производството извън Германия, но синдикатите не дават

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Нов сериозен проблем трябва да решават мениджърите на Volkswagen, като той изникна на най-неочаквано място - вътре в самия концерн. Причивата за него е успешното представяне на една от марките в групта - Skoda, съобщава агенция Reuters.

Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skoda

Във Volkswagen правят всичко възможно, за да намалят разходите заради скандала с манипулираните дизелови двигатели и за целта съкращават работни места и изнасят производството си извън Германия. В същото време Skoda продължава да се развива стремително и така се получава сериозна вътрешна конкуренция в концерна.

Проблемът е най-вече във факта, че чехите ползват по-евтина работна ръка, която е съчетана с немските технологии. Това позволява на техните модели да постигат по-ниска цена, но да предлагат същото качество като това на Volkswagen. Съответно и печалбите на Skoda са по-големи.

"Вместо да се обединим и да насочим усилия върху това как да победим Tesla, ние сме на път да създадем сериозен вътрешен конфликт, който е напълно безполезен", коментира пред Reuters един от топ-мениджърите във Volkswagen AG, пожелал да остане анонимен.

Факт е, че откакто  е част от концерна, Skoda разцъфна и постига все по-големи успехи. В същото време Volkswagen трябва да съкращава служители, за да намали свръхнатоварването на заводите си в Германия. Това определено не се харесва и на местните профсъюзи, които виждат огромна заплаха в чешкия производител.

Един от начините за справяне с проблема е създаването на работна група, която трябва да реши как моделите на двете марки да не се конкурират. Нейн шеф е изпълнителният директор на Volkswagen Хербет Дийс, който заедно с още трима топ-мениджъри трябва да направят ново разпределение на пазарите за двата бранда. Очаква се въпросът да бъде обсъден и на предстоящото на 17 октомври събрание на Надзорния съвет на Volkswagen AG.

Сметките показват, че оперативната печалба на Skoda само за 3 години се е увеличила два пъти и вече достига 1,2 млрд. евро. Единствено Porsche от останалите марки във Volkswagen AG има по-добри показатели. Това от една страна се дължи на факта, че чехите използват платформите на концерна и най-вече основната от тях - MQB, която се използва от 2012 г.

Друго сериозно предимство е в заплащането на труда. Работник в заводите на Skoda получава 10,10 евро на час, докато колегата му в Германия взима 38,70 евро. Това кара шефовете на Volkswagen да настояват за изнасяне на производството зад граница - нещо, с което синдикатите не са съгласни. А те имат 10 от общо 20 членове в Борда на директорите на концерна.

В същото време новата Skoda Kodiaq струва с около 1500 евро по-малко от VW Tiguan, но по нищо не му отстъпва като качество. Разликата между Superb и Passat също не е за пренебрегване, но въпреки това от чешката компанията са категорични, че не искат по никакъв начин да се конкурират с Volkswagen.

Предимството на Skoda може да се увеличи и от факта, че именно чехите получиха задачата да разработят и произведат достъпен като цена автомобил, с който да се атакуват развиващите се пазари. Във Volkswagen също така са притеснени, че предстоящата електрофикация на автомобилите на концерна ще се отрази на конкуренцията, тъй като моделите на чешкия производител ще бъдат по-евтини.

"Винаги има риск от настъпване по пръстите, но на някои пазари вътрешната конкуренция може дори да бъде полезна", бе единственият коментар на Херберт Дийс по въпроса.

Снимка: CarPortal
 

Тагове: skoda volkswagen ag
0 от 500
  • #7
    10 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ти виждал ли си тесла на живо ??? колко тесларски е направена как няма една с една фуха да съвпада отвън по капзи и врати и вътре по таблото возил ли си се в задния им ред седалки, които са по -зле от пейка в парка ? по отношение на качество на изпълнение (не говора за двигател и батерия) теслата си е тесличка и то с крива дръжка ! всеки един форд или опел е в пъти по добре сглобен от тия тесли! оставете агресивния маркетигн на Мъск - той знае как да си продава боклуците, а балъци за тях бол
  • #6
    27 rate up comment 13 rate down comment
    Дошо ( преди 1 година )
    Да се чете: Нов проблем за Volkswagen - как да се справи с Skodа, която нагледно показва каква е реалната цена на алуди! ахахаха
  • #5
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Joss ( преди 1 година )
    Виждали сте драскащите тук Тесла,ама на картинка.Ако си мислите че кашоните на Фолксваген(специално) могат да се мерят с Теслата,явно толкова вдявате от автомобили. Не ме разбирайте погрешно,аз самият съм фен на немските автомобили,но.......нали!
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Т ( преди 1 година )
    Няма такава статия ли? Ройтерс - VW seeks to curb competition from Skoda
  • #3
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това пак е скрита реклама на Тесла. Някаъв незнаен мениджър е казал, че не могат да се преборят Тесла видиш ли, а има вътрешни борби и конглокенция. Явно от Тесла добре плащат да се пускат такива партенки, кото произведоха 200 коли за 3 месеца и вече са заплаха номер 1 за Фолксваген. Иначе е нормално Шкода да се развива добре, тя сега е това което беше VW едно време - добра кола за добри пари.
  • #2
    16 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Престанете да си измисляте новини! Аман от партенки! Никъде не съществува такава или подобна статия. Аутомедия, съвсем изтрещяхте.
  • #1
    38 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ами развиват се чехите, ама защото разчитат на себеси, а не на Баба Джеврие, дошла от Бурса нелегално в сандък, да им сглобява колите.